Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag har ingen aning om vart jag vill komma ( nu verkar det ju bara vara du och jag som är här dessutom så jag är beredd att släppa det för stunden :))
Fast det är väl få som skriver ut alla tankar man har i leken, speciellt första dagen? Jag är en av dem, skriver inte mer än det jag tycker är nödvändigt att skriva, dvs sånt som skulle kunna hjälpa andra eller sånt jag känner att jag behöver input på.

Sen kan jag ha samma tankar som nån annan, få känslan av att nån är åt ena eller andra hållet och liknande, utan att känna ett behov av att skriva ut det i tråden innan jag har mer kött på benen. Jag brukar uppleva LenaH lite likadan och kommer man in lite efter den typen av diskussion som varit idag är det väl inte så konstigt alls om man inte tar ställning eller tar upp sånt som redan tagits upp, när man inte hunnit få uppfattning om spelarna ännu?

Fast det är väl få som skriver ut alla tankar man har i leken, speciellt första dagen? Jag är en av dem, skriver inte mer än det jag tycker är nödvändigt att skriva, dvs sånt som skulle kunna hjälpa andra eller sånt jag känner att jag behöver input på.

Sen kan jag ha samma tankar som nån annan, få känslan av att nån är åt ena eller andra hållet och liknande, utan att känna ett behov av att skriva ut det i tråden innan jag har mer kött på benen. Jag brukar uppleva LenaH lite likadan och kommer man in lite efter den typen av diskussion som varit idag är det väl inte så konstigt alls om man inte tar ställning eller tar upp sånt som redan tagits upp, när man inte hunnit få uppfattning om spelarna ännu?
ok

Jag håller med @Hedinn och @LenaH , i början var jag ambitiös och gick igenom varenda spelare men nuförtiden orkar jag aldrig det. Jag är medveten om att det finns spelare som jag nu knappt har lagt märke till men jag skriver det jag reagerar på och ifrågasätter sånt jag önskar ett svar på. Ett tag in i leken brukar jag plocka upp de jag inte reagerat på också och syna lite mer men så här tidigt skulle det bli alldeles för tungt att göra det med alla.

Jag känner mig inte ett dugg klokare efter denna lunch. Med tanke på både röstfifflare, borgmästare och ulv i fårakläder.

Snurrfian1 hade 2 öppna röster. Hedinn hade 3. Vilket antingen innebär att Hedinn antingen hade en ogiltlig röst på sig (fårulven har röstat där) eller att Snurrfian1 hade fler röster (fårulvens dolda röst borgmästarens extraröst eller röstfifflarens extraröst).

Så. Ja. Det finns alldeles för många alternativ för att kunna komma med något vettigt.
det ena utesluter inte det andra i min värld
egentligen

jag vakar på min katt även inatt . Mest känns det som att jag spridit frågetecken kring min person ( as usual) och ja @Niyama DET är något som ulvar gärna behåller i leken , det är rätt grundläggande tanke när man är ond? ( tycker jag då)
sedan vet jag ju inte om mina utstickande i åsikter hit och dit under dagen/ kvällen kan gynna någon sida alls egentligen ?
Jag vet ju bara min sida och hur de som inte är på min sida värderar det jag skriver och uttrycker har jag tyvärr ingen aning om
Men jag hoppas att jag finns kvar imorgon för att utveckla mina tankar och om INTE att det även kan ge lite svar :)

Draken Roxim vankar av och an i sin grotta, när han hör någon ropa utanför. När han går ut möts han av Woraug, som förklara att det är han som partrullerar i natt, och när han hört ljud infrån grottan så gick han för att se om något var fel. Roxim förklarar att oron för allt som sker gör att han inte kan sova, och Woraug erbjuder honom då en påse med "sömnört, du kommer sova hur lugnt som helst efteråt". Roxim går in till sin grotta igen och sväljer sedan örten. Genast känner han hur luftvägarna börjar dra ihop sig och hans fjäll går från grönt till lila. "Drakört! Det är Woraug som är förrädaren" utbrister han.

Samtidigt smyger Zemenar omkring och försöker hitta Woraug. Men när han väl kommer till hans grotta är det ingen annan än Woraugs prinsessa där. Men alla från den goda sidan man kan bli av med är ju ett plus. Just när Zemenar skickar iväg trollformlen mot Alianora vaknar hon förskräckt. Zemenar ler elakt och säger: "Lycka till med att hitta en prins som kan fixa det här".

Nästa morgon är sorgen stor i Morgonbergen när både draken Roxim och prinssessan Alianora påträffas döda. Vem kan ligga bakom detta?

Woraug (ulv i fårakläder) gav sin drakört till Gabby_Ossi som var draken Roxim (jägare). Gabby_Ossi tar inte med sig någon i döden då hon inte attackerades av trollkarlarna (ulvarna).

Trollkarlarna (ulvarna) attackerar Ferrari som var prinsessan Alianora (röstfifflare).

Draken Roxim vankar av och an i sin grotta, när han hör någon ropa utanför. När han går ut möts han av Woraug, som förklara att det är han som partrullerar i natt, och när han hört ljud infrån grottan så gick han för att se om något var fel. Roxim förklarar att oron för allt som sker gör att han inte kan sova, och Woraug erbjuder honom då en påse med "sömnört, du kommer sova hur lugnt som helst efteråt". Roxim går in till sin grotta igen och sväljer sedan örten. Genast känner han hur luftvägarna börjar dra ihop sig och hans fjäll går från grönt till lila. "Drakört! Det är Woraug som är förrädaren" utbrister han.

Samtidigt smyger Zemenar omkring och försöker hitta Woraug. Men när han väl kommer till hans grotta är det ingen annan än Woraugs prinsessa där. Men alla från den goda sidan man kan bli av med är ju ett plus. Just när Zemenar skickar iväg trollformlen mot Alianora vaknar hon förskräckt. Zemenar ler elakt och säger: "Lycka till med att hitta en prins som kan fixa det här".

Nästa morgon är sorgen stor i Morgonbergen när både draken Roxim och prinssessan Alianora påträffas döda. Vem kan ligga bakom detta?

Woraug (ulv i fårakläder) gav sin drakört till Gabby_Ossi som var draken Roxim (jägare). Gabby_Ossi tar inte med sig någon i döden då hon inte attackerades av trollkarlarna (ulvarna).

Trollkarlarna (ulvarna) attackerar Ferrari som var prinsessan Alianora (röstfifflare).
Det här var riktigt dåligt men betyder det att ulv i fårkläder inte har någon mer drakört? Att denne nu "bara" röstar dolt?

DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig/Snurrfian röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn

19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian

20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise
20:53 Gabby_Ossi röstar på Niyama

21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi

Färgade lite, men jag vet inte om det gör mig så mycket klokare. Jag funderar lite på hur ulven i fårakläder valde ut Gabby vilket får mig att titta lite på Niyama, men jag vet inte riktigt om jag tänker rätt. Det kanske var helt andra saker som spelade in än att Niyama röstade på den som ulven i fårkläder valde ut.
Sen funderar jag lite på varför ulvarna valde att käka Ferrari, vilket får mig att titta på Habina, men jag ska även titta närmare på vad Ferrari har skrivit, det kanske finns några ledtrådar där, eller så finns det inga alls. :crazy:

DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig/Snurrfian röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn

19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian

20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise
20:53 Gabby_Ossi röstar på Niyama

21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi

Färgade lite, men jag vet inte om det gör mig så mycket klokare. Jag funderar lite på hur ulven i fårakläder valde ut Gabby vilket får mig att titta lite på Niyama, men jag vet inte riktigt om jag tänker rätt. Det kanske var helt andra saker som spelade in än att Niyama röstade på den som ulven i fårkläder valde ut.
Sen funderar jag lite på varför ulvarna valde att käka Ferrari, vilket får mig att titta på Habina, men jag ska även titta närmare på vad Ferrari har skrivit, det kanske finns några ledtrådar där, eller så finns det inga alls. :crazy:

Menar du att du funderar på om jag är den onde utanför lyan och plockade gabby för att hon röstade på mig (varför skulle jag dessutom själv rösta på henne då, allt för uppmärksamhet eller?). Och på Habina som ulv för att Ferrari röstade på henne? Vet inte alls var Habina står men tycker du gör det väldigt enkelt för dig i så fall.

Menar du att du funderar på om jag är den onde utanför lyan och plockade gabby för att hon röstade på mig (varför skulle jag dessutom själv rösta på henne då, allt för uppmärksamhet eller?). Och på Habina som ulv för att Ferrari röstade på henne? Vet inte alls var Habina står men tycker du gör det väldigt enkelt för dig i så fall.
Jag tänker snarare att du är i sådana fall är den i lyan som den onda utanför vet om, men samtidigt känns det som ett vågspel också.
Jag ha flera olika varianter på Habina, hon är god och lyan vill få oss att tro att hon är ond, hon är ond som vill kunna säga att hon är god för att det är dumt att käka den man har röstat på, hon är den onda utanför och lyan vill tala om att de har hittat henne. Eller så käkade de Ferrari av någon helt annan anledning och Habina är god.:D Jag försöker mest sätta ner mina tankar och funderingar för att se vart de tar vägen.

Fy vilken deppig start. :(

Jag har fullt upp några timmar nu, ville bara in och se om jag var kvar i leken, ska återkomma i em med lite tankar.

Spontant nu känner jag mig mest förvirrad över vad sjutton Q håller på med? Jag vet inte alls vilken sida hon kan tänkas vara på, men det är som om hennes hjärna gått i spinn. Om hon är god, är jag rädd att jag missar någon bra tanke i strömmen av tankar. Så jag behöver sätta mig i lugn och ro och läsa igenom igen.

Jag funderar lite på hur ulven i fårakläder valde ut Gabby vilket får mig att titta lite på Niyama, men jag vet inte riktigt om jag tänker rätt. Det kanske var helt andra saker som spelade in än att Niyama röstade på den som ulven i fårkläder valde ut.
Frågan är kanske varför ulven i fårakläder valde Gabby?
För att hitta en ond eller för att hitta en god?

Frågan är kanske varför ulven i fårakläder valde Gabby?
För att hitta en ond eller för att hitta en god?
Hur tänker du nu? Det var ju bara drakar ulven i fårkläder kunde döda, men det finns ju både goda och onda som inte är drakar? Så om den gissade på någon som inte var drake så vet inte ulvenifårakläder om det är en god eller ond i alla fall? Så den kan ju bara ha varit ute efter att döda en drake? Så något gjorde att ulvenifårakläder trodde att Gabby var drake och god.

Hur tänker du nu? Det var ju bara drakar ulven i fårkläder kunde döda, men det finns ju både goda och onda som inte är drakar? Så om den gissade på någon som inte var drake så vet inte ulvenifårakläder om det är en god eller ond i alla fall? Så den kan ju bara ha varit ute efter att döda en drake? Så något gjorde att ulvenifårakläder trodde att Gabby var drake och god.
Den kan väl vilja hitta lyan? Eller har jag skummat för mycket nu igen? Fast oavsett vilket så hade den ju inget att förlora.

Den kan väl vilja hitta lyan? Eller har jag skummat för mycket nu igen? Fast oavsett vilket så hade den ju inget att förlora.
Fast hur tänker du att den ska kunna hitta lyan? Säg att ulven i fårakläder istället hade gissat på Ferrari som var prinsessa, då hade ulven i fårkläder fått till svar att hon inte var drake, men hon är fortfarande inte ond för det. Enda sättet för ulven i fårkläder är att försöka upptäcka vem ledarvargen (den vet ju ulven i fårakläder) och utifrån det försöka lista ut vilka övriga som är med i lyan men utan att avslöja det för alla andra. Det får mig att fundera på om det skulle kunna vara så att Niyama skulle kunna vara ledarvargen och ulven i fårkläder plockade den hon röstade på. Det finns visserligen många andra alternativ också men det var ett alternativ åtminstone.

Detta var ju en urusel start. Mycket intressant dock, särskilt med lynchen. Jag läste igenom tråden igårkväll innan jag gick och lade mig men måste läsa om den idag då jag inte litar på min trötta hjärna :p

3 goda har alltså åkt på ett enda dygn? Och med alla extra grejer hit och dit så känns det ju som onda har världens övertag och det känns nästan helt omöjligt för goda att vinna?? Är det bara jag som tycker det :cautious:

Nu ska jag läsa igenom leken!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar