Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte alls säker på Q´s teori heller att fårulven följt häxan.. Fast om häxan råkat rösta på fårulven så vet väl förhoppningsvis fårulven om sin egen roll :confused: Eller jag fattar inte... ?

Nä, alltså om fårulven tänkt visa sig genom att rösta på samma, så kan den ju inte det, för man får inte rösta på sig själv. ;)

Om vi leker med tanken att niyama är häxan (obs, jag tror inte det, men vill visa hur jag menar), så röstade hon 21:00. Då hade det varit rätt svårt för fårulven att följa hennes röst...

Ingen missade ju att rösta. :)

Alltså är ni ovanligt snurriga eller är det jag som är så ringrostig? Håller på att läsa ikapp och det är ju bara ett virrvarr av möjliga scenarion :cautious:

Om vi leker med tanken att niyama är häxan (obs, jag tror inte det, men vill visa hur jag menar), så röstade hon 21:00. Då hade det varit rätt svårt för fårulven att följa hennes röst...

Ingen missade ju att rösta. :)
Fast det är den dolda rösten - den som räknas - som vi diskuterar i det läget, inte rösten i leken som inte räknas. ??

Ok, jag tror jag släpper fårulven ett tag. Är för ringrostig och jag verkar bara ställa till det. :o

Men teorin är alltså att Hedinn eller cirkus är ulvar. Det känns sådär, men jag kan inte sätta fingret på varför. Cirkus har jag inte fått grepp om än och Hedinn ändrade jag ju röst på igår.

Nä, nu ska jag försöka läsa igenom leken från röstningen och framåt och se om det ger mig nåt. :crazy:

Teorin var från början att fårulven la sin hittepå röst på Hedinn och röstade dolt på snurrfian. Vilket innebar Q, BSF eller Illiana

Sen fyllde Q i att fårulven borde lagt sin dolda röst där häxan röstade vilket innebar på Snurrfian och det var bara Cirkus och Hedinn som röstade på snurrfian = Cirkus eller Hedinn som häxan.

Eftersom det inte verkar som om Ferrari använde sin röst på Snurrfian, så finns det några scenarior.

Scenariot om att fårulven skulle följt häxan i sin dolda röst är ju intressant på alla sätt utom att jag är inblandad i just Snurrfian fallet. Jag fattar att tanken är att fårulven inte vill rösta fel. Fårulven kan som sagt mycket väl ha följt häxan med sin dolda röst för att den inte ska hamna fel - men det måste ju nödvändigtvis inte vara Snurrfian även om det var hon som åkte. Någon har förhoppningsvis fått reda på vem fårulven har röstat på.

Har precis kommit hem och skummat(!) igenom för att försöka hänga med någorlunda... Hur är det med teorin att fårulven kan ha röstat på lyamedlemmen den känner till i tråden, för att "visa sig", men dolt på den som lyamedlemmen röstat på? Någon bör ju i alla fall ha fått info för att kunna se om den teorin kan stämma.

Någon kanske har lanserat teorin innan också, har som sagt inte lusläst det som skrivits under dagen.

Om jag hajat rätt handlar inte teorin om att visa sig utan att inte riskera att rösta fel.

Ok, nu såg jag det här. I så fall måste ju fårulven vara en ovanligt nojig typ som hellre riskerar att röja sig och kollega inför en god än att "rösta fel"? Visst i ett avgörande läge, men dag 1?

Ok, nu såg jag det här. I så fall måste ju fårulven vara en ovanligt nojig typ som hellre riskerar att röja sig och kollega inför en god än att "rösta fel"? Visst i ett avgörande läge, men dag 1?
Jag tror att det beror helt på vem som har rollen. Vissa ser det som viktigast att visa sig tidigt, andra att rösta rätt och vissa försöker vara mer diskreta för att inte röja en ulv.

Har precis kommit hem och skummat(!) igenom för att försöka hänga med någorlunda... Hur är det med teorin att fårulven kan ha röstat på lyamedlemmen den känner till i tråden, för att "visa sig", men dolt på den som lyamedlemmen röstat på? Någon bör ju i alla fall ha fått info för att kunna se om den teorin kan stämma.

Någon kanske har lanserat teorin innan också, har som sagt inte lusläst det som skrivits under dagen.

Alltså du menar att fårulven skulle ha röstat på häxan med sin obetydliga röst, för att sedan rösta dolt på samma som häxan röstade på?

Vi får inte glömma bort att det kan ha varit så "enkelt" att fårulven röstade på dig öppet och någon helt annan dolt, så det blev lottning mellan dig och snurrfian. Eller att borgmästaren använde sin extraröst (även om jag tvekar på det).

Jag tänker snarare att du är i sådana fall är den i lyan som den onda utanför vet om, men samtidigt känns det som ett vågspel också.
Jag ha flera olika varianter på Habina, hon är god och lyan vill få oss att tro att hon är ond, hon är ond som vill kunna säga att hon är god för att det är dumt att käka den man har röstat på, hon är den onda utanför och lyan vill tala om att de har hittat henne. Eller så käkade de Ferrari av någon helt annan anledning och Habina är god.:D Jag försöker mest sätta ner mina tankar och funderingar för att se vart de tar vägen.

Ok, det är ju en rimligare teori. Fast varför? De flesta som lekt med mig vet ju att jag brukar alibirösta som fan, så det skulle kännas lite onödigt att välja den jag röstat på? Visst kanske fårulven i det scenariot är nån som inte har koll på det, men nja. Som det blivit med alibiröster på senare tid känns det som att det nästan är större chans att pricka en ond om man väljer en som en ulv har röstat på. Så jag förstår inte syftet? Vrider det man det ett varv till hade det ju kunnat vara så att om jag vore ulv hade jag kunnat rösta på ulvkollegan Gabby för att "visa" en ulv för fårulven.

(Ja, jag vet att Gabby inte var ond och jag vet att jag inte är ulv :p men för att diskutera teorin.)

Jag ger upp mitt försök till noggrann genomgång, det tar för lång tid. Och ger mig inte tillräckligt mycket känner jag.
Här kommer en sammanfattning av vad jag fått fram hittills i alla fall, kommer med egna tankar i annat inlägg, blir för långt annars.

ArneWeise - har ont om tid. Får en röst på sig pga sin röstmotivering. Jag tycker att hennes röst känns som en typisk förstadagsröst och vet inte var jag har henne än.
Cirkus - Funderar på hur olika man tolkar saker. Röstar på Snurrfian pga hennes val att rösta på Q.
Ferrari - RÖSTFIFFLARE, Hade röstat på Habina i tråden, och man kan tänka sig att även den dolda rösten låg där...
fio - tror inte Hedinn skulle sticka ut på detta sättet som ond, med den förra leken färsk i minnet. Undrar om Q (och jag) tror att Hedinns skulle gjort det.
Grillar mig ang teorier kring vem fårulven röstat på för att jag är en möjlig kandidat till att vara fårulv om fårulven röstat på Hedinn i leken och Snurrfian dolt.
GO var jägare men fick inte dra med sig någon då hon inte käkades utan dödades av fårulven.
Habina - Menar att hon la ut bete för att se vilka som nappade ( Q och Illiana) och att hon kommer att ha det i bakhuvudet senare i leken. Röstar först på Hedinn men ändrar sedan till LenaH för att hon inte vill ha kvar rösten på Hedinn.
Hedinn - Förtydligar att vissa av frågorna som handlade om ulvarnas val kändes onödiga, backar sedan på detta då det kan vara bra att ulvar inte blir godförklarade via info för att den som fått infon inte tänkt på alla scenarier.
Reagerar mest på Habina av de som röstar på henne.
Känner sig mer skeptisk till de som inte deltar i diskussionen än de som gör det, något som spelar in i att hon väljer att rösta på Snurrfian. Med rösten vill hon även göra sin sits bättre.
Hemlig, ersätts av Snurrfian - Röstar på fio pga fios röst på mig, som är pga min röst på Hedinn, för att hon inte vill rösta på Hedinn. Hinner inte med leken.
Illiana - Tycker att det är bra att Gabby ställer frågor.
Tycker att Hedinns protest är knepig och röstar därför på Hedinn.
LenaH - Reagerar inte på att man går igenom olika scenarier, men reagerar inte heller på Hedinn.
Ifrågasätter AWs tanke om drev i DL1.
Undrar vad Q menar är räddningsförsök.
Niyama - Reagerar på att rösterna på hedinn känns enkla. Reagerar på att Habina verkar godförklara GO. Deltar i diskussion om info och dela den eller ej. Påpekar för Q att det inte varit natt än.
quarter4ever - Ser en eventuell koppling mellan Habina-Hedinn där Habina skulle vara fårulv och Hedinn ledarvarg. Då hon tycker att Habina verkar fråga Hedinn vad hon tror om GO.
Tycker att Gos sammanställning var bra. Mer + än -
Hedinns kommentar om Gos genomgång får Q att sätta Hedinn på OBSlistan.
Misstänker som sagt att Habina kan vara den onda utanför lyan. Men tänker att det skulle kunna vara omvänt också, eller att Habina är typiskt Habinig.
Tycker att jag verkar vettig och tänka likt henne, ngt man kan fundera 2 och 3 varv på… Vill inte för tillfället granska mig.
Vet inte vad hon ska tro om Snurrfian. Tycker det är en typisk förstadagsröst och vet inte vad hon ska tro om det.
Lämnar egentligen ingen kommentar om fio mer än vad fio gjort, men inget om vad Q tror om det. (bara noterar)
LenaH har hon inte kunnat bilda sig en åsikt om.
Vet inte var hon har Illiana, men tycker att hon har gjort en bra sammanställning med liknande tankar som Q’s egna.
Avvaktar med Niyama och Ferrari
Cirkus, hemlig och Arne har skrivit för lite för att Q ska våga säga ngt.

Reagerar, tillsammans med mig, på att Niyama skriver att bara goda kan få spionrad, när även den onda utanför lyan och den neutrale kan få det.

Röstar på Hedinn. Pga Hedinns resonemang kring Gos sammanställning och frågor i den som skulle gagna onda. Tycker det borde vara tvärt om. Hennes tankar om Habina förstärker hennes misstankar mot hedinn.

Undrar om Habina misstänker henne och Illiana för att de reagerade på hennes kommentar.

Svarar Niyama att hon (Q) reagerar på att Niyama skriver att det bara är goda som kan få info när det inte är det. Menar att man inte kan förbise att lyan kan få korn på fårulven och på så sätt kanske lista ut info.

Medger att hon kan ha fel om Hedinn, men undrar samtidigt varför fio försvarar henne.

Är rädd att hon misstolkat Hedinn.
Drar upp ett gäng scenarier på Hedinn som ond eller god.

Menar att hon inte har släppt Habina.

Låter sin röst stå kvar på Hedinn då hon tycker sig se ett räddningsförsök på g.

Påpekar att det faktum att hedinn inte åkte inte behöver betyda att hon är ond.

Jag tror att det beror helt på vem som har rollen. Vissa ser det som viktigast att visa sig tidigt, andra att rösta rätt och vissa försöker vara mer diskreta för att inte röja en ulv.

Ja, jo givetvis. Men det går ju att visa sig utan att riskera att röja kollegor i alla fall. Tycker jag har sett det i tråden också men känner mig tveksam på att skriva ut det för jag är för osäker (risk att jag istället skulle råka dra igång lynch mot en viktig god och ulvarna tackar för hjälpen). Rösta rätt har jag aldrig upplevt skulle vara så viktigt i ett så tidigt skede att en ond utanför lyan riskerar att röja sig för det.

(Om q4)
Låter sin röst stå kvar på Hedinn då hon tycker sig se ett räddningsförsök på g.

Påpekar att det faktum att hedinn inte åkte inte behöver betyda att hon är ond.

Det är ju lite intressant. Nu minns jag inte vad hon skrev om räddningsförsök men om hon först skriver det, och sen efter DL var hon väldigt snabb att påpeka att Hedinn inte behöver vara ond (liksom nä, varför skulle hon behöva vara det när det igår fanns två goda roller som kan ha påverkat?).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Behöver hitta bra hundtröjor
  • Uppdateringstråd 30