Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså om man följer min tanke igår att Habina skulle kunna vara ulven i fårakläder och Hedinn den onda häxan, vilket i stort är det jag teoriade om egentligen igår. Så att habina just då sedan ändrar sin röst ? så att hedinn INTE har 4 röster utan 3 vilket gör att Hedinn kan lägga en andra röst på snurrfian och snurrfian åker?

Jag fattar inte. Om Habina är fårulven räknas ju ändå inte hennes röst?

Jag fattar inte. Om Habina är fårulven räknas ju ändå inte hennes röst?
ja det är sant men så tänkte jag igår och fortfarande kan det vara ett försök att inte allt för tydligt visa vart fårulven nog lagt sin röst? för 4-2 öppna röster skulle vara så att man absolut kan misstänka det ( visst vi hade både ev bmröst och fifflarröst med så inte hugget i sten) och vilket bra alibi att inte vara under lupp idag som vi ju är 3 som är ( jag själv BSF och Illiana)
det kan absolut vara feltänkt , det var rätt mycket som inte satt som ett smäck igår för min del får jag ju medge i tänkandet
Men oavsett om det är fel eller inte så är det ändå så jag tänkte och det får jag ju stå för!

Jag har tittat lite närmare på Habina och jag blir fundersam, varför börja kasta krokar redan i dl 1? När risken för att åka är ganska uppenbar, och röstar på Hedinn med en förtäckt bop nästan men lägger snabbt in brasklappen att hon kan ändra sig och gör det. Sen undrar jag lite om hon försöker hitta med att hon har en "extra rolig roll" och jag vet att hon tycker om att vara ond utanför lyan.
Snurrfian röstar på Habina eftersom jag tror att hon skulle kunna vara ulven i fårakläder som försöker göra sig synlig för lyan.

Fast jag skrev inget om min roll den här gången, utan påpekade att (iaf två gånger) när jag varit spion (som är min favoritroll), så har jag åkt tidigt. Det var ingen hint, mer ett sätt att förklara varför jag spelar som jag gör. :)

Anyhow.

DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian1 röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig/Snurrfian röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn
19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian1
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian1
20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise
20:53 Gabby_Ossi1 röstar på Niyama
21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi1

Gabby_Ossi1 blir förgiftad av ulven i fårakläder och Ferrari käkas.

Ärligt talat så tror jag inte att fåraulven förgiftade någon som denne förknippats med då det skulle skina onödigt ljus på denne. Det kan förstås vara ett sätt att visa sig för ulvarna men känns lite väl risky. Därför skulle jag gissa på att Niyama har någon annan roll än just det.

Varför käkades Ferrari? Hon röstade, som sagt, på Habina. Att det skulle innebära att Habina just nu ser ut att vara mer ond än god i någons ögon tvivlar jag på. Att ulvarna äter någon, första natten, som röstat på en av sina egna, känns också som att det då tänds onödigt strålkastarljus mot lyan. Däremot kan det förstås vara så att det är precis det de vill att vi ska tänka och just därför käkar de Ferrari.

Jag själv luskar på om det finns en väldigt simpel anledning till varför Hedinn klarade lynchen, vilket folk redan varit inne på, då en viss roll är skriven som den är. Det kan visst också blivit lottning om fårulven lagt sin dolda röst på Snurrfian1 och en randomröst i tråden. Det kan också vara så att fårulven röstade på Hedinn i leken och lade sin dolda röst på Snurrfian1, vilket innebär att Snurrfian åkte ut med majoritet. Vilken av dessa scenarion som verkar mest troligt vet jag inte men jag försöker hålla mig till enkla förklaringar just nu då allt är så rörigt :p

Habinas röständring tycker jag är lite olustig. Hon röstar på Hedinn men vill inte bli en del i ett utröstande av en karaktär. Jag förstår osäkerheten med DL1 men man röstar ju på den man tycker verkar mest misstänkt, eller?

Mina tankar än så länge.

Jag tänker såhär: Jag vill nog faktiskt utgå ifrån att fårulven lagt sin dolda röst på Snurris1. Jag kan inte se varför BM skulle använda sin extraröst i DL1.

Varför gör den då det? Det borde ju rimligtvis vara av en anledning, tex att någon den sympatiserar med gör det. Med det resonemanget så bör alltså @cirkus eller @Hedinn vara häxan.

Den öppna rösten kan ha lagts varsomhelst, så fårulvens identitet är ff svår att utröna.

Anyhow.

DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian1 röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig/Snurrfian röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn
19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian1
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian1
20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise
20:53 Gabby_Ossi1 röstar på Niyama
21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi1

Gabby_Ossi1 blir förgiftad av ulven i fårakläder och Ferrari käkas.

Ärligt talat så tror jag inte att fåraulven förgiftade någon som denne förknippats med då det skulle skina onödigt ljus på denne. Det kan förstås vara ett sätt att visa sig för ulvarna men känns lite väl risky. Därför skulle jag gissa på att Niyama har någon annan roll än just det.

Varför käkades Ferrari? Hon röstade, som sagt, på Habina. Att det skulle innebära att Habina just nu ser ut att vara mer ond än god i någons ögon tvivlar jag på. Att ulvarna äter någon, första natten, som röstat på en av sina egna, känns också som att det då tänds onödigt strålkastarljus mot lyan. Däremot kan det förstås vara så att det är precis det de vill att vi ska tänka och just därför käkar de Ferrari.

Jag själv luskar på om det finns en väldigt simpel anledning till varför Hedinn klarade lynchen, vilket folk redan varit inne på, då en viss roll är skriven som den är. Det kan visst också blivit lottning om fårulven lagt sin dolda röst på Snurrfian1 och en randomröst i tråden. Det kan också vara så att fårulven röstade på Hedinn i leken och lade sin dolda röst på Snurrfian1, vilket innebär att Snurrfian åkte ut med majoritet. Vilken av dessa scenarion som verkar mest troligt vet jag inte men jag försöker hålla mig till enkla förklaringar just nu då allt är så rörigt :p

Habinas röständring tycker jag är lite olustig. Hon röstar på Hedinn men vill inte bli en del i ett utröstande av en karaktär. Jag förstår osäkerheten med DL1 men man röstar ju på den man tycker verkar mest misstänkt, eller?

Mina tankar än så länge.

Jo, men ju längre kvällen gick, desto osäkrare blev jag på Hedinns ondska. Tyckte att hon förklarade sig bra. Därför valde jag att byta röst. :)

Ok, jag måste rösta. Känner att jag inte kommer någonstans i mina resonemang, så ni får stå ut med en långsökt teori.

Gabby blev dödad av fårulven. Jag tror att det var för att fårulven valde den häxan röstade på. Alltså tror jag att niyama är häxan.

Habina röstar på niyama

Jag tänker såhär: Jag vill nog faktiskt utgå ifrån att fårulven lagt sin dolda röst på Snurris1. Jag kan inte se varför BM skulle använda sin extraröst i DL1.

Varför gör den då det? Det borde ju rimligtvis vara av en anledning, tex att någon den sympatiserar med gör det. Med det resonemanget så bör alltså @cirkus eller @Hedinn vara häxan.

Den öppna rösten kan ha lagts varsomhelst, så fårulvens identitet är ff svår att utröna.
Så du tror inte att BM skulle försöka rädda sig själv i DL1 om hen låg illa till?

ja det är sant men så tänkte jag igår och fortfarande kan det vara ett försök att inte allt för tydligt visa vart fårulven nog lagt sin röst? för 4-2 öppna röster skulle vara så att man absolut kan misstänka det ( visst vi hade både ev bmröst och fifflarröst med så inte hugget i sten) och vilket bra alibi att inte vara under lupp idag som vi ju är 3 som är ( jag själv BSF och Illiana)
det kan absolut vara feltänkt , det var rätt mycket som inte satt som ett smäck igår för min del får jag ju medge i tänkandet
Men oavsett om det är fel eller inte så är det ändå så jag tänkte och det får jag ju stå för!

Men du skrev ju:
så att hedinn INTE har 4 röster utan 3 vilket gör att Hedinn kan lägga en andra röst på snurrfian och snurrfian åker?

Om Habina är fårulven skulle hennes röst inte påverka? Alltså röstläget hade varit likadant oavsett om hon ändrade eller ej. Sen kan det förstås ha varit rent taktiskt men det är ju en annan sak, du skriver ju som om fårulvens öppna röst påverkar.

Varför skulle fårulven ha röstat på den enda onda den känner till från början?

Tänka sig vi tänker likadant :p
:D

Fast med den teorin kan väl lika gärna fårulven följt någon annan med den dolda rösten och lagt den falska på mig, och lotten föll på Snurris? Varför ser du det som mindre sannolikt?

Men du skrev ju:

Om Habina är fårulven skulle hennes röst inte påverka? Alltså röstläget hade varit likadant oavsett om hon ändrade eller ej. Sen kan det förstås ha varit rent taktiskt men det är ju en annan sak, du skriver ju som om fårulvens öppna röst påverkar.

det där var tankar från igår och jag har väl iof inte släppt dem helt idag- Som JAG skrev i det inlägget att det var så jag tänkte oavsett om det var logiskt och rätt tänkt eller inte

Fast med den teorin kan väl lika gärna fårulven följt någon annan med den dolda rösten och lagt den falska på mig, och lotten föll på Snurris? Varför ser du det som mindre sannolikt?
Oftast är det inte mer komplicerat än det ser ut. :) Det är klart att det kan ha lottats men jag ser det som mindre sannolikt.

Ok, jag måste rösta. Känner att jag inte kommer någonstans i mina resonemang, så ni får stå ut med en långsökt teori.

Gabby blev dödad av fårulven. Jag tror att det var för att fårulven valde den häxan röstade på. Alltså tror jag att niyama är häxan.

Habina röstar på niyama

Varför skulle fårulven göra det? De allra flesta i den här leken lär ju ha koll på att alibiröster är vanliga? Att du vill försöka få andra att tro det gör mig dock skeptisk till dig.

@Habina som fårulv skulle jag helt släppa, varför hålla på och oja sig över att vara rädd för att rösta ut @Hedinn och byta röst och allt om den ändå inte skulle räknas?

det där var tankar från igår och jag har väl iof inte släppt dem helt idag- Som JAG skrev i det inlägget att det var så jag tänkte oavsett om det var logiskt och rätt tänkt eller inte

Har du svarat på detta:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katthår
  • Kattbilder #10