Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker såhär: Jag vill nog faktiskt utgå ifrån att fårulven lagt sin dolda röst på Snurris1. Jag kan inte se varför BM skulle använda sin extraröst i DL1.

Varför gör den då det? Det borde ju rimligtvis vara av en anledning, tex att någon den sympatiserar med gör det. Med det resonemanget så bör alltså @cirkus eller @Hedinn vara häxan.

Den öppna rösten kan ha lagts varsomhelst, så fårulvens identitet är ff svår att utröna.

Jag tycker det är oroande att du tänker så snävt och inte ser flera andra varianter.

Jag vet inte vad jag ska tro om någonting just nu.

Info finns ute, men jag har inte hittat tecken på att någon har hittat en säkert ulv, eller i alla fall ond.

Jag har reagerat på Q, och bollat henne fram och tillbaka. Dels hennes röst och obefintliga ändring igår och pratet om räddning av Hedinn. Också hennes kommentarer om att gärna bli käkad. Hon känns orädd på ett sätt som får mig att tänka på Hungergames-leken och rävflickan. Där ville hon bli utröstad och betedde sig på ett sådant sätt att hon blev det. Det gör att jag funderar på om hon kanske inte är så rädd för att bli utröstad nu?

Det gör att jag hellre röstar på någon som jag tror är ulv - men som jag skriver så har jag svårt att hitta någon sådan. Tänker dock avvakta och gå tillbaka och läsa mer innan jag lägger min slutgiltiga röst.

Har du svarat på detta:
Varför skulle fårulven ha röstat på den enda onda den känner till från början?
för att kunna visa sig för den kanske ? men jag är lite inne på att släppa ulven i fårakläder för stunden faktiskt är lite mer intresserad av att hitta en ulv
Jag tycker att det är väldigt intressant ändå med en del som skrivs i tråden ikväll
och jag lutar åt att rösta på cirkus , eller hedinn ( men är lite ambivalent ang hedinn - men samtidigt så protesterar ingen direkt mot de misstankar som kommer under dagen )

Jag tycker det är oroande att du tänker så snävt och inte ser flera andra varianter.
Jag noterar andra varianter men denna ser jag som den mest troliga och med 30 min till DL så måste jag välja.
Du lägger dessutom den första rösten på Snurris1 - kanske för att visa vägen för fårulven, kanske av andra anledningar men när @Hedinn röstar gör hon det i första hand för att rädda sig själv vilket gör att du är nr 1 på listan för mig av er två.

Varför skulle fårulven göra det? De allra flesta i den här leken lär ju ha koll på att alibiröster är vanliga? Att du vill försöka få andra att tro det gör mig dock skeptisk till dig.

För att signalera till ulvarna. Hade gabby varit ulv (dvs du alibiröstade) så hade ju inget mer hänt än att fårulven fått fortsätta gissa på personer som drakar.

Men ja, det är långsökt. ;)

För att signalera till ulvarna. Hade gabby varit ulv (dvs du alibiröstade) så hade ju inget mer hänt än att fårulven fått fortsätta gissa på personer som drakar.

Men ja, det är långsökt. ;)

Varför röstar du så om du själv inser att det är långsökt? Och hur är det en signal till ulvarna?

Jag kommer nog inte komma så mycket längre i det här resonemanget ikväll och tänker därför rösta nu.

Jag tror som tidigare skrivits att fårulven röstat dolt på Snurris1. Jag tror inte att någon gör det av en slump när man har den rollen utan att man följer den ulv man känner till.
Det lämnar @cirkus och @Hedinn och där blir mitt val cirkus helt enkelt för att hon visar vägen, dvs lägger den första rösten.
Hedinn är mer bakbunden eftersom hon ligger risigt till redan.

Därför: LenaH röstar på cirkus

Röstlista DL1 kl 21
20.00 Snurrfian röstar på Habina
20.19 Habina röstar på niyama
20.34 LenaH röstar på cirkus

habina 1
Niyama 1
cirkus 1

Inser att jag antingen får lägga en betydelselös röst, eller välja att tro på någon. Så jag ger mig ut på djupt vatten här och följer LenaH, hennes teoriande gör att jag tror att hon kanske har mer på fötterna än vad hon kan dela med sig av.
Därför
Blacksmithfarm röstar på cirkus

Jag kommer nog inte komma så mycket längre i det här resonemanget ikväll och tänker därför rösta nu.

Jag tror som tidigare skrivits att fårulven röstat dolt på Snurris1. Jag tror inte att någon gör det av en slump när man har den rollen utan att man följer den ulv man känner till.
Det lämnar @cirkus och @Hedinn och där blir mitt val cirkus helt enkelt för att hon visar vägen, dvs lägger den första rösten.
Hedinn är mer bakbunden eftersom hon ligger risigt till redan.

Därför: LenaH röstar på cirkus

Menar du att cirkus är ulv och Hedinn fårulv?

Röstlista DL1 kl 21
20.00 Snurrfian röstar på Habina
20.19 Habina röstar på niyama
20.34 LenaH röstar på cirkus
20:36 Blacksmithfarm röstar på cirkus

habina 1
Niyama 1
cirkus 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föräldrar till barn som rider