Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, så vad tror jag om folk då?

Om vi börjar med Illiana och Q som tillsammans med mig skulle kunna vara fårulvar om man antar att fårulven röstat på snurrfian dolt och det var därför hon åkte (ett av flera möjliga händelseförlopp)
Q - Q är alltid Q. Jag vågar inte lita på henne, men jag vet inte om jag tycker hon är såpass skum att jag vill rösta på henne. Jag är lite fundersam kring att hon faktiskt inte ändrade röst igår och kommentarerna om Hedinn efter DL. Vet inte om det tyder på ondska eller bara att Q är Q...
Illiana - har inte skrivit så jättemycket? Eller har jag missat? Det gör att det i motsats till Q inte finns så mycket att ta på, vilket gör det svårt att placera henne.

Med detta sagt vill jag hellre få ut en ulv, men i andra hand kommer fårulven då den ju ändå räknas i vinstvillkoren.

Funderar vidare.

Hej igen alla! :p Har läst lite sporadiskt i tråden under dagen men mest skummat igenom de de lite längre inläggen :o så ska försöka komma ikapp med tänkandet också till DL men lär inte bli någon jättetidig röst från mig!

Fortsätter...
fios utfrågning av mig känns på något sätt genuin.. Nu vill väl lyan gärna leta upp sin kollega för att inte rösta på den eller käka den, men jag fick ändå en bra känsla.
Fast hon har, vad jag sett, inte frågat ut Q eller Illiana än som också ingick i teorin?

Habina känns förvirrad, svårt att veta om hon är god eller ond. Onda kan ju vinna på att hålla goda förvirrade, men samtidigt är det mycket som är på gång i denna leken som man kan bli förvirrad av.

så sett så är det korrekt att jag utvecklade din tanke om att fårulven borde ha röstat på snurrfian. Och varför i så fall?
Sedan behöver det inte alls vara så, det kan lika gärna vara av vilken annan random anledning som helst.
Men om det inte är så, varför går du in så totalt i försvarsställning, det skulle kunna vara
Ok, det är ju en rimligare teori. Fast varför? De flesta som lekt med mig vet ju att jag brukar alibirösta som fan, så det skulle kännas lite onödigt att välja den jag röstat på? Visst kanske fårulven i det scenariot är nån som inte har koll på det, men nja. Som det blivit med alibiröster på senare tid känns det som att det nästan är större chans att pricka en ond om man väljer en som en ulv har röstat på. Så jag förstår inte syftet? Vrider det man det ett varv till hade det ju kunnat vara så att om jag vore ulv hade jag kunnat rösta på ulvkollegan Gabby för att "visa" en ulv för fårulven.

(Ja, jag vet att Gabby inte var ond och jag vet att jag inte är ulv :p men för att diskutera teorin.)
Det är ju lite som du säger att jag (och andra som har spelat med dig) vet att du brukar alibirösta men samtidigt vet vi inte vem som är fårulven, det kan vara någon som inte tänker som dig och bara försöker göra sig sedd men samtidigt så kan det vara helt fel också. :D

Det är ju lite som du säger att jag (och andra som har spelat med dig) vet att du brukar alibirösta men samtidigt vet vi inte vem som är fårulven, det kan vara någon som inte tänker som dig och bara försöker göra sig sedd men samtidigt så kan det vara helt fel också. :D

Vadå, tänker inte alla som mig? :angel: Jo, det är klart men är det nån jätteny spelare med? Annars bör väl de flesta ha koll på att alibiröstande generellt är vanligt.

Vadå, tänker inte alla som mig? :angel: Jo, det är klart men är det nån jätteny spelare med? Annars bör väl de flesta ha koll på att alibiröstande generellt är vanligt.
:D Det är väl en del återkommare och några ringrostiga, men jag förstår vad du skriver även om jag inte är helt hundra på att jag tror på dig. :p

precis kommit framför datorn igen och ser att flera undrar vad jag menade med ett räddningsförsök igår
Alltså om man följer min tanke igår att Habina skulle kunna vara ulven i fårakläder och Hedinn den onda häxan, vilket i stort är det jag teoriade om egentligen igår. Så att habina just då sedan ändrar sin röst ? så att hedinn INTE har 4 röster utan 3 vilket gör att Hedinn kan lägga en andra röst på snurrfian och snurrfian åker? V
För mig såg det ut som ett räddningsförsök - ja
Och när sedan Snurrfian åkte så kändes det starkare att jag kunde vara rätt ute fortfarande , Sedan kom jag ju på att det visst fanns annat som kunde ha hänt med, varpå jag skrev det som @Niyama verkar reagera på att " hedinn inte behöver vara ond för det ."

Jag har sedan idag resonerat med ffa @fio och utvecklat tankarna utifrån det hon kommit med .
Så jag står fortfarande i mina tankar där jag var igår egentligen att antingen är hedinn ond, eller så har hon en god roll , skulle kunna vara den neutrala för all del med ,
Sedan ägnar jag även cirkus en tanke men det bara för hennes röst på snurrfian igår. Så där skulle jag vilja se lite mera hur hon tänker idag

Men det finns ju en hel drös med andra spelare med att fundera över, men det har inte kommit så mycket input från andra annat än det som fio och jag mfl diskuterat under dagen , Det kommer väl komma inlägg nu när de flesta kanske har tid att skriva och delta.
Det är väl egentligen snurrfian som har lanserat lite tankar tidigare i morse och de är också intressanta tycker jag
Precis som flera skriver så finns det ju inforader ute och flera av dem ska ju ha nått goda , så lite pussel borde en del kunna börja göra utifrån den infon tycker jag

Alltså jag :confused:

Tycker att både blacksmithfarm och fio för leken framåt med diskussioner kring fårulven, samtidigt gör de mig mest bara förvirrad. :banghead:

Jag har inte alls haft den tid som jag trodde idag, och jag borde verkligen rösta. Skulle behöva veta vad @quarter4ever menade med räddning av Hedinn. Just ju lutar jag åt att rösta på henne för att hon skriver en massa som jag bara snurrar in mig ännu mer i.

Det är så många jag inte fått något grepp om och inte blir det lättare när både snurrfian och gabby kommit tillbaka. :p

Ska läsa lite till och se om jag hittar något annat knepigt. Från och med nu ska jag skriva direkt jag reagerar på något, annars tappar jag bara bort min tanke. :o

Alltså du menar att fårulven skulle ha röstat på häxan med sin obetydliga röst, för att sedan rösta dolt på samma som häxan röstade på?

Vi får inte glömma bort att det kan ha varit så "enkelt" att fårulven röstade på dig öppet och någon helt annan dolt, så det blev lottning mellan dig och snurrfian. Eller att borgmästaren använde sin extraröst (även om jag tvekar på det).

Jag glömmer inte bort nåt, jag tänkte mer som ännu ett möjligt "fårulven har röstat för att visa sig"-scenario.

Ja, jo givetvis. Men det går ju att visa sig utan att riskera att röja kollegor i alla fall. Tycker jag har sett det i tråden också men känner mig tveksam på att skriva ut det för jag är för osäker (risk att jag istället skulle råka dra igång lynch mot en viktig god och ulvarna tackar för hjälpen). Rösta rätt har jag aldrig upplevt skulle vara så viktigt i ett så tidigt skede att en ond utanför lyan riskerar att röja sig för det.

Absolut, jag kunde inte hålla med mer.

hon har allt varit lite på mig under dagen med ( tycker jag då:p ) men däremot kanske inte på @Illiana - Eller är det så att hon inte har svarat på en taggning eller fråga @fio ?

Jag kan inte klandra någon att de inte varit på mig när jag skriver så fantastiskt lite. Jag får be om ursäkt, min hjärna är väldigt trög vissa dagar pga utmattning och det kan innebära att jag har svårt att koncentrera mig nog mycket för att kunna framställa ett vettigt inlägg.

DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig/Snurrfian röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn

19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian

20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise
20:53 Gabby_Ossi röstar på Niyama

21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi

Hedinn: 3
Snurrfian: 2
Q: 1
BSF: 1
fio: 1
Habina: 1
Illiana: 1
LenaH: 1
ArneWeise: 1
Niyama: 1
GO: 1

Tittar på röstlistan för att se om jag kan se några samband...
Snurrfian åkte fast Hedinn hade en röst mer.
Så vad kan ha hänt?
  • Snurrfian har en dold röst på sig.
    - Fårulven har röstat på Snurrfian
    - BM har röstat på Snurrfian
    - Röstfifflaren har röstat på Snurrfian (mindre troligt pga Ferraris kommentar)
och/eller
  • Hedinn har en ogiltig röst på sig
    - Någon som röstat på Hedinn är fårulv
Om vi antar att Ferrari la även den dolda rösten på Habina (för att man"brukar" göra det som fifflare) Så kan Habina varit med i lottningen.

Nä, jag kommer inte på mer än det som redan vädrats för tillfället....

Ja, jo givetvis. Men det går ju att visa sig utan att riskera att röja kollegor i alla fall. Tycker jag har sett det i tråden också men känner mig tveksam på att skriva ut det för jag är för osäker (risk att jag istället skulle råka dra igång lynch mot en viktig god och ulvarna tackar för hjälpen). Rösta rätt har jag aldrig upplevt skulle vara så viktigt i ett så tidigt skede att en ond utanför lyan riskerar att röja sig för det.

Jag håller med dig om det sista.

Den hade ju kunnat rösta på precis vem som helst som inte hade någon röst utan att riskera att få ut en kollega.

@quarter4ever jag skrev som jag skrev mest för att se om någon skulle nappa på det, vilket du och Illiana gjorde. ;)

Jag reagerar dock också på att Hedinn tar upp något som diskuterades en del i förra leken (och ja, jag är för att så mkt info gås igenom som möjligt. Dels för oss förvirrade ringrostiga och dels för nya som kan behöva tips). Därför lägger jag min röst på Hedinn ikväll, såvida inget annat skumt dyker upp.

Habina röstar på Hedinn

Jag lutar mer åt att gabby kan vara god än ond. Att då se vilka som reagerar när jag är skeptisk mot henne, kan ge intressant info till längre fram i leken. :)

Jag hamnar alltid i rampljuset. ;) Hur jag än leker. Jag har en smart tanke, jag förklarar den, ingen fattar och så blir jag lynchad. :D

Oftast händer det dessutom när jag har en extra rolig roll (tex spion), såååå frustrerande. ;)

Jag har tittat lite närmare på Habina och jag blir fundersam, varför börja kasta krokar redan i dl 1? När risken för att åka är ganska uppenbar, och röstar på Hedinn med en förtäckt bop nästan men lägger snabbt in brasklappen att hon kan ändra sig och gör det. Sen undrar jag lite om hon försöker hitta med att hon har en "extra rolig roll" och jag vet att hon tycker om att vara ond utanför lyan.
Snurrfian röstar på Habina eftersom jag tror att hon skulle kunna vara ulven i fårakläder som försöker göra sig synlig för lyan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Annonsera mera hundar 2