Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oftast är det inte mer komplicerat än det ser ut. :) Det är klart att det kan ha lottats men jag ser det som mindre sannolikt.

Men om du nu tror att fårulven lagt sin dolda röst på Snurrfian och samtidigt ser det som mindre sannolikt att det har lottats måste den öppna rösten ligga på Hedinn - right. Det är väl det enda scenariot där det inte blir lottning.

Jag kommer nog inte komma så mycket längre i det här resonemanget ikväll och tänker därför rösta nu.

Jag tror som tidigare skrivits att fårulven röstat dolt på Snurris1. Jag tror inte att någon gör det av en slump när man har den rollen utan att man följer den ulv man känner till.
Det lämnar @cirkus och @Hedinn och där blir mitt val cirkus helt enkelt för att hon visar vägen, dvs lägger den första rösten.
Hedinn är mer bakbunden eftersom hon ligger risigt till redan.

Därför: LenaH röstar på cirkus
Jag tror att jag hänger med, och hoppas innerligt att du har rätt nu.

Lite nojig blir jag ju dock, det var många som trodde jag var ond igår, kanske även fårulven, så att det var ett räddningsförsök från dess sida, och aldrig någon röst som följdes? Speciellt med tanke på spioninfon...

Tänkte först lägga en röst på cirkus, men medan jag skrev det där blev jag otroligt osäker.

#snip Jag har inte alls haft den tid som jag trodde idag, och jag borde verkligen rösta. Skulle behöva veta vad @quarter4ever menade med räddning av Hedinn. Just ju lutar jag åt att rösta på henne för att hon skriver en massa som jag bara snurrar in mig ännu mer i. #slutsnip

Vänta nu, va? Du lutar åt att rösta på Q för att hon teoriar mycket och snurrar till det ibland och då snurrar till dina tankar? Vad av det skulle göra att hon är mer ond än någon annan?

Jag tror att jag hänger med, och hoppas innerligt att du har rätt nu.

Lite nojig blir jag ju dock, det var många som trodde jag var ond igår, kanske även fårulven, så att det var ett räddningsförsök från dess sida, och aldrig någon röst som följdes? Speciellt med tanke på spioninfon...

Tänkte först lägga en röst på cirkus, men medan jag skrev det där blev jag otroligt osäker.
Men alltså - jag VET inte. Jag måste ju bara följa det spår som för mig verkar mest sannolikt, jag kan ju inte fega bort en lynch när vi ligger risigt till?

edit: la till lite

Ok, kan du förtydliga? Jag fattar tyvärr inte då.
Om jag har förstått det rätt, så tror hon att fårulven lagt sin dolda röst på samma som den kända ulven har. Och att det då skulle vara Snurrfian som fått den rösten. Alltså: fårulven okänd. Jag eller cirkus ond, den andra okänd.

Rätta mig om jag har fel, @LenaH

Vänta nu, va? Du lutar åt att rösta på Q för att hon teoriar mycket och snurrar till det ibland och då snurrar till dina tankar? Vad av det skulle göra att hon är mer ond än någon annan?

För att hon då försvårar för mig, men det blev på niyama. Vet inte om kan vara kvar till 21, har en webinar strax.

Gabby_Ossi1 var så himla klar med alla möjliga vändningar men Gabby_Ossi2 har typ bara gröt i huvudet :banghead: och nu är det snart DL. Jag kommer inte hinna producera mer än en röst innan DL men ska försöka komma med lite mer efteråt (om jag är kvar).

jag lägger min röst så det hinns med att fundera lite till sedan

jag hänger helt med på resonemanget både från fio och LenaH idag och det känns som att jag kan ha varit väldigt rätt ute tidigare idag faktiskt :)
Jag följer min tankeutveckling sedan tidigt idag att ulven i fårakläder bör ha röstat dolt på samma som den ulv den känner till i lyan ( den onda häxan) och att eftersom snurrfian rök så är det iaf 50% chans att ulven i fårakläder såg till det . jag räknar bort fifflarrösten helt i mitt resonemang där då jag finner det för troligt att den låg på Habina
så väljer jag att rösta så här
quarter4ever röstar på cirkus
För att jag tror att ulven i fårakläder la sin dolda röst på samma som hon röstade på
om inte annat för att samla rösterma ( förtydligande : menar att samla rösterna i lynchen,Insåg att det kunde se ut som något annat)

Om jag har förstått det rätt, så tror hon att fårulven lagt sin dolda röst på samma som den kända ulven har. Och att det då skulle vara Snurrfian som fått den rösten. Alltså: fårulven okänd. Jag eller cirkus ond, den andra okänd.

Rätta mig om jag har fel, @LenaH
Helt korrekt.

Jag är oxå benägen att tro på Qs teori och eftersom jag inte tror på Hedinn som häxa pga Qs misstag blir det Cirkus kvar.

Fio röstar på Cirkus

Då jag tror att hon är häxan som fårulven följde med sin dolda röst!

Hoppas verkligen detta stämmer nu

Gabby_Ossi1 var så himla klar med alla möjliga vändningar men Gabby_Ossi2 har typ bara gröt i huvudet :banghead: och nu är det snart DL. Jag kommer inte hinna producera mer än en röst innan DL men ska försöka komma med lite mer efteråt (om jag är kvar).
Jobbigt med multipla personligheter! :rofl:

Vet inte vad jag ska tro. Habina verkar göra det väldigt enkelt för sig med rösten på mig och även teorierna innan. q4 verkar helsnurrig?! Vet inte vad det betyder, köper inte alls det hon drog upp mot Habina.

LenaH verkar tro på cirkus som ulv. Jag har ingen aning men hon verkar bestämd?! Är LenaH god är det är en bra idé att lita på henne, och jag har visserligen inte sett nåt som tyder på ondska. Men hon kan lika gärna vara ond.

:arghh:

Måste ut i stallet nu.

Jag tror inte att LenaH är ond med det teoriandet. Om hon har rätt är jag mindre säker på, men det verkar ju som att hon vet mer än vad jag gör, så jag väljer att följa henne ikväll.

Hedinn röstar på cirkus

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar