En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en resa till akuten istället... Hoppas inte jag behöver stanna över natten :angel:

Knäpp man är egentligen. Har svinont och kräks men att missa en ägglossning nej nej nej. Så fan heller.

Dag 11 efter konstaterad äl eller efter positivt äl-test?
Från att jag tror att jag hade ägglossning. dagen efter slutade tuttarna göra ont :p jag har struntat i stickorna senaste två gångerna. Känns som att den glada gubben som jag förut tyckte var så trevlig mera hånar mig nu när det ändå inte händer något. Det kanske är dumt.. bra med dokumentation liksom.

Det är långt mellan inläggen från mig, men här kommer iallafall en uppdatering:D

Vi var på besöket i Uppsala 8 februari, nervösa som f-n åkte vi dit tidigt på morgonen, resan gick bra och vi hittade nästan direkt till rätt ställe! Där fick vi först träffa en kurator som ställde en massa frågor till oss båda om jobb, ekonomi osv. Efter det fick vi träffa en överläkare och fick lite mer information och jag fick göra min tredje gynundersökning under denna resa (sedan vi började "ansöka") men nu har ju verkligen alla sett att det ser bra ut ;)
Han förklarade att vi nu ska vänta på ett godkännande från dem och sen 2-3 månader efter det (när vi får ett klartecken via telefon) ska vi börja med ägglossningstest och när de visar plus är det bara att pipa iväg till Uppsala samma dag eller dagen efter för insemination! Vi har köpt test redan nu och ska snart börja öva :D
Väl hemma var vi som två urvridna trasor efter all anspänning...!
Och IGÅR fick vi godkännandet med posten :bump:
Så nu är vi näära, om 2-3 månader (okej det stod upp till ett halvår, med de sa där att det skulle gå fortare) så får vi börja göra bebis!! Vi är så lyckliga!

Det enda jag är lite avundsjuk på är att heterosexuella par måste ha en massa sex för att göra barn, det får ju inte jaag :o :rofl:

(Det blev visst en lång uppdatering)

Det är långt mellan inläggen från mig, men här kommer iallafall en uppdatering:D

Vi var på besöket i Uppsala 8 februari, nervösa som f-n åkte vi dit tidigt på morgonen, resan gick bra och vi hittade nästan direkt till rätt ställe! Där fick vi först träffa en kurator som ställde en massa frågor till oss båda om jobb, ekonomi osv. Efter det fick vi träffa en överläkare och fick lite mer information och jag fick göra min tredje gynundersökning under denna resa (sedan vi började "ansöka") men nu har ju verkligen alla sett att det ser bra ut ;)
Han förklarade att vi nu ska vänta på ett godkännande från dem och sen 2-3 månader efter det (när vi får ett klartecken via telefon) ska vi börja med ägglossningstest och när de visar plus är det bara att pipa iväg till Uppsala samma dag eller dagen efter för insemination! Vi har köpt test redan nu och ska snart börja öva :D
Så nu är vi näära, om 2-3 månader (okej det stod upp till ett halvår, med de sa där att det skulle gå fortare) så får vi börja göra bebis!! Vi är så lyckliga!

Det enda jag är lite avundsjuk på är att heterosexuella par måste ha en massa sex för att göra barn, det får ju inte jaag :o :rofl:

Jättespännande att höra hur det går!

Nån som provat spermatest från clearblue? En spännande liten förpackning med pipett, skålar och utblandningsvätska! Jag klappade händerna av förtjusning :D B-)

Han förklarade att vi nu ska vänta på ett godkännande från dem och sen 2-3 månader efter det (när vi får ett klartecken via telefon) ska vi börja med ägglossningstest och när de visar plus är det bara att pipa iväg till Uppsala samma dag eller dagen efter för insemination!

Grattis att ni är igång, härligt :) Men gud så jobbigt att behöva gå och vänta på godkännande, det hade jag tyckt känts provocerande på ngt sätt.. Vi kör Ivf via Linköping och fick lite frågor av överläkaren, mycket få då vi redan fyllt i papper om tidigare sjukdomar (jag fick skriva överallt för raderna inte räckte, killen ville gärna skriva att han bröt handleden för 15 år sen men jag sa att det inte var relevant så han fick lämna tomt.. haha) så var det liksom klart där. Jag var ganska skraj att det skulle vara en stor grej om det här "godkännandet" men det slapp vi..

Här har jag bestämt att vänta liten bit in i mars (skulle ju slutat med provera nu i slutet på februari) då jag har kompledigt en vecka nu i första halvan av mars och jag vet av erfarenhet hur risigt jag mår på suprecur (sprayen, långt protokoll). Har hämtat ut sprayen iaf, 950 spänn fattigare, och börjat äta mer d-vitamin förutom vanliga gravidanpassade multivitamintabletter inkl folsyra. Passar på att äta ost och sånt som jag ska vara försiktig med snart.. god willing. :o 10 dagar till med Provera, nedräkning! Efter att inte ha kunnat försöka på egen hand på flera år känns det helt overkligt att ens ha chansen nu!

Grattis att ni är igång, härligt :) Men gud så jobbigt att behöva gå och vänta på godkännande, det hade jag tyckt känts provocerande på ngt sätt.. Vi kör Ivf via Linköping och fick lite frågor av överläkaren, mycket få då vi redan fyllt i papper om tidigare sjukdomar (jag fick skriva överallt för raderna inte räckte, killen ville gärna skriva att han bröt handleden för 15 år sen men jag sa att det inte var relevant så han fick lämna tomt.. haha) så var det liksom klart där. Jag var ganska skraj att det skulle vara en stor grej om det här "godkännandet" men det slapp vi..

Ja, lite så kändes det ju. Men de sa samtidigt att de i stort sett Inte kan neka, bara typ om man tar droger eller sitter i fängelse :p

Grattis!

Jag har en nyfiken fråga - du skriver att när ägglossningtestet visar plus så är det bara att pipa iväg till Uppsala. Finns sperman där redan? är det på färskt eller fryst? (herregud, är man hästmänniska så är man) har ni valt donator eller hur funkar det?

Du behöver förstås inte svara om det känns för privat!

Oavsett så är jag mycket glad för er skull. Jag minns ju tråden när du träffade kärleken - det är så jävla härligt!

Grattis!

Jag har en nyfiken fråga - du skriver att när ägglossningtestet visar plus så är det bara att pipa iväg till Uppsala. Finns sperman där redan? är det på färskt eller fryst? (herregud, är man hästmänniska så är man) har ni valt donator eller hur funkar det?

Du behöver förstås inte svara om det känns för privat!

Oavsett så är jag mycket glad för er skull. Jag minns ju tråden när du träffade kärleken - det är så jävla härligt!

Gille dig, kommer du ihåg det :love:
Och jag vet, tänker också på hästseminering hela tiden :rofl:
Men ja, sperman finns där. Den är fryst och har legat i karantän i 6 månader om jag inte minns fel, testas såklart på alla möjliga sätt. Man får inte välja donator alls, de väljer utifrån våra intressen och hur vi ser ut :)
Man får gärna fråga saker!

Den här gången kommer inte blödning så tätt som det gjort senaste månaderna. Så det lär inte ens finnas chans på knodd i år.

Jag är faktiskt ganska less.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 286
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 170
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 400
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden