En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså lite sur blir jag.

Testar med CB digital dubbelindikator och trivts riktigt bra med den men denna cykel är min kropp konstig. Gav utslag om att snart är det äl i lördags (blinkande glad gubbe) och har fortfarande inte fått fast glad gubbe :( har väl lång cykel denna månad igen och borde få utslag imorgon eller fredag (dag 17-18). Jag beställde ju korta cykler på under 30 dagar :arghh:

Jaha, färskt rött blod på pappret nu på morgonen. Riktigt blod. rött som näsblod liksom. Får se om det håller i sig eller om det övergår i brunt. Får gissa att det är starten på mensen då.

Om jag slutar ha spotting kanske jag fått någon slags balans på hormonerna?

Glöööm det.

Haha nä aldrig får man som man vill! Men 29 dagars cykler är nog att önska lite för mycket, vet att jag i normala fall brukade ha 31 (men min kropp har vart vild de senaste 4-5 cyklarna).

Håller tummarna för nu ska fröken monifa kissa kopp. Ge mig en glad gubbe! Annars kan jag snart börja misstänka att det inte blir nån äl denna gång.

Eller så missade jag äl. Typ att den var kort denna gång. Blir ju lite konstigt när jag kräks och har mig, kroppen är inte riktigt i balans (dricker en del om nätterna med för den delen). Ska bli spännande att se hur lång cykel det blir :D hoppas att max 32 så jag slipper blöda hela semestern.

Haha nä aldrig får man som man vill! Men 29 dagars cykler är nog att önska lite för mycket, vet att jag i normala fall brukade ha 31 (men min kropp har vart vild de senaste 4-5 cyklarna).

Håller tummarna för nu ska fröken monifa kissa kopp. Ge mig en glad gubbe! Annars kan jag snart börja misstänka att det inte blir nån äl denna gång.
Vad blev det för gube? :)

Vad blev det för gube? :)

Han blinkade. Så tror jag missat eller inte haft någon denna månad (hoppas på det förstnämnda såklart). Orkar inte testa mer denna gång så kan räkna med en 35 dagars cykel :meh: med mens hela semestern.

Edit. Ska testa imorgon med. Haft utslag vid två tillfällen dag 18 :angel: hoppet är det sista som överger...

Men som sagt jag har kräkts hela veckan så min vätskebalans är nog skapligt dålig. Dricker på nätterna och sover dåligt. Vet inte hur mycket det påverkar testerna.

Han blinkade. Så tror jag missat eller inte haft någon denna månad (hoppas på det förstnämnda såklart). Orkar inte testa mer denna gång så kan räkna med en 35 dagars cykel :meh: med mens hela semestern.

Edit. Ska testa imorgon med. Haft utslag vid två tillfällen dag 18 :angel: hoppet är det sista som överger...

Men som sagt jag har kräkts hela veckan så min vätskebalans är nog skapligt dålig. Dricker på nätterna och sover dåligt. Vet inte hur mycket det påverkar testerna.

Hm. Har tyvärr inga goda råd. Man bli mer och mer förvirrad ju mer man lär sig. Och kroppen är har mycket märkliga saker för sig när man försöker bli gravid.

Har kommit på, framförallt i denna tråden att jag skulle önska att det förutom gilla-knappen funnits en typ "medkännand/krama-knapp".

Hm. Har tyvärr inga goda råd. Man bli mer och mer förvirrad ju mer man lär sig. Och kroppen är har mycket märkliga saker för sig när man försöker bli gravid.

Har kommit på, framförallt i denna tråden att jag skulle önska att det förutom gilla-knappen funnits en typ "medkännand/krama-knapp".

Nä jag lär inte få veta om jag haft/inte kommer ha äl utan blodprov och det får jag nog inte till nått :D

Ja gud. Den saken är säker! Aldrig har man vart så förvirrad.

Ja det kan jag hålla med om.

Vilken slemlösande hostmedicin kan man ta ifall man är gravid?
Tydligen inte Bromhexin i a f, som jag köpte utan att läsa på igår. (Hostar så jag spyr och huvet sprängs och jag har andnöd då och då...så nån hjälp behöver jag.)

Tydligen inte Bromhexin i a f, som jag köpte utan att läsa på igår. (Hostar så jag spyr och huvet sprängs och jag har andnöd då och då...så nån hjälp behöver jag.)
Bisolvon lär man kunna ta om man vill bli gravid, men Google säger att man ska vara försiktig vid graviditet.

Du kan försöka dricka väldigt mycket. Vår överläkare påstod att det är ungefär samma effekt som med slemlösande.

Oavsett kan du ta bisolvon eller nåt annat. Om du är gravid är det så tidigt att det inte gör något.

Du kan försöka dricka väldigt mycket. Vår överläkare påstod att det är ungefär samma effekt som med slemlösande.

Oavsett kan du ta bisolvon eller nåt annat. Om du är gravid är det så tidigt att det inte gör något.

Dricker väldigt mycket. Tyckte igår att hostmedicinen inte hjälpte nåt alls, men det kan ju ta ett tag innan den ger effekt. Läste, uttråkad, i förpackningen att den kan vara skadlig under graviditet, speciellt de första 3 månaderna, så tankarna kom igång på vad man kan ta hjälp av istället.

Idag verkar febern, än så länge, borta, så det blir mkt varmt vatten, ingefära, citron och honung. Om bara yrseln kan hålla sig borta tänkte jag ta en lugn promenad. Rörelse hjälper ju också bra för slemsläpp.

Tror för övrigt, idag, inte att jag är gravid. Var mest bara hjärnan som kom igång igår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 303
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 176
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 400
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka