En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kommer det ännu fler dumma frågor från mig igen! :o
(Men jag måste säga att ni är helt grymma!! :heart)

Jag har gyn tid bokad nästa vecka (för att kolla så livmodern är tom efter missfallet). Idag hade jag typ bruna flyttningar, trodde att det var mens på gång men har inte kommit något mer sen imorse?
Ni som haft missfall: hur fort kom eran mens igång igen efter?
Om det nu är mensen som kommer men inte riktigt vet "hur den ska ha det", ska jag ändå åka till gyn då och kolla? Kan man kolla livmodern att den är tom om man har mens?

**Känner mig så fruktansvärt korkad som ställer dom här frågorna, hoppas inte ni kastar ut mig!**

Min mens kom när den skulle, har varit regelbunden sen missfallet. Men det är nig väldigt olika.

Jag måste ha snurrat till det alldeles. I kalendern har jag skrivit att jag skulle ha mens idag när jag försökte räkna lite framåt för ett tag sen. Men jag hade väl typ ägglossning i måndags? Tror cykeln har förskjutits några dagar framåt. Kan det vara att kroppen först nu börjar hitta sin naturliga rytm efter p-pillrena? Eller vill den bara skämta aprilo?

Jag måste ha snurrat till det alldeles. I kalendern har jag skrivit att jag skulle ha mens idag när jag försökte räkna lite framåt för ett tag sen. Men jag hade väl typ ägglossning i måndags? Tror cykeln har förskjutits några dagar framåt. Kan det vara att kroppen först nu börjar hitta sin naturliga rytm efter p-pillrena? Eller vill den bara skämta aprilo?
Om du ägglossade i måndags får du ju vänta en stund på mensen ännu ja. Nästa söndag låter mer troligt än denna. Hur lång lutealfas har du? Om man räknar på kort fas borde det väl vara tidigast på fredag.

Om du ägglossade i måndags får du ju vänta en stund på mensen ännu ja. Nästa söndag låter mer troligt än denna. Hur lång lutealfas har du? Om man räknar på kort fas borde det väl vara tidigast på fredag.

Det har brukat vara cirkus 12 dagar. Så jag vet inte riktigt hur jag lyckades missa en hel vecka..

Ena appen(ovuView): Mens på torsdag.
Andra appen(oviaFertility): Mens på fredag, uppmanar mig att gravtesta imorgon.
Tredje appen(menskoll): Mens på söndag.

Nu blir detta femte allvarliga försöket. Har släppt tankarna på graviditet och känner mig inte särskilt orolig, men fick kommentar av sambo igår att det kanske är något fel. Själv tänker jag att det förhoppningsvis tar sig snart, jag verkar ha relativt regelbunden mens och ägglossning enligt stickor. Vi har nog prickat relativt väl, inom spannet av fem dagar innan ägglossning är jag säker på att vi har prickat alla månader.

Det positiva är att jag fått i mig en jäkla massa folsyra som visst är väldigt viktigt. Annars börjar det kännas smådrygt att få negativa besked månad efter månad.

Progesteron-prov imorn. Feberkänning, muskelvärk, ledvärk idag. Känns ju lagom kul.
Vad var det man skulle tänka på med progesteron-prov? Var det den som skulle tas på förmiddagen? Eller kan jag lämna den direkt på morgonen?

Progesteron-prov imorn. Feberkänning, muskelvärk, ledvärk idag. Känns ju lagom kul.
Vad var det man skulle tänka på med progesteron-prov? Var det den som skulle tas på förmiddagen? Eller kan jag lämna den direkt på morgonen?
Det är prolaktin ett som är kinkigt om jag minns rätt. Du kan gå när som. Men om man tar provet för att bekräfta äl så ska det tas ganska exakt mitt i Lutealfasen. Så i en cykel på 30 dagar med 15 dagars lutealfas blir det kring dag 21-22 nånting. Jag tror det pratas om dag 18-24.

Det finns speciella referensvärden för andra tidpunkter i menscykel också.

Senast ändrad:
Här blev det bara ett försök i samband med ÄL. Var planerat en gång till, men då slog ångesten in och sa "tänk om du blir gravid, då blir det bara en jävla oro för MF/MA".
Måste ta mig förbi spärren på nåt vis, det blir ju inga barn gjorda om jag tänker så. Och så blir jag ledsen för att jag vill ha barn. Moment 22....

Jag som inte skulle tänka så mycket :angel: Nu har testfeber brutit ut :)
Skiter i att prova med äl-test denna gången, förra var ju tydligt positivt innan mens och gjorde mig besviken.
Min app som uppmuntrar mig att testa säger att jag ska ha mens om tre dagar. Lite tidigt att testa, eller???

Hade ägglossning den 10/2 och lutealfasen har varit 14-16 dagar när jag räknar noga.

Jag som inte skulle tänka så mycket :angel: Nu har testfeber brutit ut :)
Skiter i att prova med äl-test denna gången, förra var ju tydligt positivt innan mens och gjorde mig besviken.
Min app som uppmuntrar mig att testa säger att jag ska ha mens om tre dagar. Lite tidigt att testa, eller???

Hade ägglossning den 10/2 och lutealfasen har varit 14-16 dagar när jag räknar noga.
Testa kan man väl alltid göra! Fast det kan ju var negativt både för att det är negativt och för att det är för tidigt.

Jag har ju så många test som ligger och skräpar så jag ska nog testa om några dagar också, mest för att. Borde ha mens i helgen.

Testa kan man väl alltid göra! Fast det kan ju var negativt både för att det är negativt och för att det är för tidigt.

Jag har ju så många test som ligger och skräpar så jag ska nog testa om några dagar också, mest för att. Borde ha mens i helgen.

Jaaa... Är lite nojjig för att få se ett ensamt jäkla streck, eller tänk om man aaanar att man ser två! Eller om det är två! :nailbiting:. Pendeln online säger att jag är gravid. Moget :angel:. Nä, jag ska googla (lite mer) på tidiga test.

Jaaa... Är lite nojjig för att få se ett ensamt jäkla streck, eller tänk om man aaanar att man ser två! Eller om det är två! :nailbiting:. Pendeln online säger att jag är gravid. Moget :angel:. Nä, jag ska googla (lite mer) på tidiga test.
Tji fick jag! Nu satte mensen igång, cykeldag 24.

Tji fick jag! Nu satte mensen igång, cykeldag 24.

En lutealfas på 13 dagar då?

-
Lyckas kombinera ihop svåra magsmärtor á magkatarr som jag är rädd för att det kanske är sår också med ägglossning som borde komma när som egentligen redan igår tycker jag. Kräks och har mig :yuck: jäkla skitkropp.

Haha, nu var jag tvungen att googla pendeln! Jag är också 'gravid' :p

En lutealfas på 13 dagar då?

-
Lyckas kombinera ihop svåra magsmärtor á magkatarr som jag är rädd för att det kanske är sår också med ägglossning som borde komma när som egentligen redan igår tycker jag. Kräks och har mig :yuck: jäkla skitkropp.
Japp. Räknar och räknar varje månad, men lyckas aldrig komma ihåg hur det brukar vara. :confused:.

Blä, det lät inget vidare. Äter du nån medicin för det där?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 315
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 176
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 400
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka