En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp. Räknar och räknar varje månad, men lyckas aldrig komma ihåg hur det brukar vara. :confused:

Blä, det lät inget vidare. Äter du nån medicin för det där?

Har du ingen app :nailbiting:

Var hos läkaren igår igen och ska dubbla dosen omeprazol och genomgå en ny gastroskopi om 6 veckor. Just nu är jag bara så trött på att ha ont och kräkas :cry: hungrig är jag med...

Haha jamen det måste väl vara smidigare att bara ha en (den man tycker är bäst). Har ovuview :love:

Sen får man såklart ha fler om man vill det, undrar bara varför :angel:
Av samma anledning som när man börjar tjuvtesta med älstickor redan två dagar efter äl :D :D

Seriöst:
I början hade jag flera samtidigt för att testa vilken som funkade bäst för mig :)
Om jag hade haft ork så hade jag nog fortsatt att använda i alla fall 3 st samtidigt. Detta för att alla visade lite olika fast man matade in samma siffror. Spännande att se vem som träffade mest rätt.

Jahapp, enligt appen ska jag få min mens idag. 30 min kvar alltså. .
Ingenting so far, har dock riktigt ont i magen men har haft kräksjuka söndag/måndag.
Vill ju så gärna att appen får koll på läget då jag hoppas gå live om 2 månader.

Förresten är det dags att börja med folsyra redan nu? Har för mig att man skulle höja nivåerna innan.

Jahapp, enligt appen ska jag få min mens idag. 30 min kvar alltså. .
Ingenting so far, har dock riktigt ont i magen men har haft kräksjuka söndag/måndag.
Vill ju så gärna att appen får koll på läget då jag hoppas gå live om 2 månader.

Förresten är det dags att börja med folsyra redan nu? Har för mig att man skulle höja nivåerna innan.

Yes. Folsyra minst en månad innan man blir gravid är det väl. Så börja du med dom nu :)

Haha jamen det måste väl vara smidigare att bara ha en (den man tycker är bäst). Har ovuview :love:

Ja du det undrar jag med ibland :pFörsöker hitta en som verkligen stämmer. Ovuview stämmer bäst hittills, ovia fertillity talar om olika saker och peppar mig lite, tillexempel att jag är duktig när jag registrerar symptom, eller att det symptomet jag registrerade kan bero på olika saker. Min kalender stämmer sämst hittills, men den är på svenska och väldigt tydlig. Fast att den ganska ofta har fel. FF mobile har jag nu också, den verkar ganska avancerad, en del saker på engelska som jag inte förstår, den lägger jag nog ner.

Sen verkar det inte som att mensen HAR kommit igång, var lite rosa kladd så jag kanske inte ska beskylla apparna för att ha helfel riktigt än :) Vet inte om rosa flytning räknas som spotting?

[
Av samma anledning som när man börjar tjuvtesta med älstickor redan två dagar efter äl :D :D

Seriöst:
I början hade jag flera samtidigt för att testa vilken som funkade bäst för mig :)
Om jag hade haft ork så hade jag nog fortsatt att använda i alla fall 3 st samtidigt. Detta för att alla visade lite olika fast man matade in samma siffror. Spännande att se vem som träffade mest rätt.

Alltså, nu bara måste! jag ju fråga, vilken var det som stämde bäst för dig? :)

[

Alltså, nu bara måste! jag ju fråga, vilken var det som stämde bäst för dig? :)
Den jag till sist fastnade för var P-tracker. Även om den inte är helt optimal så tilltalar den mig mest.

Den har förutspått väldigt träffsäkert. När jag skaffade den var den som gick att skräddarsy mest. Är säkert minst 5 år sedan jag skaffade den.

Ja du det undrar jag med ibland :pFörsöker hitta en som verkligen stämmer. Ovuview stämmer bäst hittills, ovia fertillity talar om olika saker och peppar mig lite, tillexempel att jag är duktig när jag registrerar symptom, eller att det symptomet jag registrerade kan bero på olika saker. Min kalender stämmer sämst hittills, men den är på svenska och väldigt tydlig. Fast att den ganska ofta har fel. FF mobile har jag nu också, den verkar ganska avancerad, en del saker på engelska som jag inte förstår, den lägger jag nog ner.

Sen verkar det inte som att mensen HAR kommit igång, var lite rosa kladd så jag kanske inte ska beskylla apparna för att ha helfel riktigt än :) Vet inte om rosa flytning räknas som spotting?
Allt utom rött blod räknas som spotting.

Nu tror jag menssymtomen börjar komma. Känner något i magen och en skum känsla i brösten. Lite som vid ägglossning nästan. Spottings nästa då.

Jag hade nog 4-5 olika som mest ett tag men det var för att den jag trivdes med ballader ur och började stämma dåligt ett tag (WomanLogs).
Då ville jag hitta en ny som stämde bra med min cykel.

Den bästa var Ovuview för mig. Jag testade även Natural cycels, den är skitkass kan jag meddela!

Jag hade nog 4-5 olika som mest ett tag men det var för att den jag trivdes med ballader ur och började stämma dåligt ett tag (WomanLogs).
Då ville jag hitta en ny som stämde bra med min cykel.

Den bästa var Ovuview för mig. Jag testade även Natural cycels, den är skitkass kan jag meddela!

Att du orkade  :o :angel: ovuview är himla bra tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 305
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 176
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 400
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka