En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kommer det ännu fler dumma frågor från mig igen! :o
(Men jag måste säga att ni är helt grymma!! :heart)

Jag har gyn tid bokad nästa vecka (för att kolla så livmodern är tom efter missfallet). Idag hade jag typ bruna flyttningar, trodde att det var mens på gång men har inte kommit något mer sen imorse?
Ni som haft missfall: hur fort kom eran mens igång igen efter?
Om det nu är mensen som kommer men inte riktigt vet "hur den ska ha det", ska jag ändå åka till gyn då och kolla? Kan man kolla livmodern att den är tom om man har mens?

**Känner mig så fruktansvärt korkad som ställer dom här frågorna, hoppas inte ni kastar ut mig!**
Hur länge hade du blött nu? Jag blödde egentligen i två omgångar efter MA och tömning. Ägglossningen iom ganska fort efter att det slutat blöda. Kanske tre-fyra dagar.

Hur länge hade du blött nu? Jag blödde egentligen i två omgångar efter MA och tömning. Ägglossningen iom ganska fort efter att det slutat blöda. Kanske tre-fyra dagar.
Hm, få se nu *måste tänka* Jag började "Smyg" blöda runt den 18-19/1. Sen kom den första stora blödningen typ en vecka efter och sen blödde jag lite grann ett par dagar och sen kom nästa stora blödning. I samband med varje stor blödning (2gånger) så kom det en fostersäck åt gången. Blödde två dagar efter den sista och sen har jag inte haft några blödningar förrens idag. Eller ja om det nu var blödningar, det kan lika gärna har varit bruna flytningar ...

Hoppas du förstår vad jag skrivit!

Hm, få se nu *måste tänka* Jag började "Smyg" blöda runt den 18-19/1. Sen kom den första stora blödningen typ en vecka efter och sen blödde jag lite grann ett par dagar och sen kom nästa stora blödning. I samband med varje stor blödning (2gånger) så kom det en fostersäck åt gången. Blödde två dagar efter den sista och sen har jag inte haft några blödningar förrens idag. Eller ja om det nu var blödningar, det kan lika gärna har varit bruna flytningar ...

Hoppas du förstår vad jag skrivit!
Ok. Hur långt gången var du? Jag blödde ut lite klimpar med vävnad och slemhinna nu som då. På sjukhuset kom den första klimpen som jag gissar innehöll fostersäck, men den gick inte alls att urskilja eller så. Det var helt enkelt blod, slemhinna och vävnad. Jag blir imponerad av alla som lyckas se fostret och sånt. Mitt embryo var knappa sex veckor till storlek sett.

@Michaelsdotter

Åk till gyn oavsett blödning eller ej.

Jag blödde länge efter första missfallet som ändå var tidigt, typ 5+2, fick skrapas till slut.

Den här gången varade det som en mens ungefär och ett par dagar senare kom lite mer gammalt blod.

Ok. Hur långt gången var du? Jag blödde ut lite klimpar med vävnad och slemhinna nu som då. På sjukhuset kom den första klimpen som jag gissar innehöll fostersäck, men den gick inte alls att urskilja eller så. Det var helt enkelt blod, slemhinna och vävnad. Jag blir imponerad av alla som lyckas se fostret och sånt. Mitt embryo var knappa sex veckor till storlek sett.
Ja hur långt gången kunde jag ha varit... Fick ju inget riktigt svar. Gissningsvis så var fostrerna 6 veckor...
Det kom verkligen typ bara blod och sen kom det en stor avlång klump och sen blod. Kunde inte se att det var ett foster. Det kanske inte heter fostersäck? Men det var det läkaren kallade det när jag var på VUL.
Jag har iof bilder (skickade bilder på klumparna till min mamma för att vara säker på att det var det jag trodde att det var) men jag tror inte att ni vill se :wtf:

Nu kommer det ännu fler dumma frågor från mig igen! :o
(Men jag måste säga att ni är helt grymma!! :heart)

Jag har gyn tid bokad nästa vecka (för att kolla så livmodern är tom efter missfallet). Idag hade jag typ bruna flyttningar, trodde att det var mens på gång men har inte kommit något mer sen imorse?
Ni som haft missfall: hur fort kom eran mens igång igen efter?
Om det nu är mensen som kommer men inte riktigt vet "hur den ska ha det", ska jag ändå åka till gyn då och kolla? Kan man kolla livmodern att den är tom om man har mens?

**Känner mig så fruktansvärt korkad som ställer dom här frågorna, hoppas inte ni kastar ut mig!**
Jag fick en ovulatorisk blödning 2 veckor efter att jag slutat blöda efter missfallet. Den blödningen varade i drygt 2 veckor, sen fick jag riktig mens (dvs med ägglossning innan) fyra veckor därefter.

Imorgon är det testdag! Tur att jag har en skoluppgift som ska in idag, som tar all min tankeverksamhet, annars hade jag nog inte kunnat hålla mig från att testa redan nu :D

Och här är vi erkänt sämst på att vänta, testade imorse (ska egentligen vara på söndag, men lördag var helt okej sa dom på kliniken så då tänkte vi att fredag borde ju inte va nån fara heller :angel:).

Det blev ett solklart plus iaf! :D Så vi är jätteglada!

Och här är vi erkänt sämst på att vänta, testade imorse (ska egentligen vara på söndag, men lördag var helt okej sa dom på kliniken så då tänkte vi att fredag borde ju inte va nån fara heller :angel:).

Det blev ett solklart plus iaf! :D Så vi är jätteglada!

Stort grattis och välkommen in i hösttråden när du känner dig sugen :bump:

Blir inte klok på min kropp. Ett svagt teststräck på ÄL-stickan på fm, inget alls på kvällen. Varit så ett par dagar nu. :cautious:

Allt är normalt eller vad de brukar heta. Förra månaden knappt mensvärk och blödningar 4 dagar, nu är jag inne på dag fem med störtflod som inte verkar avta och var verkligen glad att jag var ledig i början på veckan för kunde endast ligga som en boll i soffan trots värkmedicin. (Testade motionera men blev värre då)

Testdag idag och två streck på testet! :o:nailbiting:
Känns overkligt!

Men jag kan inte riktigt glädjas känner jag, risken för MF känns så stor. Jag vill passera v. 12 nu!
Hur räknar man förresten? Är det från uttagsdagen eller återföringsdagen?

Äggplock = ägglossning.

Testdag idag och två streck på testet! :o:nailbiting:
Känns overkligt!

Men jag kan inte riktigt glädjas känner jag, risken för MF känns så stor. Jag vill passera v. 12 nu!
Hur räknar man förresten? Är det från uttagsdagen eller återföringsdagen?

Men grattis!!! Vad underbart, håller tummarna att den stannar kvar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 321
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 178
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 400
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka