En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju risken du får ta. Jag tänkte på om det är utomkveds, det @lil-sis har skrivit om det så är det inte kul alls.

mm, får nog bli så.. får bara samla mod att våga köpa ett test också bara, var faktiskt på apoteket igår för andra orsaker (är förkyld samtidigt också.. ) och råkade få syn på testerna, funderade på att köpa ett, men det gick bara inte... får kanske skicka sambon att köpa istället.. hmm, får samla lite mod här känner jag :)

det är inte för tidigt att testa då? vill ju inte riskera att falskt negativt test när jag väl testar... ska inte få mens förrän om 1-1,5 vecka till...

Skulle de vara falskt negativt blir du positivt överraskad :up: tycker också att du ska testa. Har du ägglossningstest hemma? Kanske att du kunde testa ett sånt om det känns mindre jobbigt till en början? Om det ger utslag så testa riktigt test såklart.

Skulle de vara falskt negativt blir du positivt överraskad :up: tycker också att du ska testa. Har du ägglossningstest hemma? Kanske att du kunde testa ett sånt om det känns mindre jobbigt till en början? Om det ger utslag så testa riktigt test såklart.

jag har inget alls hemma, har haft inställningen att det kommer ta lång tid att bli gravid så slipper jag bli besviken om det tar tid... så har inte alls förberett mig på något sådant här...

Det känns bara lite lätt idag, som lite lätt mensvärk, skönt att inte ha några hugg idag iaf :)

jag har inget alls hemma, har haft inställningen att det kommer ta lång tid att bli gravid så slipper jag bli besviken om det tar tid... så har inte alls förberett mig på något sådant här...

Det känns bara lite lätt idag, som lite lätt mensvärk, skönt att inte ha några hugg idag iaf :)

Aha okej, nedrans då :down:

Om det inte gör mer ont så kan du nog vänta och se :) dryg väntan men då slipper du testa i onödan eller vad man ska kalla det.

I dag drog blodbadet igång, komplett med mensvärk from hell. Tur jag är ledig idag. Minus att solen skiner så att ligga på soffan framför tvn känns "fel"

Aha okej, nedrans då :down:

Om det inte gör mer ont så kan du nog vänta och se :) dryg väntan men då slipper du testa i onödan eller vad man ska kalla det.

har beställt lite olika tester via nätet nu :) bor i en liten ort så vill inte riktigt åka dit och köpa i kassan.. 1-3 leveransdagar... ;)

Det kan den säkert. Kroppen kan allt ;)

kan man ha ont vid ena äggstocken ena dagen, och den andra nästa dag?
så är det nu, fick huggen på höger sida igår och idag värker det på vänster sida ;)
dvs. kan cystor vara på flera ställen samtidigt?
(förstår att jag kanske inte får så bra svar på det här, men detta funderar jag på just nu ;) )

så är det nu, fick huggen på höger sida igår och idag värker det på vänster sida ;)
(förstår att jag kanske inte får så bra svar på det här, men detta funderar jag på just nu ;) )

Inte för att vara sån (det är bra att be om hjälp när man är orolig), men sedan vi började med behandling i höstas har jag nyp i sidorna både före och efter mens, ena veckan bara ensidigt, nästa gång båda sidorna under samma dygn eller vecka, helt olika när i cykeln, men nästan alltid med hög nypsmärta. Jag är ganska smärttålig och just mensvärk har jag haft hela mitt mensiga liv, men de där nypen kan jag vika mig dubbel av ibland. Jag är kollad flera gånger och de hittar inget fel på varken äggstockar, äggledare eller livmoder, bortsett från att jag samlar mina ägg i små pärlband och att mina äggstockar är lite trötta. Så det kan "bara" vara din kropp som anpassar sig till din nya situation, d v s att du inte äter p-piller längre.

MEN, är du orolig eller fortsätter du ha ont, så kolla upp det. Kissa på stickor är ett sätt, att ringa och prata med 1177 är ett annat - det kan kännas skönt att prata om det med någon som kan se på det med utbildade ögon och som kan råda dig till vad du ska göra härnäst.

Ja ;) Det händer massor av konstiga saker så fort man börjar känna efter.

Vaaaarfööööör är det såååå lååångt till helgen och test-dagen föööör...........

Tuffar på med Lutinus, lite öm i tuttarna, fortfarande hemsk i humöret bitvis, hästen har tappat båda bakskorna och jag har inte fått tag på hovis än och just nu har jag lite molvärk i typ ena äggstocken eller vad det nu kan vara (och om det är ett tecken på nått dåligt vill jag INTE veta det - jag jobbar på att inte oroa mig över saker jag inte kan påverka :D). Men det är soligt ute, så det är rätt bra ändå tycker jag!

4 dagar kvar till test och 2,5 dagar kvar med Lutinus :up:

Jag ska fortsätta med Lutinus tills jag testar. Lustigt hur det kan vara olika på det.

Jag ska egentligen ha mens imorgon enligt min vanliga cykel, men har fått förklarat att Lutinus kan göra att den blir senare än vanligt. Jag går med binda konstant ändå, så den kommer när den kommer, om den kommer.....

Jag ska fortsätta med Lutinus tills jag testar. Lustigt hur det kan vara olika på det.

Jag ska egentligen ha mens imorgon enligt min vanliga cykel, men har fått förklarat att Lutinus kan göra att den blir senare än vanligt. Jag går med binda konstant ändå, så den kommer när den kommer, om den kommer.....
Lutinus är progesteron, och mensen startar av plötsligt progesterondipp. Så gör man ju för att få igång mens också, man tar progesteron i några dagar och slutar tvärt. Därför är det viktigt att följa klinikens råd om hur länge Lutinus ska tas. Kroppen måste ha hunnit börja producera tillräckligt med progesteron själv innan man slutar.

Så mensen borde inte börja medan man tar progesteron, men man kan få bruna flytningar istället.

Lutinus är progesteron, och mensen startar av plötsligt progesterondipp. Så gör man ju för att få igång mens också, man tar progesteron i några dagar och slutar tvärt. Därför är det viktigt att följa klinikens råd om hur länge Lutinus ska tas. Kroppen måste ha hunnit börja producera tillräckligt med progesteron själv innan man slutar.

Så mensen borde inte börja medan man tar progesteron, men man kan få bruna flytningar istället.

Aha, tack för förtydligandet!
Jag har ju haft lite bruna flytningar till och från under hela tiden, så det blir svårt att se.

Jag börjar också tro att jag inte är gravid... Känner inga som helst symtom förutom värken och huggen i måndags. Har sedan dess knappt kännt något alls, lite lätt värk igår bara, idag ingenting än.
Jag hoppas det inte var/är någon cysta bara och att det istället är min kropp som försöker vänja sig vid att vara utan p-piller :)
Hade visserligen varit bra att inte bli gravid redan nu då jag börjar nytt jobb 1/5 (som jag har kämpat med att få i 1 år nu) så hade varit grymt pinsamt att behöva be om föräldraledighet det första jag gör... Men samtidigt så är det ju klart att jag skulle vilja bli gravid redan nu också, så att min ångest för att jag inte ska kunna bli gravid dämpas... Lutar åt att jag inte tar något test förrän iaf mensen är fel om jag fortsätter att inte känna någon mer värk :)
Tack för allt ert stöd och råd här inne :)

Inte för att vara sån (det är bra att be om hjälp när man är orolig), men sedan vi började med behandling i höstas har jag nyp i sidorna både före och efter mens, ena veckan bara ensidigt, nästa gång båda sidorna under samma dygn eller vecka, helt olika när i cykeln, men nästan alltid med hög nypsmärta. Jag är ganska smärttålig och just mensvärk har jag haft hela mitt mensiga liv, men de där nypen kan jag vika mig dubbel av ibland. Jag är kollad flera gånger och de hittar inget fel på varken äggstockar, äggledare eller livmoder, bortsett från att jag samlar mina ägg i små pärlband och att mina äggstockar är lite trötta. Så det kan "bara" vara din kropp som anpassar sig till din nya situation, d v s att du inte äter p-piller längre.

MEN, är du orolig eller fortsätter du ha ont, så kolla upp det. Kissa på stickor är ett sätt, att ringa och prata med 1177 är ett annat - det kan kännas skönt att prata om det med någon som kan se på det med utbildade ögon och som kan råda dig till vad du ska göra härnäst.

Borde ja :p

Har ju blött på riktigt båda gångerna.

Blir nog paus ett tag här. Farmor är på sjukhus och kommer inte överleva kvällen. Kommer bli rörigt både fysiskt och psykiskt ett tag.

Var som tur är hemma hos henne i söndags och hälsade på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 327
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 179
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 400
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka