En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej alla!
Vill börja med att skicka en jätte pepp kram till alla som försöker och försöker! :heart

Hållit mig borta lite ifrån denna tråd då det varit några riktigt jobbiga dagar... Känner mig nästan lite "störd" som fällde tårar när jag spolade bort klumparna...

För min del har jag (äntligen) blödigt klart! Funderar på om man ska ringa gyn och boka tid och be dom kolla satt det verkligen är tomt. Hur skulle ni göra?
Jag har inte ont, blödningar eller flytningar. Något torr där nere...

Nu börjar snart bebisverkstaden igen här med. Känns faktiskt bra. Kan inte låta bli på att hoppas på att det blir tvillingar denna gång med. Men det kanske är lite hm, girigt?
Jag är fortfarande ledsen över mina missfall och jag tror det är viktigt att tillåta sig själv att vara det, även om man såklart får gå vidare ändå.

Mitt senaste missfall startade i v.10 (men jag tror liten dog i 7+5 eller nåt för strax därefter försvann mina symtom) och jag har valt att inte kolla upp nåt efteråt då det känts helt ok.
Nu har jag haft en mens efteråt men enda anledningen till det är att sambon inte var hemma när den ev ägglossningen var, vi hade provat köra på direkt.

Hoppas vi snart får släppa tråden allihop och komma tillbaka för syskonbakning tidigast.

Jaha, skrev ett inlägg i en gammal tråd om att jag inte hade haft mens på massa massa månader. Gick till gynekologen och har fått bekräftat nu att jag har PCOS. Har ätit en kur av Primolut till att få igång mensen och har just nu en jäkla mensvärk. Ska försöka gå ner lite i vikt och se om mensen då inte kommer igång ordentligt. Någon annan som också har PCOS?

Jaha, skrev ett inlägg i en gammal tråd om att jag inte hade haft mens på massa massa månader. Gick till gynekologen och har fått bekräftat nu att jag har PCOS. Har ätit en kur av Primolut till att få igång mensen och har just nu en jäkla mensvärk. Ska försöka gå ner lite i vikt och se om mensen då inte kommer igång ordentligt. Någon annan som också har PCOS?

Vi är flera här som har PCOS. Bl a jag.

Har ni haft väldiga problem med att bli gravida? Och svårt att gå ner i vikt? Tror jag måste få bort ungefär 10 kg.
Ofta räcker det med en liten viktnedgång för att få igång systemet. Tänk typ 5kg.

PCOS är på ett sätt ett bra problem. Man kan ibland komma igång själv med hjälp av viktminskning, och i andra fall funkar ofta follikelstimulerande bra (pergotime, Letrozol). Vid IVF brukar pcos-patienter lyckas bra tack vare stor ägg reserv.

Vissa ovulerar spontant utan någon som helst behandling

Har ni haft väldiga problem med att bli gravida? Och svårt att gå ner i vikt? Tror jag måste få bort ungefär 10 kg.
Jag har också PCOS. Jag verkar bara ha haft någon enstaka ägglossning på snart ett år. Jag är dock helt normalviktig, åt det smalare hållet, så viktnedgång är inte aktuellt för mig.
Jag får nu Letrozol för att se om det kan få mig att få ägglossning.

Jag är fortfarande ledsen över mina missfall och jag tror det är viktigt att tillåta sig själv att vara det, även om man såklart får gå vidare ändå.

Mitt senaste missfall startade i v.10 (men jag tror liten dog i 7+5 eller nåt för strax därefter försvann mina symtom) och jag har valt att inte kolla upp nåt efteråt då det känts helt ok.
Nu har jag haft en mens efteråt men enda anledningen till det är att sambon inte var hemma när den ev ägglossningen var, vi hade provat köra på direkt.

Hoppas vi snart får släppa tråden allihop och komma tillbaka för syskonbakning tidigast.

Jag håller oxå med om att det är viktig att tillåta sig att känna. Kan aldrig att vara bra att hålla känslorna inom sig...

Pepp kram!

Klart man måste få vara ledsen!! Jag tänker som @lil-sis , boka om du känner att det behövs.
När det gäller bebisverkstad så undrar jag bara lite (för din skull), ska ni försöka direkt igen? Här brukar de rekommendera en "vanlig" mens mellan missfall och nytt försök, även om jag vet de som lyckats direkt efter och det har gått bra.

Ja man kanske ska boka en tid då, mest bara för säkerhets skull. Mår ju bra men som sagt kan säkert vara bra.
Har aldrig hört att man ska vänta en mens, men oandra sidan så har jag överlag fått väldigt dålig info under mitt missfall :(

Ja man kanske ska boka en tid då, mest bara för säkerhets skull. Mår ju bra men som sagt kan säkert vara bra.
Har aldrig hört att man ska vänta en mens, men oandra sidan så har jag överlag fått väldigt dålig info under mitt missfall :(
Jag fick också infon att vänta en mens när jag fick mitt missfall. Jag frågade varför och enligt läkaren var det mest för psyket än för nått annat.

Jag och min man har försökt sedan ungefär årsskiftet 2011-2012, men på ett seriösare plan sedan 2014.
Ja, jag har svårt att gå ner i vikt. Går samtidigt inte upp heller. Har legat på samma vikt (pendlar inom ett spann på 3 kg) de senaste 10 åren. Har 30 kg att gå ner för att komma till där jag vill vara.
Ägglossning mycket sällan, misstänker jag. Många äggblåsor på rad och inga tydligt positiva ÄL-stickor sen jag började testa. Innan behandling hade jag, för det mesta, oregelbundna och långa cykler med riktigt kraftiga blödningar och värk.

Det där var mobilens redigering på "aj, vad ont det nyper vid höger äggstock idag".
Konstant kissnödig är jag oxå.

Verkligen KONSTANT kissnödig. Och lite illamående. Men hey - jag har inte fått ont i tuttarna än!
Nu ska vi se hur kroppen för detta vidare...

(Vägde mig precis. Brukar aldrig göra det på kvällen. Med mycket kläder på mig och efter sömn inför nattvak vägde jag 2 kg mer än jag varit uppe i, någonsin. Hm.)

Senast ändrad:
Ruvardag 8 här och det tuffar på. Känner typ ingenting av hormonerna förutom lite skum huvudvärk korta stunder (på morgnarna speciellt) och ett riktigt jävligt humör. Vet inte hur många gånger jag har snäst åt sambon helt i onödan och sen bett om ursäkt :banghead:
Dom senaste dagarna har jag lite ojämn temperaturreglering också, varm ena stunden och fryser nästa :cool:

I övrigt så springer jag på toa och kollar så att jag inte fått mens stup i kvarten :angel:, jäkla Lutinus att luras! Har fått lite känsliga slemhinnor också, kände jag igår efter första sexet sen äggplocket...

Hur tillförlitliga är RFSUs test? Köpte deras röda förpackning (visserligen kunde man testa först på bim men de torde vara i morgon...

Testet var dock helt negativt, googlade runt och hitta rätt mycket negativ kritik, så fundera om någon här inne har erfarenhet

Ruvardag 8 här och det tuffar på. Känner typ ingenting av hormonerna förutom lite skum huvudvärk korta stunder (på morgnarna speciellt) och ett riktigt jävligt humör. Vet inte hur många gånger jag har snäst åt sambon helt i onödan och sen bett om ursäkt :banghead:
Dom senaste dagarna har jag lite ojämn temperaturreglering också, varm ena stunden och fryser nästa :cool:

I övrigt så springer jag på toa och kollar så att jag inte fått mens stup i kvarten :angel:, jäkla Lutinus att luras! Har fått lite känsliga slemhinnor också, kände jag igår efter första sexet sen äggplocket...

Avskyr Lutinus! Ogillar bindor/trosskydd och jag använder menskopp när jag har mens. Nu känns det som att det rinner floder mellan benen.

Har en fråga....
Flera dagar har jag har lite brunaktiga flytningar. Inget blod och inga mängder, bara lite. Är det vanligt, eller är det ett tecken på misslyckad IVF?

Hur tillförlitliga är RFSUs test? Köpte deras röda förpackning (visserligen kunde man testa först på bim men de torde vara i morgon...

Testet var dock helt negativt, googlade runt och hitta rätt mycket negativ kritik, så fundera om någon här inne har erfarenhet

Jag har bara positiva erfarenheter då de visat rätt varje gång. Dock va de 3 år sedan jag hade dom. Sista graviditeten köpte jag clearblue.

Nu börjar det bli dags igen. Vi ligger på men det känns ändå lite grann som att det är i onödan. vi kommer ju ändå inte bli med barn... lite lätt bitter bara :D

Oj, vad mycket det hänt här. Måste ha missat en notis för jag har många sidor att läsa ikapp!

Med hästen går det bra iaf :Dnågot att glädjas åt :p

Hur känns ägglossning för er andra? Det som jag tolkat som ägglossningssmärta, efter två dagar med positiva stickor, är en ganska stark ihållande smärta, gör ont när jag rör mig, när jag står, sitter och reser mig upp. Nästan som att det trycker på neråt och mot ändtarmen till :crazy:. Värker i nedre delen av magen oftast på vänster sida och det är den smärtan som sprider sig neråt liksom.. Den här månaden har jag inte pallat med stickor, men förväntad ägglossning är om två dagar så antar att dagens smärta beror på lite tidig ägglossning.

Isåfall kan man vänta sig att ägget redan är på väg genom äggledaren och att det inte är nån idé att ligga ikväll?
Fast det kan ju vara trevligt att ligga ändå ;)
Jag kände av lite äl-symtom igår, ökad flytning men inga mängder och sen lite molvärk typ. Svårt att beskriva men tycker jag känner igen det hela nu. Vi låg igår och i förrgår, det är väl varannan dag man rekommenderar. Och att slappna av förstås. ..

Avskyr Lutinus! Ogillar bindor/trosskydd och jag använder menskopp när jag har mens. Nu känns det som att det rinner floder mellan benen.

Har en fråga....
Flera dagar har jag har lite brunaktiga flytningar. Inget blod och inga mängder, bara lite. Är det vanligt, eller är det ett tecken på misslyckad IVF?

Det kan vara en gammal blödning.

Jag hade bruna flytningar med första utomkvedset men först i typ v7.

Första återföringen inget konstigt innan mens. Andra återföringen lite lite blod två dagar innan missfallet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 328
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 184
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 400
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka