En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligt svagare streck idag så till måndag är det nog borta.

Och då ska jag säkert invänta nästa mens och ringa då...

Börjar känna mig lite uppsvullen nu. Pergodag 4. Huvudvärk börjar jag få oxå.
Lite humördepp idag. Känner mig allmänt trött, men det beror på så många andra faktorer också.
Migrän efter några timmars eskalerande huvudvärk. Rejält illamående. Lyckades sova bort det mesta. Nu matt och förhöjd temp.
Lusten har i a f ökat den senaste tiden.

Migrän efter några timmars eskalerande huvudvärk. Rejält illamående. Lyckades sova bort det mesta. Nu matt och förhöjd temp.
Lusten har i a f ökat den senaste tiden.

Jag har glömt (och är lat så du behöver inte svara om du inte vill :angel: isf får jag väl leta i tråden) men vad är det för mediciner du äter som ger dig ett sådant helvete eller vad beror det på? Det verkar onekligen inte vara någon dröm direkt :down::(

Jag har glömt (och är lat så du behöver inte svara om du inte vill :angel: isf får jag väl leta i tråden) men vad är det för mediciner du äter som ger dig ett sådant helvete eller vad beror det på? Det verkar onekligen inte vara någon dröm direkt :down::(
Pergotime. Stimulerar follikeltillväxt.

Hur känns ägglossning för er andra? Det som jag tolkat som ägglossningssmärta, efter två dagar med positiva stickor, är en ganska stark ihållande smärta, gör ont när jag rör mig, när jag står, sitter och reser mig upp. Nästan som att det trycker på neråt och mot ändtarmen till :crazy:. Värker i nedre delen av magen oftast på vänster sida och det är den smärtan som sprider sig neråt liksom.. Den här månaden har jag inte pallat med stickor, men förväntad ägglossning är om två dagar så antar att dagens smärta beror på lite tidig ägglossning.

Isåfall kan man vänta sig att ägget redan är på väg genom äggledaren och att det inte är nån idé att ligga ikväll?

Hur känns ägglossning för er andra? Det som jag tolkat som ägglossningssmärta, efter två dagar med positiva stickor, är en ganska stark ihållande smärta, gör ont när jag rör mig, när jag står, sitter och reser mig upp. Nästan som att det trycker på neråt och mot ändtarmen till :crazy:. Värker i nedre delen av magen oftast på vänster sida och det är den smärtan som sprider sig neråt liksom.. Den här månaden har jag inte pallat med stickor, men förväntad ägglossning är om två dagar så antar att dagens smärta beror på lite tidig ägglossning.

Isåfall kan man vänta sig att ägget redan är på väg genom äggledaren och att det inte är nån idé att ligga ikväll?
Nej nej. Ägget är superlitet, men äggblåsan (follikeln) är ju såpass stor att det blir trångt och det gör ont (15-18mm. Äggstocken är väl ca 35mm lång). Då ägglossning sker spricker follikeln och ägget kn börja röra sig. Det gör ofta ont eftersom vätskan kan irritera slemhinnan. Dessutom kan vissa bli svullna i magen så att ungefär allt gör ont. ..

Det är alltid idé att ligga :up:

:D

För mig släpper smärtan när follikeln brustit.
Ja för mig också. Först ökande smärta i några dagar, sen en kort brännande känsla och sen ingenting. Några dagar innan äl kan jag känna utanpå vilken sida som ska lossa. Jag trycker alltså på äggstocken.

Genast jag har ägglossning börjar bröstvårtorna ömma. Det avtar efter ett par dagar, sen börjar istället brösten. Ömma mer och mer fram till ett par dagar innan mens. Oftast alltså, ibland gör ju kroppen helt tvärtom.

Pergotime. Stimulerar follikeltillväxt.
Ja. Kan vara den eller så är det kroppen som högljutt protesterar mot gamla jobbet. (Jag ska sluta där.)

Men "lite" migrän är ju ingenting jämfört med hur jag mådde under hösten, när jag åt Provera och försökte starta en sovande kropp.

Ja. Kan vara den eller så är det kroppen som högljutt protesterar mot gamla jobbet. (Jag ska sluta där.)

Men "lite" migrän är ju ingenting jämfört med hur jag mådde under hösten, när jag åt Provera och försökte starta en sovande kropp.
Jag har Letrozol istället för Pergotime, enligt min gynekolog har de likvärdig effekt men Letrozol ska ge mindre biverkningar.

Jag hoppas att dubbelkuren, som jag precis påbörjat, ger lika lite biverkningar som enkel kur, jag märkte inget alls då.

Jag fick mina provsvar idag över telefon. Prolaktin normalt. AMH lite högt, överensstämmande med PCOS. TSH på 2.6 vilket i normalfallet inte är så mycket att säga om, men Gun tyckte att det kan vara värt att ta Levaxin för att få ner det till runt 1 just när man vill bli gravid och det inte verkar funka.

Någon här som fått Levaxin just inför att bli gravid men där det egentligen inte är någon riktig underfunktion?

Jag fick mina provsvar idag över telefon. Prolaktin normalt. AMH lite högt, överensstämmande med PCOS. TSH på 2.6 vilket i normalfallet inte är så mycket att säga om, men Gun tyckte att det kan vara värt att ta Levaxin för att få ner det till runt 1 just när man vill bli gravid och det inte verkar funka.

Någon här som fått Levaxin just inför att bli gravid men där det egentligen inte är någon riktig underfunktion?

Jag. Det tillsammans med Letrozol gjorde att jag blev gravid :) Jag ska fortsätta äta levaxin tills bebisen är född, sen ska jag ta nya prover.

Vad härligt att din Gun verkar vara uppdaterad med de senaste "nyheterna" :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 337
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 185
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 404
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Födda-24