En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur tillförlitliga är RFSUs test? Köpte deras röda förpackning (visserligen kunde man testa först på bim men de torde vara i morgon...

Testet var dock helt negativt, googlade runt och hitta rätt mycket negativ kritik, så fundera om någon här inne har erfarenhet

Är det negativt är det negativt.

Men om det är för tidigt eller inte är svårt att säga.

Hur tillförlitliga är RFSUs test? Köpte deras röda förpackning (visserligen kunde man testa först på bim men de torde vara i morgon...

Testet var dock helt negativt, googlade runt och hitta rätt mycket negativ kritik, så fundera om någon här inne har erfarenhet

Jag testade negativt med RFSU samma dag jag skulle haft mens, samtidigt (samma dag) var Apotekets klart positivt (men svagt streck) och Äl-test gav utslag.

Avskyr Lutinus! Ogillar bindor/trosskydd och jag använder menskopp när jag har mens. Nu känns det som att det rinner floder mellan benen.

Har en fråga....
Flera dagar har jag har lite brunaktiga flytningar. Inget blod och inga mängder, bara lite. Är det vanligt, eller är det ett tecken på misslyckad IVF?
Jag hade så vid andra frysåterföringern. Mensen liksom försökte börja trots progesteron.

Ömma tuttar. . Släpp då, ägget!

Här är det stiltje också, men snarare på symptom-sidan. Efter några dagar med panikkiss, konstant kissnödighet, tryck över magen och nyp i sidan - och konstig viktökning - är jag nu i ett tillstånd av ingenting. De få stickor jag orkat kissa på har varit glasklart negativa, så jag börjar ställa in mig på att det blir dubbel kur Pergotime nästa cykel.

Tror jag går och bor i hönshuset ett tag.

Här är det stiltje också, men snarare på symptom-sidan. Efter några dagar med panikkiss, konstant kissnödighet, tryck över magen och nyp i sidan - och konstig viktökning - är jag nu i ett tillstånd av ingenting. De få stickor jag orkat kissa på har varit glasklart negativa, så jag börjar ställa in mig på att det blir dubbel kur Pergotime nästa cykel.

Tror jag går och bor i hönshuset ett tag.
Jag var också panikkissnödig i morse! Fast jag gick två gånger hemma var jag tvungen att springa upp i en buske på väg till jobbet :o
Nu har det lättat upp i boobsen iaf, men kanske ska försöka locka sambon från tv-spelet ändå även om jag tror att det är över för denna gång.

Jag hoppas (och tror enligt cykeln) att ÄL väntar tills i helgen, för sambon och jag träffas inte förrän på onsdag kväll nu.

Jag var också panikkissnödig i morse! Fast jag gick två gånger hemma var jag tvungen att springa upp i en buske på väg till jobbet :o
Nu har det lättat upp i boobsen iaf, men kanske ska försöka locka sambon från tv-spelet ändå även om jag tror att det är över för denna gång.
Alltid värt ett försök till.

Helgen var jobbig. Konstant kissnödig i 4 dagar.

Nu behöver jag lite råd.. Kan ju inte prata med någon om det här mer än min sambo...
För cirka 1,5 vecka sedan började jag känna lite lätt typ av mensvärk (detta var i samband med förväntad ägglossning). I 1 vecka fortsatte det så tills i fredags då värken började öka ganska rejält. I går fick jag ännu mer värk som känns som att det hugger till vid ena äggstocken/livmodern. Igår kväll hade jag väldigt svårt att somna pga detta, det kom i intervall med 1,5-2 minuter i mellan. Till slut somnade jag och idag har jag inte fått några hugg än så länge men det ilar och värker titt som tätt. Jag känner inga som helst andra symtom... (dock brukar jag aldrig känna av min mens heller så...)

Jag har 3 teorier; 1-jag är gravid, 2-det är en cysta, 3-det är ett utomkvedskap.

Som vanligt blir man ju inte klok på allt som skrivs på nätet när man söker runt.. Självklart skulle jag ju helst önska att jag är gravid, men jag blir ju också orolig att det är någonting annat.

Jag har ätit p-piller i 15 år och slutade med det för 4 månader sedan.
Sedan dess har mensen varit extremt punktlig (som vanligt), jag har aldrig känt någon mensvärk förutom för 2 månader sedan då jag kände av något liknande som nu, fast inga hugg då utan det var bara hemsk mensvärk. Mensen var då 1 vecka sen innan den kom. Enligt mina beräkningar nu ska jag inte ha mens på ytterligare 1 vecka till från nu.

Självklart kommer jag söka vård om dessa hugg kommer tillbaka och om de blir värre. Men fram tills dess finns inte så mycket att göra känner jag mer än att vänta tills mensen egentligen ska komma...

Vill nog mest bara skriva av mig :) Och kanske få lite tankar och tips om allt detta?

Nu behöver jag lite råd.. Kan ju inte prata med någon om det här mer än min sambo...
För cirka 1,5 vecka sedan började jag känna lite lätt typ av mensvärk (detta var i samband med förväntad ägglossning). I 1 vecka fortsatte det så tills i fredags då värken började öka ganska rejält. I går fick jag ännu mer värk som känns som att det hugger till vid ena äggstocken/livmodern. Igår kväll hade jag väldigt svårt att somna pga detta, det kom i intervall med 1,5-2 minuter i mellan. Till slut somnade jag och idag har jag inte fått några hugg än så länge men det ilar och värker titt som tätt. Jag känner inga som helst andra symtom... (dock brukar jag aldrig känna av min mens heller så...)

Jag har 3 teorier; 1-jag är gravid, 2-det är en cysta, 3-det är ett utomkvedskap.

Som vanligt blir man ju inte klok på allt som skrivs på nätet när man söker runt.. Självklart skulle jag ju helst önska att jag är gravid, men jag blir ju också orolig att det är någonting annat.

Jag har ätit p-piller i 15 år och slutade med det för 4 månader sedan.
Sedan dess har mensen varit extremt punktlig (som vanligt), jag har aldrig känt någon mensvärk förutom för 2 månader sedan då jag kände av något liknande som nu, fast inga hugg då utan det var bara hemsk mensvärk. Mensen var då 1 vecka sen innan den kom. Enligt mina beräkningar nu ska jag inte ha mens på ytterligare 1 vecka till från nu.

Självklart kommer jag söka vård om dessa hugg kommer tillbaka och om de blir värre. Men fram tills dess finns inte så mycket att göra känner jag mer än att vänta tills mensen egentligen ska komma...

Vill nog mest bara skriva av mig :) Och kanske få lite tankar och tips om allt detta?

Har du testat med grav-test?

Vaaaarfööööör är det såååå lååångt till helgen och test-dagen föööör...........

Tuffar på med Lutinus, lite öm i tuttarna, fortfarande hemsk i humöret bitvis, hästen har tappat båda bakskorna och jag har inte fått tag på hovis än och just nu har jag lite molvärk i typ ena äggstocken eller vad det nu kan vara (och om det är ett tecken på nått dåligt vill jag INTE veta det - jag jobbar på att inte oroa mig över saker jag inte kan påverka :D). Men det är soligt ute, så det är rätt bra ändå tycker jag!

4 dagar kvar till test och 2,5 dagar kvar med Lutinus :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 327
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 180
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 400
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka