Nu behöver jag lite råd.. Kan ju inte prata med någon om det här mer än min sambo...
För cirka 1,5 vecka sedan började jag känna lite lätt typ av mensvärk (detta var i samband med förväntad ägglossning). I 1 vecka fortsatte det så tills i fredags då värken började öka ganska rejält. I går fick jag ännu mer värk som känns som att det hugger till vid ena äggstocken/livmodern. Igår kväll hade jag väldigt svårt att somna pga detta, det kom i intervall med 1,5-2 minuter i mellan. Till slut somnade jag och idag har jag inte fått några hugg än så länge men det ilar och värker titt som tätt. Jag känner inga som helst andra symtom... (dock brukar jag aldrig känna av min mens heller så...)
Jag har 3 teorier; 1-jag är gravid, 2-det är en cysta, 3-det är ett utomkvedskap.
Som vanligt blir man ju inte klok på allt som skrivs på nätet när man söker runt.. Självklart skulle jag ju helst önska att jag är gravid, men jag blir ju också orolig att det är någonting annat.
Jag har ätit p-piller i 15 år och slutade med det för 4 månader sedan.
Sedan dess har mensen varit extremt punktlig (som vanligt), jag har aldrig känt någon mensvärk förutom för 2 månader sedan då jag kände av något liknande som nu, fast inga hugg då utan det var bara hemsk mensvärk. Mensen var då 1 vecka sen innan den kom. Enligt mina beräkningar nu ska jag inte ha mens på ytterligare 1 vecka till från nu.
Självklart kommer jag söka vård om dessa hugg kommer tillbaka och om de blir värre. Men fram tills dess finns inte så mycket att göra känner jag mer än att vänta tills mensen egentligen ska komma...
Vill nog mest bara skriva av mig
Och kanske få lite tankar och tips om allt detta?