En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar också tro att jag inte är gravid... Känner inga som helst symtom förutom värken och huggen i måndags. Har sedan dess knappt kännt något alls, lite lätt värk igår bara, idag ingenting än.
Jag hoppas det inte var/är någon cysta bara och att det istället är min kropp som försöker vänja sig vid att vara utan p-piller :)
Hade visserligen varit bra att inte bli gravid redan nu då jag börjar nytt jobb 1/5 (som jag har kämpat med att få i 1 år nu) så hade varit grymt pinsamt att behöva be om föräldraledighet det första jag gör... Men samtidigt så är det ju klart att jag skulle vilja bli gravid redan nu också, så att min ångest för att jag inte ska kunna bli gravid dämpas... Lutar åt att jag inte tar något test förrän iaf mensen är fel om jag fortsätter att inte känna någon mer värk :)
Tack för allt ert stöd och råd här inne :)
Mitt första graviditetstecken var just hugg i livmodern, väldigt kort efter äl. Behöver inte vara för dig men håll hoppet uppe! :-)

En fråga till alla er experter:)

Under de 6 mån jag använt äl test har de varit positivt dag 13 och 14 i cykel. Nu helt plötsligt är det positivt dag 16, 17 och 18. :confused: Får se om det fortsätter vara positivt imorgon...

Några teorier om detta? Enligt mindre säkra källor kan det bero på att man släpper mer än ett ägg...

En fråga till alla er experter:)

Under de 6 mån jag använt äl test har de varit positivt dag 13 och 14 i cykel. Nu helt plötsligt är det positivt dag 16, 17 och 18. :confused: Får se om det fortsätter vara positivt imorgon...

Några teorier om detta? Enligt mindre säkra källor kan det bero på att man släpper mer än ett ägg...
Låter som en normal variation.

Inte minsta teststreck på ÄL-stickan idag. Det var det i förrgår....:cautious: Normalvariation eller missade jag en plötslig ÄL igår? ÄL i helgen dock enligt appen så jag hoppas den har rätt (annars blir det ÄL på dag 13 och det har jag aldrig haft förut).
Blir ÄL i helgen och det inte lyckas så har sambon lov om 4 veckor igen och då borde nästa ÄL infalla på det lovet :)

Gissa vem som kommer få skäll av @Tora när teststickorna inte minskat avsevärt denna månad.
Gissa vem som gled runt som en snigel igår och har nåt som liknar mensvärk idag.
Gissa vem som börjar känna sig riktigt gubbförkyld idag. (Tur att det är sista jobbdagen för veckan.)

Gissa vem som kommer få skäll av @Tora när teststickorna inte minskat avsevärt denna månad.
Gissa vem som gled runt som en snigel igår och har nåt som liknar mensvärk idag.
Gissa vem som börjar känna sig riktigt gubbförkyld idag. (Tur att det är sista jobbdagen för veckan.)
Jag hoppas verkligen att du får igång din ägglossning nu!! Det är så trist när man inte ens har något att försöka ur.

Du har min fulla tillåtelse att hota din ägglossning med mig om den inte ser till att få tummen ur och börjar ägglossa :rage: :D

Vilken cykeldag är du på nu? Ska du på något ultraljud?

Jag har en knapp vecka kvar till mitt ultraljud, tagit dubbel kur Letrozol. Så här långt helt negativa ägglossningstest.

Vilken cykeldag är du på nu? Ska du på något ultraljud?

Jag har en knapp vecka kvar till mitt ultraljud, tagit dubbel kur Letrozol. Så här långt helt negativa ägglossningstest.

Hur har du ätit Letrozol? Jag åt i fem dagar från dag 3 i mensens början. Sen VUL vid två tillfällen, vid det sista såg Gun att ett ägg var på g och då skulle jag ta otrivelle (hur den stavas) (äl-sprutan), sen lossade ägget max 2 dagar senare :)

Hur har du ätit Letrozol? Jag åt i fem dagar från dag 3 i mensens början. Sen VUL vid två tillfällen, vid det sista såg Gun att ett ägg var på g och då skulle jag ta otrivelle (hur den stavas) (äl-sprutan), sen lossade ägget max 2 dagar senare :)
Ovitrelle :p

Edit det finns både och, samma preparat men annat företag. Så både otrivelle och ovitrelle är rätt.

Jag hoppas verkligen att du får igång din ägglossning nu!! Det är så trist när man inte ens har något att försöka ur.

Du har min fulla tillåtelse att hota din ägglossning med mig om den inte ser till att få tummen ur och börjar ägglossa :rage: :D

Jag hoppas också.
Jag hör av mig om jag behöver hjälp.

Jag har också tagit 5 dagar med start dag 3. En tablett per dag förra cykeln, och två ultraljud, men ingen ägglossning. Nu två tabletter per dag. Ultraljud bokat till lite senare i cykel, dag 17. Jag testar med ägglossningstest tills dess.

Den här gången har jag i alla fall lite känningar i nedre delen av magen, till skillnad från förra när jag inte kände ett dugg. Så jag hoppas det händer något den här gången, är på dag 11 idag.

Nu kommer det ännu fler dumma frågor från mig igen! :o
(Men jag måste säga att ni är helt grymma!! :heart)

Jag har gyn tid bokad nästa vecka (för att kolla så livmodern är tom efter missfallet). Idag hade jag typ bruna flyttningar, trodde att det var mens på gång men har inte kommit något mer sen imorse?
Ni som haft missfall: hur fort kom eran mens igång igen efter?
Om det nu är mensen som kommer men inte riktigt vet "hur den ska ha det", ska jag ändå åka till gyn då och kolla? Kan man kolla livmodern att den är tom om man har mens?

**Känner mig så fruktansvärt korkad som ställer dom här frågorna, hoppas inte ni kastar ut mig!**

Blir nog paus ett tag här. Farmor är på sjukhus och kommer inte överleva kvällen. Kommer bli rörigt både fysiskt och psykiskt ett tag.

Var som tur är hemma hos henne i söndags och hälsade på.

Även om vi inte känner varandra vill jag ändå beklaga och skicka styrkekram! :heart

Jag har också tagit 5 dagar med start dag 3. En tablett per dag förra cykeln, och två ultraljud, men ingen ägglossning. Nu två tabletter per dag. Ultraljud bokat till lite senare i cykel, dag 17. Jag testar med ägglossningstest tills dess.

Den här gången har jag i alla fall lite känningar i nedre delen av magen, till skillnad från förra när jag inte kände ett dugg. Så jag hoppas det händer något den här gången, är på dag 11 idag.

Hoppas det går vägen denna gång!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 321
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 178
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 400
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka