Förstår det.Den här gången kommer inte blödning så tätt som det gjort senaste månaderna. Så det lär inte ens finnas chans på knodd i år.
Jag är faktiskt ganska less.
Kram
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår det.Den här gången kommer inte blödning så tätt som det gjort senaste månaderna. Så det lär inte ens finnas chans på knodd i år.
Jag är faktiskt ganska less.
Usch, vad jag hade kramper i magen i morse. Blä för mens.
Nu ska vi iväg på dop och titta på en kompis lille son. Kommer säkert bli så puttenuttigt så.
Det var helt ok. Lite halvdan tillställning om man får säga så och typ ingen vi kände. Vi hann knappt ens hälsa på föräldrarna. Men söt liten kille som tog hela grejen med ro. Vi får väl försöka träffas 'på riktigt ' snart så kanske man får krama lite på det lilla underverket. Det går i vågor lite. I början, efter misslyckat försök nr 3 eller något, kände jag mig bitter. Satt på en kurs och kunde mest stirra på kursledaren mage med avund. Nu är det ok för det mesta. förutom dagarna precis efter mensen kommit.Kändes det okej på dopet? Min kusin hade med sin 4 veckor gamla bebis hit igår, det var så mysigt att få hålla henne. Lite avundsjuk förstås men mest bara glad för deras skull. Däremot mot människor som inte står mig så nära, typ bekanta som visar bilder på Facebook att de är gravida eller precis fått barn, då känner jag mig lite mer bitter.
Enligt läkaren hade jag en jätte fin livmoder som var tom efter missfallet. Dock hitta hon en 3 cm stor/liten(?) cysta på vänster äggstock. Hon menade på att man inte gör något åt den och att den kommer komma med när jag har nästa mens. Lät konstigt tyckte jag men hon verkade så bra, så jag litar på henne! Hon skulle skicka en kallelse när det var dax om 3 månader att kolla så den försvunnit.
Tack för svar! Som sagt, hon kändes så himla bra så jag är inte så orolig! Var jätte nervös när jag kom dit då jag börjat uppleva gyn undersökningarna jobbiga efter missfallet. Men när jag gick där ifrån var jag nästan glad, hon var så jäkla bra, visade, förklarade, tog sig tid (säkert därför hon var 10 minuter sen! ) och pratade både till mig och min sambo - vilket jag tycker är bra. Jag hatar dom läkarna på gyn som bara pratar med mig när min sambo är med. Det angår ju liksom honom oxå...Jag har haft de flesta sorters äggstockscystor som finns, utom såna tvillingcystor (bleh ). Det är i regel helt lugnt och väldigt vanligt, det vanligaste är follikelcystor o de kan bli stora utan att det är nån fara (3 cm är inte mycket alls), sen finns det gulkroppscystor som oxå brukar va rätt snälla, mm.. Säger de att det är lugnt är det säkert det, men bra att de kollar att den ger sig
Varför ingen Pergotime nästa månad? Jag kan minnas fel angående värden, men jag har för mig att progesteron ska ligga över 20 eller 30 (minns inte riktigt) för att man ska tro att man haft ägglossning. Men det varierar ju väldigt mycket under cykeln förstås och jag är inte helt säker på siffrorna ovan.Åhåjaja! Min kropp är verkligen intressant.
I höstas låg mitt progesteron-prov på 1,7.
I förra veckan var den 12!
Inte konstigt att jag kände av det och kände mig uppblåst och extra tjock...
Så ingen Pergotime i mars. Möjligtvis Provera, om mensen inte kommer igång och jag kissar negativt. Så nu ska jag bara vänta på det...
@Tora, när ska jag börja testa enligt dig? Cykeldag 30 idag...
Vad sa din Gun om provsvaret?Åhåjaja! Min kropp är verkligen intressant.
I höstas låg mitt progesteron-prov på 1,7.
I förra veckan var den 12!
Inte konstigt att jag kände av det och kände mig uppblåst och extra tjock...
Så ingen Pergotime i mars. Möjligtvis Provera, om mensen inte kommer igång och jag kissar negativt. Så nu ska jag bara vänta på det...
@Tora, när ska jag börja testa enligt dig? Cykeldag 30 idag...