En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har skaffat ägglossningsstickor! Enligt beräkning bör jag ha ägglossning 29 eller 30:e, alltså imorgon /övermorgon. Bara ett streck än så länge. Men det kommer väl. Här kommer en lite pinsam fråga... spelar det alls någon roll om man ligger innan ägglossning? Blir det mindre spermier liksom? (får inte bort smilyn, skriver från mobilen)
:(

Ni kan inte ligga slut på simmarna ;)

Nära före Äl gör att de är på plats och väntar vilket är bra eftersom ägget ofta lever kortare tid än simmarna.

Om jag nu skulle vara gravid så är det väl alldeles för tidigt för att känna av något egentligen, blev ju betäkt för bara några dagar sedan... Idag har vi varit på sweden horse show och sett matinén och jag tyckte invigningen var så pampig med puk- hästar och trumpeter att jag började grina :o Brukar förvisso vara lite lättrörd när det kommer till katter och lyckliga slut och sånt, men man behöver ju inte överdriva :p

Känner lite i nedre delen av mage och rygg, inte att det ömmar eller så, men det känns lite svullet typ. Säkert också bara inbillning, alternativt en risig kista... men vi får sväva i ovisshet något vecka till!

Om jag nu skulle vara gravid så är det väl alldeles för tidigt för att känna av något egentligen, blev ju betäkt för bara några dagar sedan... Idag har vi varit på sweden horse show och sett matinén och jag tyckte invigningen var så pampig med puk- hästar och trumpeter att jag började grina :o Brukar förvisso vara lite lättrörd när det kommer till katter och lyckliga slut och sånt, men man behöver ju inte överdriva :p

Känner lite i nedre delen av mage och rygg, inte att det ömmar eller så, men det känns lite svullet typ. Säkert också bara inbillning, alternativt en risig kista... men vi får sväva i ovisshet något vecka till!

Denna väntan. Först på mensen, sen på ägglossning, sen på mensen och där innan hoppas man på att mensen inte kommer ;)
Ska ha mens på lördag. Dryg väntan. En väldigt närstående vän hade lyckats bli gravid förra cykeln (vi cyklade på samma dagar) och man kan ju inget annat än o hoppas att det tagit sig här också. Så är det bara typ 4 veckor i mellan. Den turen lär vi inte ha.

Håller tummarna för dig :)

Denna väntan. Först på mensen, sen på ägglossning, sen på mensen och där innan hoppas man på att mensen inte kommer ;)
Ska ha mens på lördag. Dryg väntan. En väldigt närstående vän hade lyckats bli gravid förra cykeln (vi cyklade på samma dagar) och man kan ju inget annat än o hoppas att det tagit sig här också. Så är det bara typ 4 veckor i mellan. Den turen lär vi inte ha.

Håller tummarna för dig :)

Håller tummarna för dig också! Vi ska inte ha mens nästan samtidigt :-)

Nu börjar jag bli lite smått nervös.
I lördags för två veckor sedan (alltså 15 dagar) gjorde vi vår första insemination. Gyn sa att skulle göra gravtest efter två veckor, alltså igår. Jag fick min vanliga mensvärk dagen innan förväntat mens i fredags. I går hade jag liiiite rosa flytningar och tänkte att mensen hade startat. Men nu är det söndag och mensen har ännu inte satt igång. :o

Sambon är bortrest och kommer hem ikväll, så vill inte ta testet förrän han är hemma. Dessutom känner jag att jag hellre har en liten förhoppning ett tag till. Är så säker på att jag inte alls är gravid. Jag har fortfarande väldigt tydliga mens-känningar. :meh:

Nu börjar jag bli lite smått nervös.
I lördags för två veckor sedan (alltså 15 dagar) gjorde vi vår första insemination. Gyn sa att skulle göra gravtest efter två veckor, alltså igår. Jag fick min vanliga mensvärk dagen innan förväntat mens i fredags. I går hade jag liiiite rosa flytningar och tänkte att mensen hade startat. Men nu är det söndag och mensen har ännu inte satt igång. :o

Sambon är bortrest och kommer hem ikväll, så vill inte ta testet förrän han är hemma. Dessutom känner jag att jag hellre har en liten förhoppning ett tag till. Är så säker på att jag inte alls är gravid. Jag har fortfarande väldigt tydliga mens-känningar. :meh:

Jag var bombsäker på att mensen skulle komma när jag var gravid. Kändes precis som det var på g när som helst men den kom aldrig. :nailbiting:
Håller tummarna att det blir samma för dig! :love:

Knorrar... Köpte ett test idag, men när jag skulle ta det upptäckte jag brunaktiga "flytningar", bara att vänta och se då, sparade testet till senare

Fick ett missfall 1.11 och räknade det som mensens första dag, enligt det borde jag haft ägglossning 15.11 men tyckte mig känna att den kom ett par dagar innan. Så bim borde vara mellan 25-29.11

Nu kom mensen.... Och jag testade för säkerhets skull och det var ett minus....
Nu ska jag fundera på om det blir någon mer inseminering eller om vi väntar på IVF.

Vete tusan. Satt just och bölade till solsidan och brösten ömmar som tusan. Trots det ljusbrunröda flytningar. Eller de kommer ju bara på pappret. Levt med pillermens i 10 år men brukar innan det blöda rätt kraftigt och rätt pang på. Samt jobbig mensvärk. Nu maler de runt lite bara.

Bara att vänta vidare

Vete tusan. Satt just och bölade till solsidan och brösten ömmar som tusan. Trots det ljusbrunröda flytningar. Eller de kommer ju bara på pappret. Levt med pillermens i 10 år men brukar innan det blöda rätt kraftigt och rätt pang på. Samt jobbig mensvärk. Nu maler de runt lite bara.

Bara att vänta vidare
Ta ett test?

Jag kör en chansning och tar bort mig från listan då jag fick ett väldigt fint plus igår :up:.
Rädslan för att VUL ska visa en tom hinnsäck igen är enorm, likaså rädslan för ett spontant missfall. Min depression gör att jag har mediciner som inte är de bästa, ska inte vara nån större fara men måendet gör ju också att jag blir nojjig. Ska försöka få tag i läkare imorgon och nån gång nästa vecka ska jag ringa och försöka boka ett tidigt VUL dagarna innan jul.

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
*gotlandsrusset* - ÄL 25/10, BIM 11/11. 27 år, ett barn 2013
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
Eddisson - ÄL 1/11 BIM 15/11 försök nr 1
Hyldeblomst - ÄL 9/11, BM 23/11, försök nr 10 efter missfall, inga barn
Carand - ÄL 11/11 BIM 25/11 , försök nr 4, 29 år, ett barn

em-pirre - Planerar FET3, antar jag.

lil-sis - FET1 när ev ägglossning behagar dyka upp.

malumbub - seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCO. Provera-behandling. Spolning i december.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Obefintlig cykel. Påbörjar IVF1 9/11. Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Halali - IVF-kö Linköping. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

MEJ84 - Första IVF bsöket 17/12. 31 år, aldrig varit gravid. Stopp i äggledarna

Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Viadukt - startar med Letrozole, försök 2, inga barn, 28 år.

Ms_Antrop - Första IVF-besöket 11/11. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

Jag kör en chansning och tar bort mig från listan då jag fick ett väldigt fint plus igår :up:.
Rädslan för att VUL ska visa en tom hinnsäck igen är enorm, likaså rädslan för ett spontant missfall. Min depression gör att jag har mediciner som inte är de bästa, ska inte vara nån större fara men måendet gör ju också att jag blir nojjig. Ska försöka få tag i läkare imorgon och nån gång nästa vecka ska jag ringa och försöka boka ett tidigt VUL dagarna innan jul.

*gotlandsrusset* - ÄL 25/10, BIM 11/11. 27 år, ett barn 2013
Eddisson - ÄL 1/11 BIM 15/11 försök nr 1
Carand - ÄL 11/11 BIM 25/11 , försök nr 4, 29 år, ett barn

malumbub - seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCO. Provera-behandling. Spolning i december.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Obefintlig cykel. Påbörjar IVF1 9/11. Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Halali - IVF-kö Linköping. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - Första IVF-besöket 11/11. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

Sitter på telefonen så nån annan får gärna ändra, listan är gammal. Carand, Gotlandsrusset och edisson är i sommartråden ;) de vill nog inte komma tillbaka än på länge.

em-pirre - FET3 7/12 eller 8/12

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar