En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kunde inte sova inatt, bara låg o vred o vände på mig. Kände för ovanlighetens skull mensvärk vilket jag inte haft sen lillan föddes. Så jag vaknade imorse o trodde det skulle komma blod direkt. Det gjorde det dock inte o den brukar vara vääldigt punktlig så jag tog ett gravtest.

GRAVID!! :love::nailbiting:

Trodde inte det var sant, har redan tagit två st denna cykeln , BIM -8 och BIM -5 men det var såklart alldeles för tidigt. Tyckte jag kände på mig det då vi prickade ÄL exakt :)

Så nu lämnar jag er och kommer förhoppningsvis inte tillbaka! Önskar alla er andra ett jättelycka till!

Jaha, är på dag 23 den är cykeln. Första cykeln med Letrozole. Inget pos ÄL-test, stadig morgontemp på 36.3 gr och inga andra symtom. Bestämde mig för att hoppa över försök den här cykeln efterom det inte blev ngt VULdå jag inte kom ifrån jobbet. Men nu tänker jag att jag nog ska ringa dem igen och se om det finns ngn lämplig ledig tid.

Har verkligen ingen bra magkänsla över det här med barntillverkning. 13 mån oskyddat nu. Så dubbla känslor över alla som kommer med barnbesked runt omkring.

Kunde inte sova inatt, bara låg o vred o vände på mig. Kände för ovanlighetens skull mensvärk vilket jag inte haft sen lillan föddes. Så jag vaknade imorse o trodde det skulle komma blod direkt. Det gjorde det dock inte o den brukar vara vääldigt punktlig så jag tog ett gravtest.

GRAVID!! :love::nailbiting:

Trodde inte det var sant, har redan tagit två st denna cykeln , BIM -8 och BIM -5 men det var såklart alldeles för tidigt. Tyckte jag kände på mig det då vi prickade ÄL exakt :)

Så nu lämnar jag er och kommer förhoppningsvis inte tillbaka! Önskar alla er andra ett jättelycka till!

Grattis!

Här kom mensen på 10:e Proveradagen. Prun vill spola äggledarna på den enda dagen jag jobbar nästa vecka. Vi har jättesvårt att få ledigt för tillfället och att ta minustid ett helt dygn (ca 21 arbetstimmar) funkar inte just nu. Jag ligger redan mycket minus. Så jag hoppas på att Prun har en annan ledig tid. :wtf: :down: Vill inte vänta en hel cykel till när vi är så här nära.

Nu är jag trött på min kropp. Blev först glad i början av veckan då jag började blöda lite, väntar på mensen så jag kan börja med Letrozol. Men sen har jag bara fortsatt småblöda utan att mensen kommer igång ordentligt, är nu på dag 52. Pratade med Gun på telefon idag och fick Primolut Nor utskrivet. Hon tyckte dock jag skulle vänta med att ta det tills småblödandet upphört. Och det är nog lika bra att vänta lite till, för annars kommer ultraljudet bli mitt i jul och nyår, och då är det ju stor risk att inte få till ultraljudet på rätt dag.
Känner mig ganska ledsen över alltihop nu, känns som tiden bara går utan att vi ens får en chans.

Här kommer ett gnällinlägg.
Mensen är sen, inte mer än 2-3 dagar (och det har hänt förut) men jag är på helspänn hela tiden och det är jobbigt. Lite mensvärk kom smygande idag så det kommer kanske igång snart. Har inte testat för jag ORKAR inte se det där negativa resultatet igen. Fast det är inte mycket bättre att gå och vänta och känna efter på det här viset heller. Jag är inte på topp just nu.

Har iaf fått kontakt med IVF-kliniken som bekräftade att de fått vår remiss. De har väntetid på 6-7 månader som det är nu och jag fick inga klara direktiv om vårdgarantin osv, men lite råd om var jag ska vända mig. Jag måste se till att skrapa ihop initiativförmåga och få något gjort och försöker hitta lite tacksamhet över att vi ska få hjälp (passande på Thanksgiving om inte annat), men just nu känns allt motigt.

Du borde testa mitt landsting, här går allt så långsamt att jag har hunnit börja fundera över om jag ska ge upp och skaffa hamster istället ;) Det kommer gå bra för dig, skönt få det gjort ju!

Jao, men skulle de ens ta in mig för utredning? För det gjorde inte mitt... Och inte heller när jag sökte hjälp för mina kraftiga blödningar och oregelbundna cykler kollade de upp PCOS...så ditt landsting kanske är bättre i a f. ;)

Jag säger som jag fick höra i somras; sökt annan hjälp. Det är det värt.

Usch. Jag vet precis hur det känns. Tiden tickar iväg och man kan inte göra nåt för att snabba på det. Sen kommer tankarna om att man kanske aldrig kommer att lyckas.

Själv har jag endometriekoll (vul) 2/12, och FET torde ske 7/12 eller 8/12. Sen är frysen tom.

Usch. Jag vet precis hur det känns. Tiden tickar iväg och man kan inte göra nåt för att snabba på det. Sen kommer tankarna om att man kanske aldrig kommer att lyckas.

Själv har jag endometriekoll (vul) 2/12, och FET torde ske 7/12 eller 8/12. Sen är frysen tom.

Jag hoppas verkligen på bingo för dig nu.

Den senaste tiden (veckan eller så) har jag varit frusen och känslig för att bli kall.
Det var jag under dagen idag.
Nu kokar jag och har svårt att sova, trots att jag borde vara svintrött och verkligen behöver sova inför ett dygn på jobbet.

Men en sak jag gläds och förundras över är hur enkelt det kan vara att ha mens. Jag hade inte behövt nattbindor ens på natten, men eftersom de var det enda som nästan räckte till förut så hade jag inget annat hemma. Tänk vad mycket lättare allting blev.

Idag är det femte dagen med Menopur och dags att lägga till Orgalutran också. Är lite skraj för det eftersom jag hört här att den är seg och med dålig nål. Men vad gör vi inte för att nå våra mål...

Jag var hos Gun idag och gjorde vul. Hon räknade till ca 14-15 folliklar i varje äggstock 5-6 mm stora "Det har inte hänt något med dem än". Men kliniken tycker jag ska fortsätta med samma dos Menopur åtminstonde till på tisdag då nästa vul är. Jag har inte känt något alls hittills, men kan tycka att det börjar komma en svag molande känsla kring äggstockarna, men det kan likaväl vara inbillning.

Vad innebär detta? Kan någon av er som gjort detta tyda vad detta innebär? Bra/dåligt, ovandligt få/många, stora/små folliklar? Jag glömde fråga :o

Idag är det femte dagen med Menopur och dags att lägga till Orgalutran också. Är lite skraj för det eftersom jag hört här att den är seg och med dålig nål. Men vad gör vi inte för att nå våra mål...

Jag var hos Gun idag och gjorde vul. Hon räknade till ca 14-15 folliklar i varje äggstock 5-6 mm stora "Det har inte hänt något med dem än". Men kliniken tycker jag ska fortsätta med samma dos Menopur åtminstonde till på tisdag då nästa vul är. Jag har inte känt något alls hittills, men kan tycka att det börjar komma en svag molande känsla kring äggstockarna, men det kan likaväl vara inbillning.

Vad innebär detta? Kan någon av er som gjort detta tyda vad detta innebär? Bra/dåligt, ovandligt få/många, stora/små folliklar? Jag glömde fråga :o
Eftersom det är tidigt är det nog ingen panik ännu. På tisdag har de säkert växt till sig.

Men en sak jag gläds och förundras över är hur enkelt det kan vara att ha mens. Jag hade inte behövt nattbindor ens på natten, men eftersom de var det enda som nästan räckte till förut så hade jag inget annat hemma. Tänk vad mycket lättare allting blev.

Det där skulle jag aldrig ha skrivit.
Mår riktigt illa idag. Precis så här mådde jag som tonåring. Päck!!!
Mitt mående liknar blodsockerfall på många sätt och tankar om vad detta egentligen är cirkulerar för fullt, samtidigt som jag har mycket kraftig mensvärk till och från, illamående och huvudvärk. Jag vet att jag mådde så här som ung.

Kan mens/hormoner påverka blodsockret så att man får blodsockerfall? Eller har jag helt enkelt ätit helt fel (d v s för lite) för länge p g a mitt illamående? Eller är det här helt enkelt min gamla mensvärk som hittat tillbaka (som jag svimmade av som ung)?

Jag tror inte de kollade förrän 7 dagar efter första (Elonva) sprutan på mig.

Den högra låg efter då men jag är ganska säker på att de gav de fyra ägg jag fick.

Jag har skaffat ägglossningsstickor! Enligt beräkning bör jag ha ägglossning 29 eller 30:e, alltså imorgon /övermorgon. Bara ett streck än så länge. Men det kommer väl. Här kommer en lite pinsam fråga... spelar det alls någon roll om man ligger innan ägglossning? Blir det mindre spermier liksom? (får inte bort smilyn, skriver från mobilen)
:(

Jag har skaffat ägglossningsstickor! Enligt beräkning bör jag ha ägglossning 29 eller 30:e, alltså imorgon /övermorgon. Bara ett streck än så länge. Men det kommer väl. Här kommer en lite pinsam fråga... spelar det alls någon roll om man ligger innan ägglossning? Blir det mindre spermier liksom? (får inte bort smilyn, skriver från mobilen)
:(

Bara ligg på, vi låg varje dag runt ÄL :) När jag såg stegringen så låg vi fram tills stegeringen försvann, så kanske 4-5 dagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar