En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
*gotlandsrusset* - ÄL 25/10, BIM 11/11. 27 år, ett barn 2013
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
Eddisson - ÄL 1/11 BIM 15/11 försök nr 1
Hyldeblomst - ÄL 9/11, BM 23/11, försök nr 10 efter missfall, inga barn
Carand - ÄL 11/11 BIM 25/11 , försök nr 4, 29 år, ett barn
hemlig - ÄL 15/11, BIM 28/11 försök 2 efter ofostrig grav, 32 år, inga barn

em-pirre - Planerar FET3, antar jag.

lil-sis - FET1 när ev ägglossning behagar dyka upp.

malumbub - seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCO. Provera-behandling. Spolning i december.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Obefintlig cykel. Påbörjar IVF1 9/11. Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Halali - IVF-kö Linköping. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

MEJ84 - Första IVF bsöket 17/12. 31 år, aldrig varit gravid. Stopp i äggledarna

Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Viadukt - startar med Letrozole, försök 2, inga barn, 28 år.

Ms_Antrop - Första IVF-besöket 11/11. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

Så ni började privat och inte via landstinget? Var det någon särskilt anledning? Om du vill berätta, förstås. Går ju o funderar mkt på detta själv.. O tycker det verkar skilja sig på olika landsting och även privata kliniker hur många FET de räknar som ett av ens "försök". Typ att de kan kvitta tre FET mot ett färskt med plockning osv. I mitt fantastiska landsting ( :meh::meh::meh: ) sa ju min Gunnar först att de bara finansierade två plock, men efter att ha tjatat lite om att det nu ska vara nationellt så gick de med på att säga att de finansierar tre. Men vet faktiskt inte alls hur de räknar med FET då..
För att kötiden till IVF via "landstinget" (bor inte i Sverige) alltid är ett år, och jag hade inte lust att efter att vara klar med utredningen vänta i ett år. Eller först skulle jag köa till läkare, sen vänta på remiss, och sen vänta ett år. I januari blir det alltså ett år, och vi får den billigare versionen via kommunen. Jag måste fortfarande åka några hundra kilometer, eftersom det inte görs IVF närmare än så. Ultraljud har jag gjort hemma vid en annan privat klinik.

Jag har ärligt talat inte stenkoll på vad som räknas med ett försök, men jag tolkar det som att ett äggplock är ett försök.

Ägglossning igår, idag svullen som en jäkla padda över nedre delen av magen.

Hoppas att smärtan håller sig borta, åkte in för blödande magsår i fredags och ska helst låta bli tabletterna jag ska äta om jag får ont vid äl. Tog en antiinflammatorisk för att se om svullnaden går ner, det får magen faktiskt tåla. Tyckte det var dåligt planerat av min kropp att kladda vid ägglossning :rage::angel:

Rejält ont i höger äggstock idag men syns inget på stickan. Surprise surprise.

Nåja. Får väl ringa rpc senare i veckan eller så.

Här är stickorna också negativa. Jag ska börja med Letrozol nästa cykel men nu är jag rädd för att ultraljudskontrollerna kan krocka med jul och nyår. Är på dag 48 nu så min förhoppning är att mensen kommer närmaste veckan trots att jag inte verkar ha haft någon ägglossning.
Har ingen lust att behöva vänta en typ 50-60 dagars cykel till om det blir krock med storhelgerna. I sådana fall får jag nog fråga efter en kur Provera eller liknande för att få mens.

Borde ha ägglossning här i dagarna men hittills inget på stickorna.. inte minsta utslag ens. Borde inte ha missat den för jag har testat i fem dagar nu. Om det skulle vara en anovulatorisk cykel får man aldrig någon LH-stegring heller väl? Hoppas verkligen att kroppen inte bestämt sig för att skoja till det med något sådant nu så vi missar ännu en månad. Typiskt, jag som tycker att jag varit så regelbunden hittills!

Borde ha ägglossning här i dagarna men hittills inget på stickorna.. inte minsta utslag ens. Borde inte ha missat den för jag har testat i fem dagar nu. Om det skulle vara en anovulatorisk cykel får man aldrig någon LH-stegring heller väl? Hoppas verkligen att kroppen inte bestämt sig för att skoja till det med något sådant nu så vi missar ännu en månad. Typiskt, jag som tycker att jag varit så regelbunden hittills!
Stegringen kan komma väldigt plötsligt. Negativt en dag, fullt utslag nästa, och helt blankt dagen efter. Så fortsätt testa du.

I anovulatorisk cykel får du antagligen ingen stegring alls. Men det kan jag inte svara säkert på.

Jag har dragit min gräns vid de försök landstinget betalar. Annars blir det nog svårt att sluta betala :crazy:

Vi valde också att bara göra landstingsförsök. Nu fick vi ett extra pga en studie vi var med i, men efter 5 långa behandlingar (en utan ägg) och lika många FET så fick vi ju en dotter ( ET/FET nr 7) . Gjorde två FET med kvarvarande ägg efter dottern (som misslyckades) men hade inte gått vidare med fler försök även om det inte blivit barn.

Vi valde också att bara göra landstingsförsök. Nu fick vi ett extra pga en studie vi var med i, men efter 5 långa behandlingar (en utan ägg) och lika många FET så fick vi ju en dotter ( ET/FET nr 7) . Gjorde två FET med kvarvarande ägg efter dottern (som misslyckades) men hade inte gått vidare med fler försök även om det inte blivit barn.

Det är ju inte bara pengarna utan tiden. Jag känner att jag måste gå vidare med livet någon gång. Bestämde mig ju när jag var 30 och om inte sådär jättemånga månader fyller jag 35. Jag har rivit upp livet och bytt sambo, boende osv en gång under den här tiden. Nuvarande sambo har ju redan barn och är lika nöjd nu som om vi skulle få ett gemensamt. Det är ganska skönt för mig, för det finns ingen annans press på mig.

Om de äggen vi har i frysen nu inte ger något så blir det ju ny stimulering, kanske med start i mars då. Säg att den ger samma resultat som den första (ett färskt och två i frysen) då hinner ju hela våren gå allra minst innan man börjar på ett eventuellt försök 3. Jag klarar nog inte psykiskt av att hålla på så vansinnigt mycket längre till.

Min hjärna har redan börjat anpassa sig till att det inte kommer att bli något, jag antar att det är en variant av självförsvar för att orka med.

Och för övrigt, idag är det tydligt en stegring men förstås inte positivt test. Har heller inte äl-sekret eller ens rätt sorts flytningar, så jag antar att det dröjer lite och det gör inte så mycket om det väntar till torsdag för att hinna med allt annat som är planerat den här veckan och nästa :p

Och, dagens pucko. "Testa att byta sambo, jag känner två som bytte sambo och sedan blev det barn".

Ja tanken är ju god men det hjälper ju inte när det är mina äggledare som inte fungerar...! Men å andra sidan så var det ju iaf inte jag som beskylldes för problemen :)

Det är ju inte bara pengarna utan tiden. Jag känner att jag måste gå vidare med livet någon gång. Bestämde mig ju när jag var 30 och om inte sådär jättemånga månader fyller jag 35. Jag har rivit upp livet och bytt sambo, boende osv en gång under den här tiden. Nuvarande sambo har ju redan barn och är lika nöjd nu som om vi skulle få ett gemensamt. Det är ganska skönt för mig, för det finns ingen annans press på mig.

Om de äggen vi har i frysen nu inte ger något så blir det ju ny stimulering, kanske med start i mars då. Säg att den ger samma resultat som den första (ett färskt och två i frysen) då hinner ju hela våren gå allra minst innan man börjar på ett eventuellt försök 3. Jag klarar nog inte psykiskt av att hålla på så vansinnigt mycket längre till.

Min hjärna har redan börjat anpassa sig till att det inte kommer att bli något, jag antar att det är en variant av självförsvar för att orka med.

Och för övrigt, idag är det tydligt en stegring men förstås inte positivt test. Har heller inte äl-sekret eller ens rätt sorts flytningar, så jag antar att det dröjer lite och det gör inte så mycket om det väntar till torsdag för att hinna med allt annat som är planerat den här veckan och nästa :p

Och, dagens pucko. "Testa att byta sambo, jag känner två som bytte sambo och sedan blev det barn".

Ja tanken är ju god men det hjälper ju inte när det är mina äggledare som inte fungerar...! Men å andra sidan så var det ju iaf inte jag som beskylldes för problemen :)

Jo visst är det så! Det tar tid och en massa energi! Vi hade redan börjat kika på möjligheterna till adoption men kom fram till att "bara" gör ett försök till, blev överstimulerad (OHSS för 2:a gången) alla ägg hamnade i frysen och sen fungerade nästa FET. Man känner ju med facit i hand att vi inte orkat så mycket längre. Hade inte heller lust att riskera livet med fler OHSS, så kul är det inte med fri vätska i buken och äggstockar som är som en knytnäve i storlek.

Är övertygad om att vi fått ett bra liv även utan barn. I vårt fall hade det antagligen hjälpt att byta karl, men det var ju honom jag ville ha barn med,ingen annan...

Håller tummarna för att det även blir er tur!

O_o
På riktigt?
Har haft med många puckon att göra den senaste veckan men det där tog nog priset.

Första bim morgon (har ju ett span på 5 dagar då jag ev kände av ägglossning tidigare än vad appen gissade på)

Och så klart har jag symptom. Ömma bröst som tusan, "svullen" livmoder, har börjat hugga i ligamenten runt om samt en höjd kroppstemperatur....hur orkar man med detta månad efter månad då jag knappt står ut att vänta en?

Nu är det vänster äggstock som gör attans ont. Tydliga streck men inte positiva test, inget Äl-sekret.

Same same alltså.

Igår kväll äntligen positiv ägglossning! Fick en lite skugga häromdagen och stegring i förrgår. Någon dag senare än vad jag trodde, men den kom ju iaf. Tur att vi har legat i då! Tyckte jag kände symtom under hela dagen med ömmade mage och faktiskt lite lite i brösten den här gången också. Dagarna innan tyckte jag att jag hade lite ökade flytningar men har inte sett den där klassiska äl-flytningen.

Hur brukar ni tänka, är det bäst att försöka en gång till ikväll även om stickan skulle vara negativ idag?

BIM borde väl vara runt 7 december då ungefär.

Igår kväll äntligen positiv ägglossning! Fick en lite skugga häromdagen och stegring i förrgår. Någon dag senare än vad jag trodde, men den kom ju iaf. Tur att vi har legat i då! Tyckte jag kände symtom under hela dagen med ömmade mage och faktiskt lite lite i brösten den här gången också. Dagarna innan tyckte jag att jag hade lite ökade flytningar men har inte sett den där klassiska äl-flytningen.

Hur brukar ni tänka, är det bäst att försöka en gång till ikväll även om stickan skulle vara negativ idag?

BIM borde väl vara runt 7 december då ungefär.

Ja.

Tycker jag hör lite olika, att det är samma dag och dagen efter test som är bäst (som det väl står på testerna) alternativt att det är bäst att spermierna redan är på plats när testet visar positivt då det redan kan vara försent om ägget släpper innan man hinner ligga och spermierna inte når fram innan ägget dör. Det verkar också vara lite olika bud hur länge ägget faktiskt kan befruktas, allt från bara några timmar till ett dygn.

Bara att fortsätta då! Jag tycker ju förvisso att det är ganska trevligt att vara med min man så det är väl bara bra :love:

Tycker jag hör lite olika, att det är samma dag och dagen efter test som är bäst (som det väl står på testerna) alternativt att det är bäst att spermierna redan är på plats när testet visar positivt då det redan kan vara försent om ägget släpper innan man hinner ligga och spermierna inte når fram innan ägget dör. Det verkar också vara lite olika bud hur länge ägget faktiskt kan befruktas, allt från bara några timmar till ett dygn.

Bara att fortsätta då! Jag tycker ju förvisso att det är ganska trevligt att vara med min man så det är väl bara bra :love:

Jag skulle inte chansa och låta bli, helt enkelt :)

Jag var visst inte bra på att följa denna tråden (eller något annat på buke heller)
Nu har ni redan börjat på en ny såg jag fastän det inte är så jättelänge sedan jag skrev här när jag fick missfall. Ni är snabba ;)

Nu är det tydligen dags för nästa missfall här. Hade en normal mens i mellan.

Denna mens skulle kommit i fredags men förra onsdagen började det blöda ett par mörka droppar och var sedan några droppar i några dagar. I söndags testade jag positivt med ett tydligt gravid och samtidigt avtog småblödandet. Brösten har växt och i natt var det svårt att sova för de ömmade och var i vägen men i morse kom det klart rött blod i lite större mängd och nu sitter jag med lätt mensvärk :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar