En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan säga att jag önskar lite extra åt alla här inne som kämpar för att få barn :love::heart

Ja, det är självklart :heart

Men om det nu finns något sorts "kösystem" (vilket det ju såklart inte gör!) så känns det som om det finns vissa som kanske har fått stå och väntat alldeles för länge vid kassan :(

Ja, det är självklart :heart

Men om det nu finns något sorts "kösystem" (vilket det ju såklart inte gör!) så känns det som om det finns vissa som kanske har fått stå och väntat alldeles för länge vid kassan :(

Usch ja, vi verkar vara ganska många som försöket länge nu, själv har jag försökt i över två år utan skydd och över 1 år mer aktivt... :(

Usch ja, vi verkar vara ganska många som försöket länge nu, själv har jag försökt i över två år utan skydd och över 1 år mer aktivt... :(

Bästa och sämsta tråden på forumet det här :(
Vi har varit utan skydd i ett år nu med men precis börjar försöka aktivt. Har en taskig magkänsla kring hela grejen. Vid lite efterforskningar i släkten på min mammas sida har jag dessutom lagt märke till att flera bara har ett barn, fått barn när de har varit rätt gamla samt att några vet jag har gjort IVF. Samtliga i dessa familjer är det den kvinnliga delen som tillhör släkten. Känns inte som om oddsen är på ens egen sida direkt. Mig och mina syskon hävdar min mamma är på naturlig väg men vi har å andra sidan ganska många år mellan oss allihopa.

:/ jag som höll tummarna för dig.
Här händer ingenting. Ingen mens än. Jag va så säker på att jag hade ÄL den där dagen men nu blir jag ju tveksam och inte vill jag testa heller... vill inte se det där minus strecket som visar att de trots allt inte tagit sig.

Jag har konatiga stickningar i magen precis nedanför naveln men annars könns det som mensen kommer när som helst

Jag kan fortsätta hålla en försiktig tumme för dig!

Fick precis för första gången i verkligheten höra det där med att slappna av så blir du gravid och att så fort stickorna tar slut och man slutar testa så händer det. Hur stor inverkan kan egentligen en liten sticka ha? Den är till för att kolla så vi ligger i rätt tid en gång i månaden liksom. I övrigt känner jag mig inte precis spänd eller nojig utan precis som vanligt, även om jag väldigt gärna vill bli mamma och kissar på stickor då och då.

Bästa och sämsta tråden på forumet det här :(
Vi har varit utan skydd i ett år nu med men precis börjar försöka aktivt. Har en taskig magkänsla kring hela grejen. Vid lite efterforskningar i släkten på min mammas sida har jag dessutom lagt märke till att flera bara har ett barn, fått barn när de har varit rätt gamla samt att några vet jag har gjort IVF. Samtliga i dessa familjer är det den kvinnliga delen som tillhör släkten. Känns inte som om oddsen är på ens egen sida direkt. Mig och mina syskon hävdar min mamma är på naturlig väg men vi har å andra sidan ganska många år mellan oss allihopa.

Verkligen, både bästa och sämsta :(

Jag har hoppet kvar att det ska funka, så länge jag har det så håller jag mig flytande.

Kram!:heart:heart:heart

Idag är det visst två år sedan jag åkte hem efter första utomkvedset.

Just exakt nu galen dumping efter lite choklad i bilen på väg hem :eek: Ska sova en timme och sen åka och träna med ponnyn :love:

-48.8kg i helgen. Går forfarande nedåt om än sakta.

Sjukt bra jobbat. Hur lång är du egentligen?
Hur liten tänker du bli? :D
Själv kan man rida större C-ponnyer utan dåligt samvete, önskar man kunde rida ännu mindre utan problem.

Sjukt bra jobbat. Hur lång är du egentligen?
Hur liten tänker du bli? :D
Själv kan man rida större C-ponnyer utan dåligt samvete, önskar man kunde rida ännu mindre utan problem.

159cm och väger 58kg. Målet är 53.4kg vilket är hälften av vad jag vägde när jag skrev in mig på överviktsenheten och det verkar ju inte omöjligt. Speciellt inte när graviditet dröjer.

Jag rider faktiskt mitt ena russ utan att skämmas men inte så långa pass.

Verkar inte som att kliniken kommer ringa upp idag. Visserligen glömde jag säga mitt nummer men det står i journalen och jag har lämnat både namn och personnummer.

159cm och väger 58kg. Målet är 53.4kg vilket är hälften av vad jag vägde när jag skrev in mig på överviktsenheten och det verkar ju inte omöjligt. Speciellt inte när graviditet dröjer.

Jag rider faktiskt mitt ena russ utan att skämmas men inte så långa pass.

Verkar inte som att kliniken kommer ringa upp idag. Visserligen glömde jag säga mitt nummer men det står i journalen och jag har lämnat både namn och personnummer.

Verkar verkligen inte omöjligt, vad roligt att det har gått så himla bra för dig!
Red också russ när jag vägde något kg mindre än jag gör nu, som du gör nu. Himla roligt! Perfekt att kunna rida och utbilda framtida barnponny lite parallellt med att ens (förhoppningsvis hästintresserade) barn :)
Är lite avis på er ännu mindre människor än jag själv som kan rida småttingar. Ponnyer är ju det bästa :love:

Jag kan fortsätta hålla en försiktig tumme för dig!

Fick precis för första gången i verkligheten höra det där med att slappna av så blir du gravid och att så fort stickorna tar slut och man slutar testa så händer det. Hur stor inverkan kan egentligen en liten sticka ha? Den är till för att kolla så vi ligger i rätt tid en gång i månaden liksom. I övrigt känner jag mig inte precis spänd eller nojig utan precis som vanligt, även om jag väldigt gärna vill bli mamma och kissar på stickor då och då.

Jag har en kompis som aktivt försökt i sju år, flertalet IVF som inte resulterat i några barn. Sen pausade dom för att spara pengar till nästa IVF.. då blev hon gravid helt på naturlig väg..
hon håller på att bli tokig på alla "vad var det jag saaaaa, det är bara att slappna av så blir man gravid".
Som hon själv så "jag slappnade verkligen inte av, jag har aldrig mått så psykiskt dåligt som då, och vi slutade ju inte försöka heller"

min svärmor "tjatade" en hel del på oss ett tag om att "ska ni inte skaffa barn nu snart, jag vill ju ha barnbarn".
Och så fort jag tackade nej till ett glas vin så var jag ju minsann gravid! Men jag tror att någon i makens släkt har bett henne att tagga ner.. det finns en del sjukvårdsutbildade i den släkten som förmodligen har lite kunskap om makens handikapp..så jag gissar att det är någon av dom som har berättat för min svärmor om vad hennes sons funktionshinder kan inmebära ( :crazy: )

Jag har en kompis som aktivt försökt i sju år, flertalet IVF som inte resulterat i några barn. Sen pausade dom för att spara pengar till nästa IVF.. då blev hon gravid helt på naturlig väg..
hon håller på att bli tokig på alla "vad var det jag saaaaa, det är bara att slappna av så blir man gravid".
Som hon själv så "jag slappnade verkligen inte av, jag har aldrig mått så psykiskt dåligt som då, och vi slutade ju inte försöka heller"

min svärmor "tjatade" en hel del på oss ett tag om att "ska ni inte skaffa barn nu snart, jag vill ju ha barnbarn".
Och så fort jag tackade nej till ett glas vin så var jag ju minsann gravid! Men jag tror att någon i makens släkt har bett henne att tagga ner.. det finns en del sjukvårdsutbildade i den släkten som förmodligen har lite kunskap om makens handikapp..så jag gissar att det är någon av dom som har berättat för min svärmor om vad hennes sons funktionshinder kan inmebära ( :crazy: )

Min föredetta svärmor sa samma sak flertalet gånger och ännu värre saker som "Om jag inte får barnbarn får du inte vara tillsammans med min son". Kom aldrig mer överens om henne efter det.

På tal om att slappna av så har jag och sambon bestämt att vi i sommar ska gå på en enklare fjällvandring med hunden (räknar tyvärr bara med att ena hunden finns kvar då :(). Förhoppningsvis kan jag inte det för att jag långt gången med graviditet, men det ger mig nåt litet att se fram emot när allt känns nattsvart.
Just nu är det så pass att jag funderar på om jag ens vill ha barn. Ska ett barn växa upp med en mamma som mår som jag?
Läkartid imorgon igen, får se vad som sägs och om det blir byte av medicin igen (har återkommande depressioner och missfallet fick det att blossa upp igen).

Första psykbrottet kom idag. En kollega berättade idag att hon är gravid. Två veckor innan jag var beräknad. Hon berätta i kafferumnet år alla, försökte vara oberörd (är bara två som vet vad som hänt mig)

Svägerskan är ju oxå gravid, vi var lika långt. Lättare att acceptera det då vi viste om det rätt tidigt.

Första psykbrottet kom idag. En kollega berättade idag att hon är gravid. Två veckor innan jag var beräknad. Hon berätta i kafferumnet år alla, försökte vara oberörd (är bara två som vet vad som hänt mig)

Svägerskan är ju oxå gravid, vi var lika långt. Lättare att acceptera det då vi viste om det rätt tidigt.
Känner så väl igen känslan!
En av mina bästa vänner är gravid (oplanerat) och är beräknad 2,5 veckor före jag var innan missfallet.

Stor kram!

I somras fick jag reda på att en kompis var gravid, BF samma datum som jag skulle ha om jag inte fått ett MF. När de åkt så dödade jag en buske (hade tänkt gräva bort den innan, men nu fick den ta mer stryk än vad den förtjänade, hehe). Det kändes lite bättre, men det var jobbigt ett tag efteråt och kommer säkert vara när datumet närmar sig och de visar bilderna på sin bebis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17