En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
På söndag är det testdag för mig, har väldigt ömma bröst vilket jag inte haft innan och brukar inte ha i samband med mens men känner inget annat....hoppas på att denna veckan går fort...

Ni som gjort flera FET (@Girasol kanske @Saigon )

Har ni alltid reagerat likadant på progesteronet? Jag har inte kännt av biverkningar alls (inga ömma bröst eller så) under tidigare behandlingar, men nu har jag ont både i brösten och i livmodern. Man kan ju skylla de symtomen på progesteronet, men jag tycker det känns konstigt att reagera på det just nu, och efter transfer...

Ruvardag 6 idag (femdagars blastocyst som fortsatte dela sig genast efter upptining)

Har ni alltid reagerat likadant på progesteronet? Jag har inte kännt av biverkningar alls (inga ömma bröst eller så) under tidigare behandlingar, men nu har jag ont både i brösten och i livmodern. Man kan ju skylla de symtomen på progesteronet, men jag tycker det känns konstigt att reagera på det just nu, och efter transfer...

Ruvardag 6 idag (femdagars blastocyst som fortsatte dela sig genast efter upptining)

Kissa på sticka hörru ;)

Det är ju ändå Äl + 11 ;)

Tänkte hoppa in i den här tråden. Så skönt att kunna få ta del men även dela vägen till en bebis!

Jag är 27 år, gift och har varit gravid 2 gånger. Fösta gången blev det utomkveds vilket resulterade i operation och borttagen äggledare i vecka 7-8.
Blev gravid snabbt igen men det slutade tyvärr i missfall i tidig vecka 5.
Totalt har vi nog försökt i ca 1,5 år, aktivt runt 1 år.

Så nu står vi här och har ändå gott mod och fortsätter att försöka :)
BIM på lördag!

Tänkte hoppa in i den här tråden. Så skönt att kunna få ta del men även dela vägen till en bebis!

Jag är 27 år, gift och har varit gravid 2 gånger. Fösta gången blev det utomkveds vilket resulterade i operation och borttagen äggledare i vecka 7-8.
Blev gravid snabbt igen men det slutade tyvärr i missfall i tidig vecka 5.
Totalt har vi nog försökt i ca 1,5 år, aktivt runt 1 år.

Så nu står vi här och har ändå gott mod och fortsätter att försöka :)
BIM på lördag!

Precis som mig!

Ska leta egen ägglossning.
Får hoppas att kroppen fattar vinken nu då med lite hormonhjälp i förra cykeln...
Än så länge beter sig iaf kroppen som den gjorde förr. Kort intensiv mens och nu "normala" flytningar.

Har reagerat lika vid negativt och annorlunda vid plus! Ömmheten i brösten höll i sig efter RD 3 vid plus samt att jag fick dragningar i ligamenten vilket jag aldrig fått vid minus.

Spännande!!

I natt och under dagen har mensen kommit igång ordentligt, med kramper och allt.. då borde jag grovt räknat ha ägglossning runt nästa helg. Det passar ju bra, för då har vi bl a bokat bord på en fin restaurang och ska unna oss lite god mat och dryck, titta varandra djupt i ögonen och förhoppningsvis komma hem och känna oss upplagda för lite amorösa aktiviteter :up:

BIM + 4 idag, negativt test och har fått spottningar men ingen riktig mens, nu igen.... I morgon ska jag prova ta tjuren vid hornen och ringa kuratorerna i den stora staden :( antar att jag inte kan gömma mig här i mitt lilla torp för alltid om det ska bli några barn... Men de känns så sjukt jobbigt

@*Gotlandsrusset* hur går det?

Här så har jag fortfarande lätt molvärk + att det drar lite i livmodern. Inte konstant nått av det men det kommer till och från. Räknar kallt med att allt är precis som det ska (annars lär väl äl - testerna bete sig konstigt? Ska testa mer cb digital dubbel hormonindikator). Ska bli spännande att se hur ägglossningen kommer ligga i tid :bump:

Äh det här är nog bara inte meningen. Nu har jag dragit mig två månader för att ringa den där kuratorn, ringer nu bara för att få höra "men borde inte du prata med någon av våra barnmorskor direkt? En kollega får ringa upp dig nästa vecka istället"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar