Själv tog jag upp det här med privatfinanansierad IVF men mannen igår. Vi har ju inte ens gjort vårt första försök än men är så besviken på att kliniken är urusel och våra gynekologer här är superkassa.. Litar inte ett skvatt på dem och kommer aldrig i livet föda här. Men tja, hur eller hur så nämnde jag bara att ett IVF kan kosta uppåt 30 lax om man betalar själv. Varav mannen säger tvärsäkert att "Det betalar jag aldrig" (vi skulle givetvis betala båda två, jag står för allt nu med mediciner, besök osv). Han sa "det är det inte värt för oddsen är så dåliga". Kändes som ett slag i magen
Jag VET att han inte gillar tanken på ivf som sådan och att hans polares tjejer blivit gravida i parti och minut på naturlig väg.. så känner mig så värdelös o kass som inte ens, i hans ögon, är värd pengarna för att mina odds är dåliga.
Det hör kanske inte riktigt hit men.. blev så jäkla ledsen. Fick verkligen känslan att det kanske är helt fel allt det här. Men om det spricker sen för att han inte var så redo som han trodde så är jag redo att vara singelmamma i alla fall.. Vi har varit ihop i massa år och han är närmare 40 så är knappast läge att tänka på omognad, är han inte mogen nu att fixa att JAG går igenom allt jobb med ivf, då blir han det aldrig. Och ja, jag tog upp det faktum att ett barn kostar jäkligt mycket mer än femtontusen att ta hand om. Men det var tydligen en annan sak. Bara att hjälpa till att betala ivf på min kropp tydligen enligt honom var att kasta pengarna i sjön