En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så imponerad av dig och andra som kan vänta tills nån dag efter BIM innan ni testar. Jag har inte lyckats med det än, fast jag säger till mig själv att jag banne mig nästa gång ska göra det :p

Jag får alltid mensen när jag tror att "nu är det nåt". Går och känner efter lilla minsta symptom. Men nu är det nåt annorlunda, och jag har tänkt från ÄL att det förmodligen inte blir nåt, plus att den faktiskt är "sen"
Men om det nu inte är nåt, hur fan slutar man tänka på att bli gravid? Känns som att det äter upp en! Och jag har inte ens försökt länge.
Va gravid för 8 år sen, gjorde abort då. Är snart 29 och har inga barn.
(Och av nån anledning syns inte mina smileys, ifall mina svar ser otrevliga ut, haha)

Ingen mens i sikte, neg test :(

Det kanske är för tidigt att testa? Tycker att det på många sidor när jag läser om graviditeter på nätet står att det är för tidigt att testa dagarna innan BIM/runt BIM för att hormonerna är för låga för att ge utslag ännu. Fast jag testar ju själv tidigt å andra sidan...

En fråga åt en vän. Mens 8 dagar sen, neg test, lite bruna flytningar (inget färskt blod), illamående. Om man är låghormanad när borde hormonerna vara uppe på testbar nivå? Hon har regelbundna cykler, ett missfall v5 i bagaget men inte heller då plusade hon utan de konstaterades med ul.

Gav rådet att vänta (mer kan man ju inte göra) men varför är vissa så låghormonade? :confused:

Det kanske är för tidigt att testa? Tycker att det på många sidor när jag läser om graviditeter på nätet står att det är för tidigt att testa dagarna innan BIM/runt BIM för att hormonerna är för låga för att ge utslag ännu. Fast jag testar ju själv tidigt å andra sidan...

Ja jag var ju runt tre veckor sen när jag tog mina första tester, gjorde det två dagar i rad och alla negativa. Gick några dagar till och jag köpte nytt test och då var det positivt. Och vad jag läst på forum så kan det ju tom visa negativt trots att man kan se ett foster på ultraljud O_o Så hormonerna kan vara lite luriga.

En fråga åt en vän. Mens 8 dagar sen, neg test, lite bruna flytningar (inget färskt blod), illamående. Om man är låghormanad när borde hormonerna vara uppe på testbar nivå? Hon har regelbundna cykler, ett missfall v5 i bagaget men inte heller då plusade hon utan de konstaterades med ul.

Gav rådet att vänta (mer kan man ju inte göra) men varför är vissa så låghormonade? :confused:
Vet hon att hon faktiskt har haft ägglossning?

Nu minns jag inte om du vet exakt när ägglossning har skett? Lutealfasen kan variera i längd med någon dag, så det kan mycket väl vara så att mensen kommer imorgon. Om inte så väntar du ett par dagar och testar igen.

Ja vet att jag hade ägglossning 1/11, har väldigt regelbuden cykel och mensen är aldrig sen! Men kanske är man en låghormonare så får vänta några dagar till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar