En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
:cautious:Häpp. Ingen mens i sikte men minus på stickan. Ska testa i morgon bitti igen, om mensen inte hunnit komma då. 2 dagar sen nu, och mensen brukar komma på klockslaget...O_o:nailbiting:

Så fruktansvärt ömma bröstvårtor och tunga/spända tuttar. Och mensvärk med nyp i höger äggstockområde sedan 30/9. Less, det är jag. :turd::turd::turd::turd::turd::turd:

Har kissat slut på mina billiga grav-test - är idag på cykeldag 37. Har ett billigt ÄL-test, ett RFSU-äl-test och ett nyinköpt CB grav-test. Om jag fortfarande får minus på CB-testet imorn bitti blir det nästa omgång Provera.

:wtf:

Så fruktansvärt ömma bröstvårtor och tunga/spända tuttar. Och mensvärk med nyp i höger äggstockområde sedan 30/9. Less, det är jag. :turd::turd::turd::turd::turd::turd:

Har kissat slut på mina billiga grav-test - är idag på cykeldag 37. Har ett billigt ÄL-test, ett RFSU-äl-test och ett nyinköpt CB grav-test. Om jag fortfarande får minus på CB-testet imorn bitti blir det nästa omgång Provera.

:wtf:

Oh vad jag håller tummarna för dig att det blir ett plus!

Skulle det inte gå vägen, så har jag ett gäng billiga ÄL-test som jag gärna skickar till dig om du vill ha :)

Oh vad jag håller tummarna för dig att det blir ett plus!

Skulle det inte gå vägen, så har jag ett gäng billiga ÄL-test som jag gärna skickar till dig om du vill ha :)

Tydligt och snabbt minus. Så jag skickade iväg ett mail till Prun med frågan om detta verkligen är ok, att må så här.
Jag lär kissa på stickor det här året ut, så jag tackar ja till ditt erbjudande.

Nyfiken på om du fått ett positivt test, @malumbub ?

Tack för att du frågar. :heart

Idag fick jag biljetter till Iron Maiden av min man. Juni 2016 kommer vara full av stora konserter.
Den är ny "Se till att införskaffa biljetter till en konsert så blir du gravid med en gång" :D

Det låter som om du har åkt på en ordentlig sväng av PMS. (Om du nu får negativt på gravtestet).

Du får gärna skriva vad din Gun svarade, om du vill förstås :)

Den är ny "Se till att införskaffa biljetter till en konsert så blir du gravid med en gång" :D

Det låter som om du har åkt på en ordentlig sväng av PMS. (Om du nu får negativt på gravtestet).

Du får gärna skriva vad din Gun svarade, om du vill förstås :)

Har funderat på både ponny och hund (men inte kunnat bestämma mig) och vi flyttade från betonglägenhet till timrad stuga i september (vilket inte hjälpte), så nu satsar vi på att fylla 2016 med musik. :D

Jag är glad över att kroppen reagerar, men när jag i förra veckan började få ångest/stressattacker, så kände jag att nu räcker det. Glömde ta Proveran igår kväll (somnade i soffan så fort jag kom hem, igen), så jag får börja idag istället - om nu inte Prun hinner höra av sig innan och säga annat.

Lite uppdatering:

Idag fick jag min första mens efter att ha slutat med piller.... Det positiva är ju iaf att jag vet min cykel nu, och den var exakt som jag förväntade mig... Min kropp är sjukligt punktlig, och har alltid varit... Jag märkte och kände absolut INGET att mensen var på gång, den kom som en total överraskning imorse... Knasig kropp jag har, det blir intressant det här framöver...

9 Okt 2015

Nu har jag tagit mitt sista piller idag, känns både spännande, overkligt och nervöst :)

Åker på 4 veckors semester till Australien om 1 vecka också, fullt upp :D

Hogstorp skrev:
Åh, äntligen är tiden här då vi ska försöka att få barn :):):)

Jag har längtat efter den här tiden i många, många år nu. Olika omständigheter med bla ny sambo sedan 1,5 år nu har gjort att det inte varit aktuellt. Min nuvarande sambo har vetat om min barn-längtan ända sedan vi träffades och vi har pratat om det till och från hela tiden.
Vi är båda mer än väl mogna för detta (jag fyller snart 33 och han är 37, har båda fast jobb, bor i bra boende osv).
Igår kväll bestämde vi oss gemensamt (på hans initiativ faktiskt) att när jag får min mens nästa vecka så börjar jag inte med någon ny piller karta efter det :)
Så himla spännande! Min rädsla i många år nu har varit att jag inte kan bli gravid. Jag har ätit p-piller i 14 år nu, har väl inte direkt varit jätte slavisk med att ta de på samma tidpunkter, har ibland missat piller osv. men det har aldrig hänt något (dvs ingen ”oönskad” graviditet).
Så det är fortfarande min rädsla, att det inte ska gå. Men nu ska vi i alla fall försöka, så får vi se hur det går :)

Jag har fortfarande svårt att förstå att det äntligen är dags, så himla roligt :)

Jag kommer med uppdateringar när det finns något att uppdatera ;)

Igår fick jag svar på AMH-proverna, såhär skrev läkaren:
"Hej, AMH-värdet var 0,73, vilket talar för en lite sämre äggreserv än genomsnittet för din ålder. Eftersom du är ung bör chanserna fortfarande vara goda vid IVF. Jag ändrar dosen från 300 till 375 enh Menopur. "

Blev lite nere, klart man inte vill höra att det är sämre än genomsnittet, även om det inte är nån katastrof... Men det släppte efter att jag fått sova lite på eftermiddagen :angel:
Så vi fortsätter vänta, efter nästa mens ska jag börja med långa protokollet :) Under tiden ska jag koncentrera mig på att gå ner lite till i vikt, va på invägning idag och hade bara gått ner 0,1 kg men det var väntat - har mens nu och hittills har det vart samma sak varje mensvecka. Så man får vara glad att man inte gått upp iaf! :p

@Empire
Hur går det? Har "tjuvläst" i tråden jättelänge och håller alla tummar jag har för dig. Visst skulle du testa i helgen som var? (Ber om ursäkt om jag missat svar på det eller om jag är för nyfiken....)

Återbesök till läkare på onsdag. Är övertygad om att det är en hel del rester kvar, har inte kommit i närheten av så mycket "fast materia" som sist. Blöder rätt mycket till och från och jag har ganska ont. Har svårt att göra nr.2 på toaletten då det gör ordentligt ont när jag försöker trycka på. Så det känns skönt att få bli undersökt imorgon.
Nu är ju det här "bara" mitt andra MA/missfall inom loppet av ett halvår, men brukar de kunna svara eller ha några teorier om vad det kan bero på? Är det lönt att fråga om råd om det finns något man kan göra annorlunda?
Känns ju ganska olustigt när fostrena dött vid samma tidpunkt och händelseförloppet varit detsamma.

Återbesök till läkare på onsdag. Är övertygad om att det är en hel del rester kvar, har inte kommit i närheten av så mycket "fast materia" som sist. Blöder rätt mycket till och från och jag har ganska ont. Har svårt att göra nr.2 på toaletten då det gör ordentligt ont när jag försöker trycka på. Så det känns skönt att få bli undersökt imorgon.
Nu är ju det här "bara" mitt andra MA/missfall inom loppet av ett halvår, men brukar de kunna svara eller ha några teorier om vad det kan bero på? Är det lönt att fråga om råd om det finns något man kan göra annorlunda?
Känns ju ganska olustigt när fostrena dött vid samma tidpunkt och händelseförloppet varit detsamma.
Min gissning är att du kommer få svaret att det är helt normalt.

Nu kommer jag inte ihåg vilken vecka du var i (förlåt :o) men det är vissa veckor som är kritiskare än andra så egentligen är det ingen slump att det sker i samma utvecklingstadie.

Det absolut vanligaste är att det är något fel på embryot. Oftast en felaktig uppsättning kromosomer. Man kan väldigt förenklat säga att ägget har en självförstörelsemekaninsm som slår till om ägget upptäcker att något är fel på embryot.

Men det kan även vara fel på dig. Här i Sverige erkänner man inte riktigt immunförsvarsteorin. Sen kan man även få små blodproppar men det är oftast på lite äldre foster.

Det är väl när hjärtat ska börja slå?

Jag hade 2 MA innan vi fick A. Första upptäcktes i v 11 och andra i v 8-9. Båda graviditeterna hade avstannat i runt v 6-7, när hjärtat ska börja slå.

Iaf, på mig startade de en utredning trots att jag bara haft 2 MA, normalt krävs 3 innan utredning startar. De hittade inget avvikande mer än att jag har en hjärtformad livmoder. Senare i graviditeten kollades det igen och bedömdes då vara så lite att det inte skulle ha spelat någon roll, så någon förklaring har jag inte fått mer än att vi hade otur...

Så fråga om de kan starta utredningen redan nu! Och se om de kan lova ett tidigt vul nästa gång! Det blev vi lovade och fick ett i v 7 och ett i v 12.

För 2 veckor sedan tog jag tog otrivelle-sprutan. Min Gun sa att jag fick testa tidigast två veckor efter. Den måste ha gått ur kroppen nu va?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar