En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
@*Gotlandsrusset* hur går det?

Här så har jag fortfarande lätt molvärk + att det drar lite i livmodern. Inte konstant nått av det men det kommer till och från. Räknar kallt med att allt är precis som det ska (annars lär väl äl - testerna bete sig konstigt? Ska testa mer cb digital dubbel hormonindikator). Ska bli spännande att se hur ägglossningen kommer ligga i tid :bump:

Har fortfarande inte testat. Ska köpa ett test sen. Väntar fortfarande på mensen. Lättare att ta att den kommer än se ett minus och behöva vänta.

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
*gotlandsrusset* - ÄL 25/10, BIM 11/11. 27 år, ett barn 2013
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
Eddisson - ÄL 1/11 BIM 15/11 försök nr 1
ninsan - ÄL 3/11 BIM 17/11 Försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn (äter Letrozol för att få igång ÄL och får kortare cykler)
paprika - ÄL 5/11 BIM 19/11, Försök nr 11, 29 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL 9/11, BM 23/11, försök nr 10 efter missfall, inga barn
Thalbaz - ÄL 9/11, BM 23/11, ett MF, 27 år, inga barn
Carand - ÄL 11/11 BIM 25/11 , försök nr 4, 29 år, ett barn
hemlig - ÄL 15/11, BIM 28/11 försök 2 efter ofostrig grav, 32 år, inga barn

em-pirre - FET2 5/11 testdag 20/11

lil-sis - IVF 1, Testdag 9/11.Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCO. Provera-behandling. Spolning i december.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Obefintlig cykel. Påbörjar IVF1 9/11. Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Halali - IVF-kö..äter Provera. 31, aldrig varit gravid.

MEJ84 - Första IVF bsöket 17/12. 31 år, aldrig varit gravid. Stopp i äggledarna

Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Viadukt - startar med Letrozole, försök 2, inga barn, 28 år.

Ms_Antrop - Första IVF-besöket 11/11. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Igår va vi äntligen på första besöket och undersökningen på Carl Von Linné-kliniken i Uppsala! :laugh: Det gick jättebra och mina äggstockar såg fina ut, fanns en stor äggblåsa och några små och en tjock slemhinna (har haft ÄL för ett tag sen, ska ha mens nästa vecka). Sambon fick kulorna klämda på av läkaren och dom kändes också bra, så läkaren var positiv :)
Så jag börjar med långt protokoll vid nästa mens (december) och om allt går som det ska blir det äggplock och uttag av sperma slutet januari/början februari! :D

Så vi är jätteglada att vi får komma igång snart! Nu ska jag bara gå ner typ 5 kg till, är med i ViktVäktarna och har gått ner 7 kg sen i september, så det är bara att köra på med det året ut ;) och sen ska vi skaka fram lite pengar också... Vi vill försöka få företaget vi jobbar för att ta det med bruttolöneavdrag men första svaret var nej, dom är inte anslutna till nått sånt. Men som vi brukar säga: Allt är en förhandling! ;) (Både jag och sambon jobbar heltid fackligt, och min sambo är en jävel på att förhandla!:banana:)

Äh det här är nog bara inte meningen. Nu har jag dragit mig två månader för att ringa den där kuratorn, ringer nu bara för att få höra "men borde inte du prata med någon av våra barnmorskor direkt? En kollega får ringa upp dig nästa vecka istället"

Men det där är det värsta som finns - om man gör nånting man har dragit sig för länge så är det som att få en stekpanna i huvudet när nån typ negligerar en. Det är supersvårt att ta nytt tag.

Hoppas att du får tillbaka kraften att ringa nån och det visar sig att den är vettig och intresserad

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
*gotlandsrusset* - ÄL 25/10, BIM 11/11. 27 år, ett barn 2013
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
Eddisson - ÄL 1/11 BIM 15/11 försök nr 1
ninsan - ÄL 3/11 BIM 17/11 Försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn (äter Letrozol för att få igång ÄL och får kortare cykler)
paprika - ÄL 5/11 BIM 19/11, Försök nr 11, 29 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL 9/11, BM 23/11, försök nr 10 efter missfall, inga barn
Thalbaz - ÄL 9/11, BM 23/11, ett MF, 27 år, inga barn
Carand - ÄL 11/11 BIM 25/11 , försök nr 4, 29 år, ett barn
hemlig - ÄL 15/11, BIM 28/11 försök 2 efter ofostrig grav, 32 år, inga barn

em-pirre - FET2 5/11 testdag 20/11

lil-sis - IVF 1, Testdag 9/11.Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCO. Provera-behandling. Spolning i december.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Obefintlig cykel. Påbörjar IVF1 9/11. Försökt i mer än ett och ett halft år. 31 år, inga barn

Halali - IVF-kö..äter Provera. 31, aldrig varit gravid.

MEJ84 - Första IVF bsöket 17/12. 31 år, aldrig varit gravid. Stopp i äggledarna

Humla - PCO, Letrozol nästa cykel, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Viadukt - startar med Letrozole, försök 2, inga barn, 28 år.

Ms_Antrop - Första IVF-besöket 11/11. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sedan (missfall v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Igår va vi äntligen på första besöket och undersökningen på Carl Von Linné-kliniken i Uppsala! :laugh: Det gick jättebra och mina äggstockar såg fina ut, fanns en stor äggblåsa och några små och en tjock slemhinna (har haft ÄL för ett tag sen, ska ha mens nästa vecka). Sambon fick kulorna klämda på av läkaren och dom kändes också bra, så läkaren var positiv :)
Så jag börjar med långt protokoll vid nästa mens (december) och om allt går som det ska blir det äggplock och uttag av sperma slutet januari/början februari! :D

Så vi är jätteglada att vi får komma igång snart! Nu ska jag bara gå ner typ 5 kg till, är med i ViktVäktarna och har gått ner 7 kg sen i september, så det är bara att köra på med det året ut ;) och sen ska vi skaka fram lite pengar också... Vi vill försöka få företaget vi jobbar för att ta det med bruttolöneavdrag men första svaret var nej, dom är inte anslutna till nått sånt. Men som vi brukar säga: Allt är en förhandling! ;) (Både jag och sambon jobbar heltid fackligt, och min sambo är en jävel på att förhandla!:banana:)

Dumheter, bruttolöneavdrag har ingen "anslutning", handlar bara om lite pappersarbete. Skatteverket kan hjälpa er.

Dumheter, bruttolöneavdrag har ingen "anslutning", handlar bara om lite pappersarbete. Skatteverket kan hjälpa er.

Ja, precis! Men det är väl säkert att dom typ inte hört talas om det (konstigt iom att det är en väldigt stor koncern), så vi ska ligga på dom mer om det ;) Det är ju ett mycket bra argument att ofrivillig barnlöshet räknas som sjukdom, och företaget är ju måna om att hjälpa sina anställda, så det ska nog gå att få till. Allt är en förhandling, som sagt! Med goda argument kan man få igenom det mesta ;)

Ja, precis! Men det är väl säkert att dom typ inte hört talas om det (konstigt iom att det är en väldigt stor koncern), så vi ska ligga på dom mer om det ;) Det är ju ett mycket bra argument att ofrivillig barnlöshet räknas som sjukdom, och företaget är ju måna om att hjälpa sina anställda, så det ska nog gå att få till. Allt är en förhandling, som sagt! Med goda argument kan man få igenom det mesta ;)

Inte på mitt jobb.
Mitt jobb suger på det viset.
Tur att landstinget betalar våra försök ett tag till.

Nu måste jag komma in och vara lite nyfiken här men, räknas ofrivillig barnlöshet som sjukdom om man frivilligt har steriliserat sig? :o

Nu måste jag komma in och vara lite nyfiken här men, räknas ofrivillig barnlöshet som sjukdom om man frivilligt har steriliserat sig? :o

Nej, det har jag svårt att tro. Jag menade heller inte att just vi skulle ha det som argument för oss, men kanske någon av de andra flera tusen som jobbar inom koncernen :) Även om vi inte skulle få/hinna dra nytta av det så kan man ju hjälpa nån annan.
Vi är medvetna om att våran situation är lite annorlunda, det är därför vi inte går genom landsting osv.

Nej, det har jag svårt att tro. Jag menade heller inte att just vi skulle ha det som argument för oss, men kanske någon av de andra flera tusen som jobbar inom koncernen :) Även om vi inte skulle få/hinna dra nytta av det så kan man ju hjälpa nån annan.
Vi är medvetna om att våran situation är lite annorlunda, det är därför vi inte går genom landsting osv.

Då är jag med!

Som sagt, en klapp hade känts bra. Man kan bli gravid själv trots endo (har läst att chansen är 75% så den är ju rätt stor) annars finns ju hjälp men kan ju inte låta bli att noja.

Lite sent svar, men jag ville bara ge dig en lite tröst och säga att jag har själv endometrios. Opererades med buköppning samt gick igenom två olika hormonbehandlingar efter det, varav första försatte mig i klimakteriet. Blev gravid på vanligt vis direkt när jag avslutade andra behandlingen trots att läkare och kirurg sagt att jag troligtvis aldrig kommer kunna bli gravid. Så det finns hopp! :)

Lite sent svar, men jag ville bara ge dig en lite tröst och säga att jag har själv endometrios. Opererades med buköppning samt gick igenom två olika hormonbehandlingar efter det, varav första försatte mig i klimakteriet. Blev gravid på vanligt vis direkt när jag avslutade andra behandlingen trots att läkare och kirurg sagt att jag troligtvis aldrig kommer kunna bli gravid. Så det finns hopp! :)
De hittade sån tur var inget mer än ett par fina folliklar :banana: sen går det inte att utesluta utan titthålsop. Skönt för dig att det gick bra för dig och att de hade fel :bump:

Fick igår konstaterat att fostret dött i v 7, skulle gått in i v 12 imorgon. Så jag får ansluta mig hit igen. Ska tillbaka på måndag för att besluta om tabletter eller skrapning om det inte blir ett spontant missfall innan dess. Blev det sist, vet inte vad jag ska hoppas på

Fick igår konstaterat att fostret dött i v 7, skulle gått in i v 12 imorgon. Så jag får ansluta mig hit igen. Ska tillbaka på måndag för att besluta om tabletter eller skrapning om det inte blir ett spontant missfall innan dess. Blev det sist, vet inte vad jag ska hoppas på

Kram!:heart:heart:heart:heart

Åh nej!! :( Stor stor kram :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.