En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit hos Gun idag och kikat på äggstockarna. Det fanns en follikel i höger äggstock som var 12 mm, 15 mm var önskvärt så jag ska tillbaka på fredag för att se om den växt på sig lite. Annars såg slemhinnan fin ut, det är ju trevligt att höra då jag tappat hoppet om den lite efter hemaskopin. :)

Har slutar blöda och om jag får en hyfsat normal cykel så startar den 6 dec.

Så nu koncentrerar jag mig på ponnyns vinterträning istället.

Fick du tag på kliniken? Måste du vänta på spontan mens?

Nej de ringer tillbaka "idag eller imorgon".

I broschyren man fick efter ET stod klart och tydligt att de inte har tid för FET varje månad och missar man en månad pga det har man förtur nästa.

Jag orkar inte tjafsa just nu.

Om de inte ringer idag så ringer jag väl igen på onsdag.

Idag var jag på Sophiahemmet igen. Har tagit Letrozol 5 dagar och nu skulle de kolla att mina ägg var mogna. De var de inte riktigt, däremot var de 4 stycken på gång. Jag ska tillbaka på torsdag och då hoppas vi att ett eller max två har tagit fart och att de andra stannat av, annars måste vi avbryta och vänta en månad. Vi vill ju inte ha fyrlingar!

Men inte nu eller? Hade första blödardag 4/11, 31 dagars cykel (kortaste 28 och längsta 33) så borde ha ÄL tidigast 18/11, senast 23/11 men troligast 21/11. Ska köra med stickor denna månad så lär ju bli varse, tänkte börja testa den 12/11 :)

Beror ju på hur tidigt det är. Men är de där och petar kan ju livmodern bli irriterad.

De gjorde ul 3/11 och hade beräknad mens 7/11 men den drog igång dagen efter (antagligen för att de vart o klämt på grejerna) så typ väldigt tidigt hade det vart isf ;)

Där har du ju en poäng :) får anta att det beror på det då. Såhär en vecka efter :angel:

Men inte nu eller? Hade första blödardag 4/11, 31 dagars cykel (kortaste 28 och längsta 33) så borde ha ÄL tidigast 18/11, senast 23/11 men troligast 21/11. Ska köra med stickor denna månad så lär ju bli varse, tänkte börja testa den 12/11 :)
Efter förra mensen tog det bara 3 eller 4 dagar så hade jag ägglossning. I och för sig hade den cykeln varit konstig med blödningar i två veckor, troligtvis pga utebliven ägglossning innan.

Efter förra mensen tog det bara 3 eller 4 dagar så hade jag ägglossning. I och för sig hade den cykeln varit konstig med blödningar i två veckor, troligtvis pga utebliven ägglossning innan.

Men om din ägglossning kom 3-4 dagar efter sista blödardagen och du hade haft mens i typ två veckor så var ju du på cykeldag 17-18 :) jag är på cykeldag 7 vilket skulle ge mig en cykel på ungefär 21 dagar. Så är ganska säker på att det inte är ägglossning :)

Alltså vad less jag blir...
Ringde till Gunnarmottagningen igår enligt order när jag påbörjat Letrozolekuren för tid för UL. Mycket gnöl och gnäll från sköterskan i telefonen, hon lyckades hitta en halv tid efter att ha beklagat sig och suckat i 5 min och jag kan verkligen inte då jag är iväg på annan ort just den dagen. Sjukt otrevlig var hon dessutom.

Vad göra?
Känns som om alternativen är att chansa på att det lossnar något och att det inte är fler än max två eller bara bita i det sura äpplet att vi missar en ev. chans.

Ringde till Gunnarmottagningen igår enligt order när jag påbörjat Letrozolekuren för tid för UL. Mycket gnöl och gnäll från sköterskan i telefonen, hon lyckades hitta en halv tid efter att ha beklagat sig och suckat i 5 min och jag kan verkligen inte då jag är iväg på annan ort just den dagen. Sjukt otrevlig var hon dessutom.

Vad göra?
Känns som om alternativen är att chansa på att det lossnar något och att det inte är fler än max två eller bara bita i det sura äpplet att vi missar en ev. chans.
Gör vul på den andra orten? Eller finns det verkligen inte en enda Gun som kan göra ett 20 minuters ultraljud just den dagen?

Gör vul på den andra orten? Eller finns det verkligen inte en enda Gun som kan göra ett 20 minuters ultraljud just den dagen?

Just på andra orten är det mina kollegor som arbetar så känns helt uteslutet.
Alltså jag fattar inte, kan liksom inte ens tänka mig att ingen annan kan. Ska ringa och jaga på dem igen i veckan tror jag. Gunnar var rätt noga med att påpeka att det ju går bra till vem som helst av dem, att inte just han behövde kolla. Missade faktiskt att höra om hon kollade i allas tidböcker eller bara i hans.

Önskar jag kunde. Då måste jag flytta eller betala nån privat varav närmaste är långt bort.. Nackdelen med att bo på landet, har en bra bit till nästa sjukhus där det är landstingsfinansierat o då blir det annat län. :(

Ännu mer grinig på dem idag, fick skriftligt av läkaren att han skulle ha fixat (dikterat) senast igår, han jobbar ju som sagt nästan aldrig, men bad sekreteraren kolla idag och där finns inget. Med andra ord har han hoppat över det IGEN. Jag blir fasen vansinnig. :banghead::banghead::banghead:

O som nån skrev så jo Linköping har stängt i typ 4-5 veckor i vinter o med mitt flyt lär det bli när jag hade haft möjlighet att komma dit.. Hade ju velat komma igång med hormonerna innan så jag kunnat hålla igång under tiden. Men ser ju väldigt mörkt ut just nu vad gäller den biten!

.

Man undrar ibland varför vissa väljer yrken där de kommer arbeta med människor i utsatta situationer. Kan väl jobba på nåt labb eller nåt om de nu ska in inom medicin och inte har social kompetens :mad:

Just på andra orten är det mina kollegor som arbetar så känns helt uteslutet.
Alltså jag fattar inte, kan liksom inte ens tänka mig att ingen annan kan. Ska ringa och jaga på dem igen i veckan tror jag. Gunnar var rätt noga med att påpeka att det ju går bra till vem som helst av dem, att inte just han behövde kolla. Missade faktiskt att höra om hon kollade i allas tidböcker eller bara i hans.
Men är det den enda kliniken i din stad? Finns det inga andra kliniker i den andra kommunen heller? Vul kan du ju göra hos vem som helst. Det kostar knappast så många kronor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar