En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klokt att ta hjälp av psykolog! Det är en investering i sig själv väl värd att göra. Stöd och uppmuntran från nära räcker inte alltid hela vägen, men då kan en psykolog ha verktygen som kan hjälpa.

Ja, jag tror det kan bli mycket bra. Jag ska kontakta henne nästa vecka och se om hon hinner ta emot mig snart :)

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
ninsan - ÄL 6/10 BIM 20/10, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - utebliven ÄL? BM ca 25/10, försök nr 9 efter missfall, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn
hemlig - ÄL 18/10 BIM ca 1/11, slutade med piller jan-15, ett MA, 32 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn
paprika - ÄL 4/11 BIM 18/11, Försök nr 11, 29 år, inga barn
Eddisson - ÄL 1/11 BIM 15/11 försök nr 1

em-pirre - planerar FET2
lil-sis - IVF 1, Testdag 9/11.
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.
Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.
viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.
Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn
Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn
Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.
Humla - Oregelbunden mens, oklart om ägglossning, försökt 6 mån, 30 år, inga barn

Yay!

De andra två är numer nedfrysta så om inte den här fäster blir det ju två eskimåer innan det blir mer IVF.
Hur räknar dom ett IVF-försök för dig? Räknas dina eskimåer in som ett IVF-försök?
Eller räknas varje införing av dina eskimåer som ett försök?
(Helt otroligt att det kan skilja så mycket på vad landstingen ser som ett IVF-försök)

@Tora alltså det där har jag inte ens kollat upp! Jag vet inte om jag är på försök ett eller tre... inte för att det spelar nån roll men...

En teoretisk fråga;
Ifall jag skulle ha råkat ha ägglossning och vi råkat lyckats befrukta ägget...hinner det bli nån skada eller risk att äta Provera inom samma cykel?

Jag ska börja nästa kur på måndag. Hade förhoppningsvis ÄL denna vecka.

För dig som betalar allt själv rekommenderar jag varmt att ta reda på exakt hur ett försök räknas :)
Jag betalar inte alt själv, utan får samma summa ersatt som de som går kommunalt. Själva grundpriset är dyrare bara. Just nu spelar ju mängden försök ingen roll, men from januari så är det andra bullar. Mina privata försök påverkar inte de kommunala, men jag måste använda upp mina frysta embryon först.

En teoretisk fråga;
Ifall jag skulle ha råkat ha ägglossning och vi råkat lyckats befrukta ägget...hinner det bli nån skada eller risk att äta Provera inom samma cykel?

Jag ska börja nästa kur på måndag. Hade förhoppningsvis ÄL denna vecka.

Gunnar var mkt noga med att poängtera minst 5 ggr att jag måste ta ett gravtest innan jag ska börja. Normalt ville han ta in på vul för koll. Så jag gissar att det inte är jättebra.

Hur räknar dom ett IVF-försök för dig? Räknas dina eskimåer in som ett IVF-försök?
Eller räknas varje införing av dina eskimåer som ett försök?
(Helt otroligt att det kan skilja så mycket på vad landstingen ser som ett IVF-försök)

Ett försök = sprutor och äggplock.

Så eskimåerna hamnar utanför kvoten. Vilket läkarna tom självmant informerat om.

Nä, precis...så då kommer jag fram till att det bara är att fortsätta enligt plan. För jag vill inte hoppa över en månad.
Fast du borde nog prata med din Gun innan. Är det så att du fick ägglossning så är det ju alltid en chans att du blev gravid.

Att man ändrar och anpassar planer för olika preparat är inget konstigt i infertilitetsvärlden. Detta av den enkla anledningen att alla reagerar olika på de hormoner man får.

Fast du borde nog prata med din Gun innan. Är det så att du fick ägglossning så är det ju alltid en chans att du blev gravid.

Att man ändrar och anpassar planer för olika preparat är inget konstigt i infertilitetsvärlden. Detta av den enkla anledningen att alla reagerar olika på de hormoner man får.

Jo, jag ringer imorn bitti. Typiskt bara att "allt" händer samtidigt; att det är måndag imorn och att jag kom på detta nu under helgen.

Kan passa på att nämna att jag har konstant mensvärk i olika grad, med några "kramper" då och då, samt haft några griniga dagar och tuttar som tar mer plats än vanligt. Och så är jag så trött och nedstämd hela tiden. Och förkylningssymtom. Bara så ni vet...för det vill ni ju...väl...typ alltid, allting... :D :angel:

Senast ändrad:
Jo, jag ringer imorn bitti. Typiskt bara att "allt" händer samtidigt; att det är måndag imorn och att jag kom på detta nu under helgen.

Kan passa på att nämna att jag har konstant mensvärk i olika grad, med några "kramper" då och då, samt haft några griniga dagar och tuttar som tar mer plats än vanligt. Och så är jag så trött och nedstämd hela tiden. Och förkylningssymtom. Bara så ni vet.
Det låter ju som om dina hormoner (äntligen) lever runt lite. :up:

(kanske blir det lättare att stå ut med dom om man vet att det är bra när det känns jobbigt :) )

Det låter ju som om dina hormoner (äntligen) lever runt lite. :up:

(kanske blir det lättare att stå ut med dom om man vet att det är bra när det känns jobbigt :) )

Ja, precis. Jag har inga problem med att stå ut med måendet, eftersom jag vet varför kroppen gör så här...men nedstämdheten är värst, i a f när jag inte orkar vara trevlig eller ens prata med maken. Mensvärk har jag ju haft förr, rätt så mycket mer än nu. Blir dessutom lite glad när det gör ont på höger sida - det borde ju betyda att den äggstocken lever.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar