En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!

Jag hoppar in lite hastigt och lustigt med en fråga. Jag testade för första gången igår med ett ägglossningstest, som igår var tydligt positivt. Men när jag testar idag är strecket väldigt svagt i jämförelse med kontrollstrecket. Vad betyder det? :cautious:

Har ägget släppt eller vad är grejen? :confused:

Hej!

Jag hoppar in lite hastigt och lustigt med en fråga. Jag testade för första gången igår med ett ägglossningstest, som igår var tydligt positivt. Men när jag testar idag är strecket väldigt svagt i jämförelse med kontrollstrecket. Vad betyder det? :cautious:

Har ägget släppt eller vad är grejen? :confused:

Det betyder att det är hög tid att ha sex!'

Haha kort och enkelt! Vi hade sex igår men sambon tackar nog inte nej till en gång idag också :angel:

Men vi har kört oskyddat i 5år så det är ingen idé att vara för positiv :cool:

Om ni haft oskyddat sex i fem år så är det nog dags att kolla upp varför inget hänt. Om ni vill ha barn förstås:)

Om ni haft oskyddat sex i fem år så är det nog dags att kolla upp varför inget hänt. Om ni vill ha barn förstås:)

Jo absolut, jag har dragit ut på det länge. Men jag tänkte att nu testar jag med ägglossningsstickor ett tag och ser om det händer något. För helt ärligt har det inte blivit så mycket vuxenmys på länge pågrund av jobb, flytt osv.

Så vi har inte aktivt försökt pricka in ägglossning så länge :)

Jo @em-pirre Det hjälpte att tjata lite på kliniken för att få en tidigare tid. Tack för sparken därbak (förra tråden). Jag skrev ett mail till kliniken och beskrev hur rpc slarvat bort en månad för oss.

I tisdags ringde de ftån klinikem och undrade om vi kunde komma med kort varsel. Så igår var vi där. Annarshade vi inte fått tid förrän framåt jul.

Läkaren verkade bra. Jag har aldrig haft någon manlig Gun(nar) förut så det var lite konstigt att bli undetsökt. Men han tyckte det var roligt att visa maken vad vi såg på ul. Maken förstod ingenting.

Egentligen kan vi börja när vi vill sa läkaren men för att vi ska slippa åka 20 mil till kliniken kanske vi kan göra det mesta hos min vanliga Gun. De skulle bara reda ut det här med ersättningsnivåer först. Det rör egentligen inte oss, landtinget betslar. Men måste va klart innan vi börjar. Jag hoppas de löser det fort för nu vill vi komma igång.

Ett plus i julklapp vore fint.....

Jo @em-pirre Det hjälpte att tjata lite på kliniken för att få en tidigare tid. Tack för sparken därbak (förra tråden). Jag skrev ett mail till kliniken och beskrev hur rpc slarvat bort en månad för oss.

I tisdags ringde de ftån klinikem och undrade om vi kunde komma med kort varsel. Så igår var vi där. Annarshade vi inte fått tid förrän framåt jul.

Läkaren verkade bra. Jag har aldrig haft någon manlig Gun(nar) förut så det var lite konstigt att bli undetsökt. Men han tyckte det var roligt att visa maken vad vi såg på ul. Maken förstod ingenting.

Egentligen kan vi börja när vi vill sa läkaren men för att vi ska slippa åka 20 mil till kliniken kanske vi kan göra det mesta hos min vanliga Gun. De skulle bara reda ut det här med ersättningsnivåer först. Det rör egentligen inte oss, landtinget betslar. Men måste va klart innan vi börjar. Jag hoppas de löser det fort för nu vill vi komma igång.

Ett plus i julklapp vore fint.....

Jag hoppas ditt landsting är snabbare än mitt på att bestämma sig! :)

Från blanka stickor i nästan fyra veckor till ett tydligt streck idag. Förstår att folk blir testomaner, är ju nästan lite spännande att sitta och titta på den där stickan och hoppas på en vinstlott! :p

Så avvaktar med att ringa till Gunnarmottagningen och håller tummen för en ÄL i helgen!

Mensen började den 15:e, beräknad ägglossning 29e? Borde jag ställa in min resa den helgen? :idea:
Finns det ens någon seriös chans när man ätit p-piller i flera år, eller måste det "gå ur" kroppen först? Och hur lång tid tar det? :confused:

Mensen började den 15:e, beräknad ägglossning 29e? Borde jag ställa in min resa den helgen? :idea:
Finns det ens någon seriös chans när man ätit p-piller i flera år, eller måste det "gå ur" kroppen först? Och hur lång tid tar det? :confused:
Alltså har du haft en vanlig mens efter pillerstopp så är du fullt igång.

Jag slutade 2/11 -14 och hade nog min första ÄL förra månaden. Så som @lil-sis sa, högst individuellt :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 822
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 519
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar