En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
SÅ du vet inte hur många det blev eller hur många som blev befruktade? Går det inte att ringa? Allt sånt borde de ju veta inom ett dygn.

Nope, ingen aning. Eller ja, jag vet ju att det var minst fyra.
Jag antar att de ringer om inget tar sig eftersom jag har en tid för ET.

Ackis suger ju på information över lag och jag orkar inte ringa. Jag vet inte om de har problem med Cosmic igen, när jag var där i onsdags så kunde de inte logga in i journalerna. Det syns nämligen inte ens att någon har öppnat journalen i måndags och rimligen bör det ju ha varit en 3-4 st.

Nope, ingen aning. Eller ja, jag vet ju att det var minst fyra.
Jag antar att de ringer om inget tar sig eftersom jag har en tid för ET.

Ackis suger ju på information över lag och jag orkar inte ringa. Jag vet inte om de har problem med Cosmic igen, när jag var där i onsdags så kunde de inte logga in i journalerna. Det syns nämligen inte ens att någon har öppnat journalen i måndags och rimligen bör det ju ha varit en 3-4 st.
Men nog borde du ju kunna ringa och fråga hur det ser ut? Om de vill långtidsodla eller om det ser bra ut redan nu? Och hur många ni kan få frysta? Och hur många som blev befruktade?

Men nog borde du ju kunna ringa och fråga hur det ser ut? Om de vill långtidsodla eller om det ser bra ut redan nu? Och hur många ni kan få frysta? Och hur många som blev befruktade?

De verkar inte syssla med långtidsodling. När man får tillbaka berodde helt enkelt på vilken dag de plockades ut. Om den här omgången inte tar sig ska jag se om det inte går att göra ett vårdval till Linné, nu bör ju landstinget ha bestämt ersättningsnivåer.

De verkar inte syssla med långtidsodling. När man får tillbaka berodde helt enkelt på vilken dag de plockades ut. Om den här omgången inte tar sig ska jag se om det inte går att göra ett vårdval till Linné, nu bör ju landstinget ha bestämt ersättningsnivåer.
Varför inte då? Håller tummar för att ni fick flera i frysen!

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
ninsan - ÄL 6/10 BIM 20/10, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Hyldeblomst - utebliven ÄL? BM ca 25/10, försök nr 9 efter missfall, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn
hemlig - ÄL 18/10 BIM ca 1/11, slutade med piller jan-15, ett MA, 32 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn

em-pirre - VUL 30/10, FET 4/11?
lil-sis - IVF 1, ET 22/10
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.
Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.
viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.
Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn
Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn
Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.
Humla - Oregelbunden mens, oklart om ägglossning, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.

Jag är mer skendräktig än på länge. ^^ Många är cyklerna då jag känt massa "symptom" tidigt, så jag hoppas ju inget. Är mest lite kul.

Det har varit lugnt på "gravidsymptomsjakten" några månader (efter 14 aktiva försök och ett halvår innan det så hinner man ju liksom bli van och sluta tro. ;)) men igår och framförallt idag har jag en konstig känsla i mina bröstvårtor. De känns liksom ivägen. Som att de skaver mot tyget, känns större en vanligt och nyper lite i dem som om jag fryser.

Antar att det är för att jag lite drömmer om att få ringa kliniken och avboka tiden med orden "jag är gravid!"

62-dagas cykel, härlig längd :wtf: Och så lite trevlig mensvärk på det, perfekt dag också. Ska göra en stor överlämning på engelska, och när den är klar och funkar så har jag inget jobb kvar. Kul! Just de ja, min kollega (som får stanna kvar trots att hon är värdelös på sitt jobb) det är hennes arbetsuppgift jag ska överlämna, för hon är så kass på att lära ut och sköta sina arbetsuppgifter. Men det är jag som förlorar mitt jobb. Bitter, nejdå!:yuck:

hemlig - ÄL 18/10 BIM ca 1/11, slutade med piller jan-15, ett MA, 32 år, inga barn

em-pirre - VUL 30/10, FET 4/11?
lil-sis - IVF 1, ET 22/10
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.
Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.
viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.
Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn
Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.
Humla - Oregelbunden mens, oklart om ägglossning, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.
ninsan - väntar på ÄL oregelbunden mens, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn

På besöket hos Gunnar sist så sa han att jag skulle börja med Primolut om det inte blev någon ÄL den här månaden, ta ett gravtest och sen köra igång. Men det slår mig nu att karln inte har sagt något om hur många dagar jag ska låta det gå. Att vänta en "normal" cykel för mig vore ju att vänta till årsskiftet ungefär. Så hur många dagars "cykel" bör jag räkna med? Är på dag 27 nu, har testat med ÄL stickor varje dag och ingen ÄL ännu.

På besöket hos Gunnar sist så sa han att jag skulle börja med Primolut om det inte blev någon ÄL den här månaden, ta ett gravtest och sen köra igång. Men det slår mig nu att karln inte har sagt något om hur många dagar jag ska låta det gå. Att vänta en "normal" cykel för mig vore ju att vänta till årsskiftet ungefär. Så hur många dagars "cykel" bör jag räkna med? Är på dag 27 nu, har testat med ÄL stickor varje dag och ingen ÄL ännu.
Ring och fråga.

ninsan - ÄL 6/10 BIM 20/10, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn

em-pirre - planerar FET2
lil-sis - IVF 1, Testdag 9/11.

(Jag testar varje dag, än så länge plus pga pregnyl).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 519
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar