em-pirre
Trådstartare
Jepp.Just det!
Är det privat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jepp.Just det!
Är det privat?
För din skull har jag nu testat igen . Både den billiga stickan och RFSU:s testa tidigt har nu svaga men fullt synliga streck. Vågar knappt tro det är sant.
Jag har för mig att jag sett gravtester i matbutiker.Dag 33 BIM +6. Inga tecken på mens, inget rosa på papperet. Fick ömma bröstvårtor igår kväll och känner mig uppsvälld och öm i buk och livmoder. Men inte den där molande känslan som brukar komma vid mens.
Två frågor - kan man nu för tiden köpa gravtest på Coop eller Ica? Om man inte kan ta sig förbi ett apotek under öppettiderna?
Och är det ngn som läser som haft utomkveds? Hur och när (vilken dag/vecka) upptäcktes det och vad hände? Om ni inte vill svara i tråden så kollar jag PM.
/ Whirlie som inte fattar vad som händer
Vad roligt, grattis!För din skull har jag nu testat igen . Både den billiga stickan och RFSU:s testa tidigt har nu svaga men fullt synliga streck. Vågar knappt tro det är sant.
Varför är du rädd för utomkvedes? Test brukar väl finnas lite var som helst nuförtiden.Dag 33 BIM +6. Inga tecken på mens, inget rosa på papperet. Fick ömma bröstvårtor igår kväll och känner mig uppsvälld och öm i buk och livmoder. Men inte den där molande känslan som brukar komma vid mens.
Två frågor - kan man nu för tiden köpa gravtest på Coop eller Ica? Om man inte kan ta sig förbi ett apotek under öppettiderna?
Och är det ngn som läser som haft utomkveds? Hur och när (vilken dag/vecka) upptäcktes det och vad hände? Om ni inte vill svara i tråden så kollar jag PM.
För min skullFör din skull har jag nu testat igen . Både den billiga stickan och RFSU:s testa tidigt har nu svaga men fullt synliga streck. Vågar knappt tro det är sant.
Nu gör du så här att du masar dig iväg till närmaste Pressbyrå/stormarknad/bensinmack eller liknande. De flesta av de ovannämnda instanserna brukar ha gravtest. Du köper ett test och testar.Dag 33 BIM +6. Inga tecken på mens, inget rosa på papperet. Fick ömma bröstvårtor igår kväll och känner mig uppsvälld och öm i buk och livmoder. Men inte den där molande känslan som brukar komma vid mens.
Varför är du rädd för utomkvedes? Test brukar väl finnas lite var som helst nuförtiden.
Exakt det kan lika gärna vara hormonstrul. Det är därför du behöver testa så du vet.Eftersom de inte kunde hitta ngn passage i äggledarna vid det däringa spoltestet. Och att jag sedan läst att det finns en ökad förekomst av infektioner efter undersökningen om det är anatomiskt stopp (dvs igenväxningar mm), vilket jag fick. Plus att passagen var enda felet de hittade, och vi har jobbat på saken aktivt i ett år och slarvat med skyddet i ett år före det. Förekomsten av utomkveds är 1 på 100 graviditeter. Och med min historia torde jag ha betydligt högre risk. Tänker att kanske kunde en spermie slinka förbi men sedan inte det befruktade ägget.
Så jag är inte pessimistisk utan grund.
Om jag nu är gravid. Det kan ju vara hormonstrul. *känner mig lite som Ior*
Exakt det kan lika gärna vara hormonstrul. Det är därför du behöver testa så du vet.
Är testet positivt så har du absolut fog för att vara orolig. Det hade jag också varit.
Sen säger inte spoltestet hela sanningen. Även om det inte går att spola så kan det vara fri passage eller för den delen tvärtom, inte vara fri passage fast det går utmärkt att spola.
Se spolningen som en stark indikation snarare än ett diagnostiseringsverktyg.
Så iväg med dig och införskaffa ett test så du vet om du kan sluta oroa dig.
Exakt. Vissa verkar vara väldigt känsliga för det där. Sen kan spolningen fungera utmärkt men det kan finnas fel på äggledarna som inte syns.Just vid spolning kan ju ledarna krampa, och på så sätt ge en bild av att det inte är passage.
Exakt. Vissa verkar vara väldigt känsliga för det där. Sen kan spolningen fungera utmärkt men det kan finnas fel på äggledarna som inte syns.
För min skull
Grattis!!!
(Tänk att du får så tydliga sträck så långt innan BIM )
Så nu kommer nästa vånda
Jättegrattis- håller tummarnaÄgget måste ju fäst tämligen fort efter ÄL antar jag. Och du läste mina tankar, ny börjar MF-rädslan. Ska dock försöka koppla bort den och glädjas och njuta av att vara gravid (och med tanke på hur bra jag är på att "slappna aaaaav" kommer det misslyckas kapitalt och jag ser framför mig några månader med analyserande och fler gravtester för att kolla så att de blir starkare). Vet inte om jag vågar testa CB med veckoindikator eftersom det ju förra gången visade "fel" vecka och således indikerade det MF som följde...
Dag 33 BIM +6. Inga tecken på mens, inget rosa på papperet. Fick ömma bröstvårtor igår kväll och känner mig uppsvälld och öm i buk och livmoder. Men inte den där molande känslan som brukar komma vid mens.
Det är en jobbig tid som följer nu.Ägget måste ju fäst tämligen fort efter ÄL antar jag. Och du läste mina tankar, ny börjar MF-rädslan. Ska dock försöka koppla bort den och glädjas och njuta av att vara gravid (och med tanke på hur bra jag är på att "slappna aaaaav" kommer det misslyckas kapitalt och jag ser framför mig några månader med analyserande och fler gravtester för att kolla så att de blir starkare). Vet inte om jag vågar testa CB med veckoindikator eftersom det ju förra gången visade "fel" vecka och således indikerade det MF som följde...
Nu gör du så här att du masar dig iväg till närmaste Pressbyrå/stormarknad/bensinmack eller liknande. De flesta av de ovannämnda instanserna brukar ha gravtest. Du köper ett test och testar.
Eftersom det är så långt efter BIM så behöver du inte vänta fyra timmar utan toabesök innan du testar. Räcker säkert gott och väl med någon timme eller två. (Egentligen behöver du nog inte vänta alls men för säkerhets skull).
Är du inte gravid så behöver du inte oroa dig för X. Är du gravid så ringer du på måndag morgon till närmaste Gun och säger att du har obehagligt ont och att du är orolig för X. Oftast brukar det vara lättast att få tid samma dag hos privata Guns.
Tack för bra svar! Missade det förut - tur jag kollade bakåt i tråden. Vi ska shoppa ett gravtest på vägen hem från landet ikväll och testa - lovar meddela resultatet.
Är det positivt KAN ju faktiskt allt gå bra. Men jag vill inte kontakta BM tidigare än jag behöver pga att jag inte vill tappa min plats i kön till IVF om detta inte går vägen. 6-9 månaders väntan är länge nog i min ålder tänker jag.