Tar sista listan men undrar om inte någon uppdatering fallit bort på vägen?
Har kravlat mig upp en bit ur hålet jag ramlade ner i tidigare i veckan. Många tankar runt att det som blev ett missfall snart skulle varit fullgånget och att jag samtidigt fortfarande inte ens är i närheten av att vara gravid. Ihop med all press och stress på jobbet just nu blev väl besvikelsen lite överväldigande och allt var plötsligt meningslöst; sommar, semester, framtidsplaner. Allt kunde lika gärna kvitta.
Men det känns ändå redan bättre och jag försöker vara positiv och fokusera på allt som faktiskt är bra och värt att vara tacksam över att jag har i min tillvaro. Drar också fram alla exempel jag kan komma på i krets av släkt, vänner och bekanta som det tagit något år eller däromkring för att bli gravida men som ändå fått ett fint, friskt barn och försöker motivera mig till optimism.
Jag har svårt att reda ut om jag vill ringa Gunnar på måndag och upplysa om att det är sommar nu (vi skulle vänta till sommaren eftersom jag ändå "säkert snart" skulle bli gravid) och be att han omprövar sin lättsamma inställning och funderar över om något kan vara fel, eller om jag bara vill slänga ägglossningsstickorna åt skogen och strunta i alltihop. Ska fundera vidare ihop med sambon.
Samtidigt kommer de andra tankarna. Är hela försökandet att få barn ett misstag? Vi har det ju så bra som vi har det. Dags att vara tacksam för och nöja mig med det som är? Hur länge orkar jag med den här väntan och grubblandet? Kanske är det helt enkelt inte meningen att det ska bli barn för oss, jag kanske inte ens skulle bli en bra förälder?
Ja, tankarna går upp och ner som synes.
BeastieBabe - ÄL 20/4
BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5,
BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
robl - ÄL 20/5
BIM 3/6 Försök nr 13, 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad)
BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 30/5
BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5
BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6
BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.
Mikatela - ÄL 12/6
BIM 28/6. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 16/6
BIM 30/6. Försök nr 17 (nr 2 efter MF), 37 år, 1 barn
Is - ÄL 18/6
BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17/6,
BIM 1/7. Försök 3, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 22/6
BIM 5/7, Försök nr 6, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 23/6,
BIM 8/7. Försök nr 11, 31 år, inga barn
ninsan - ÄL 23/6,
BIM 8/7, första ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6
BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6
BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7
BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/7
BIM 21/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
turotur
BIM 21/7
em-pirre - Äggplock 26/6,
ET 29/6, Testdag?
lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
Gyn 30/6.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt
, snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn[/QUOTE]