En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kunde inte hålla mig utan gjorde ett RFSU testa tidigt test idag. Och fick ett megasvagt test-streck. Jag ser det utan att vinkla i olika ljus men har svårt att se om det är grått eller i färg. Tog ett billigt test från graviditetskollen också och där måste jag vinkla och stå i rätt ljus för att ens kunna ana något.

Så nu googlar jag som en besatt på spökstreck... Det här med att släppa på besattheten och "slappna aaaaav" går sådär...:meh:
Ett streck är ett streck sade någon till mig och det stämde då, så säger som @Saigon , du har definitivt något på G!!!:D

Brukar inte RFSU-testen komma i tvåpack?

I så fall kan du ju testa redan imorgon :angel:

Nja, det här kom i singel-förpackning. Inte för att det spelar någon roll. Har ytterligare ett RFSU, 15 billiga och ett par CB digital i förrådet... :angel:

Hinner hormonerna öka såpass på en dag att man skulle se någon skillnad redan imorgon? :idea:

Spännande med alla kansken just nu☺
Håller tummarna!
Jag gör äl test debut. Appen säger äl om tre dagar, stickan säger nada. Tappat sugen totalt och just nu vill jag inte ens vara gravid och fler barn känns jobbigt. Livet är ju på topp nu.
Tycker dessa stickor gör det dubbelt och kan förstå @fia-lisa att man ibland behöver pausa från det. Först ska man få ett plus på äl och sen ska man få en plus på grav test... Just nu känns det så långsökt att jag ens skulle få plus på det första.
För att förtydliga; alltså inte gillar att du har tappat sugen, gillar igenkänningsfaktorn och håller med.

Tar sista listan men undrar om inte någon uppdatering fallit bort på vägen?

Har kravlat mig upp en bit ur hålet jag ramlade ner i tidigare i veckan. Många tankar runt att det som blev ett missfall snart skulle varit fullgånget och att jag samtidigt fortfarande inte ens är i närheten av att vara gravid. Ihop med all press och stress på jobbet just nu blev väl besvikelsen lite överväldigande och allt var plötsligt meningslöst; sommar, semester, framtidsplaner. Allt kunde lika gärna kvitta.
Men det känns ändå redan bättre och jag försöker vara positiv och fokusera på allt som faktiskt är bra och värt att vara tacksam över att jag har i min tillvaro. Drar också fram alla exempel jag kan komma på i krets av släkt, vänner och bekanta som det tagit något år eller däromkring för att bli gravida men som ändå fått ett fint, friskt barn och försöker motivera mig till optimism.

Jag har svårt att reda ut om jag vill ringa Gunnar på måndag och upplysa om att det är sommar nu (vi skulle vänta till sommaren eftersom jag ändå "säkert snart" skulle bli gravid) och be att han omprövar sin lättsamma inställning och funderar över om något kan vara fel, eller om jag bara vill slänga ägglossningsstickorna åt skogen och strunta i alltihop. Ska fundera vidare ihop med sambon.

Samtidigt kommer de andra tankarna. Är hela försökandet att få barn ett misstag? Vi har det ju så bra som vi har det. Dags att vara tacksam för och nöja mig med det som är? Hur länge orkar jag med den här väntan och grubblandet? Kanske är det helt enkelt inte meningen att det ska bli barn för oss, jag kanske inte ens skulle bli en bra förälder?
Ja, tankarna går upp och ner som synes.

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
robl - ÄL 20/5 BIM 3/6 Försök nr 13, 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6 BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 16/6 BIM 30/6. Försök nr 17 (nr 2 efter MF), 37 år, 1 barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17/6, BIM 1/7. Försök 3, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 22/6 BIM 5/7, Försök nr 6, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 23/6, BIM 8/7. Försök nr 11, 31 år, inga barn
ninsan - ÄL 23/6, BIM 8/7, första ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/7 BIM 21/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
turotur BIM 21/7

em-pirre - Äggplock 26/6, ET 29/6, Testdag?

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Gyn 30/6.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn[/QUOTE]

Nja, det här kom i singel-förpackning. Inte för att det spelar någon roll. Har ytterligare ett RFSU, 15 billiga och ett par CB digital i förrådet... :angel:

Hinner hormonerna öka såpass på en dag att man skulle se någon skillnad redan imorgon? :idea:
Ja det kan det men då skall det helst vara av samma märke.
Sen kan det ju aldrig skada att prova imorgon :angel:

:arghh: Jag fick just ett vansinnesutbrott på min älskade (?) sambo. Jag sa att jag inte har några känningar, bim om 4 dagar. Att jag inte tror det blivit nåt denna månad heller. Och vet ni vad han säger???
"Det är ditt eget fel. Det är för att du nojjar och inte slappnar av!"

:arghh: :arghh: :arghh: Jag har ju knappt tänkt på det denna månad hittills så verkligen inte nojjat.
Sen sa han att 1177 säger att 7-8 aktva försök är normalt.

:arghh: Jag fick just ett vansinnesutbrott på min älskade (?) sambo. Jag sa att jag inte har några känningar, bim om 4 dagar. Att jag inte tror det blivit nåt denna månad heller. Och vet ni vad han säger???
"Det är ditt eget fel. Det är för att du nojjar och inte slappnar av!"

:arghh: :arghh: :arghh: Jag har ju knappt tänkt på det denna månad hittills så verkligen inte nojjat.
Sen sa han att 1177 säger att 7-8 aktva försök är normalt.
:(

Andas. Släpp det fram till efter BIM. Sen kan du lugnt förklara hur man kommit fram till att 7 försök är medel. Jag tror att din sambo också känner press och en stress då ni inte lyckas, och reagerar med att "skylla tillbaka" på dig.

Jag försökte att inte älta något alls med fästmannen. Jag tror att det kan vara hälsosamt att ventilera med andra istället. Vi koncentrerar oss på andra saker tillsammans, och så ventilerar jag på t.ex. buke eller med andra som försöker. Jag släpper liksom inte in gravidstressen i förhållande. Sen är det självklart att vi diskuterar saken nu som då, men då ganska kort, t.ex. "Tycker du att vi ska göra si eller så?" eller "Hur känns det för dig om...?"

Egentligen har jag nog aldrig ojat mig över mens, bim, äl eller nåt annat. Det funkar för oss.

Min sambo fick det här med stickor och allt förklarat för sig på en gång och köpte "tvångsliggandet" 1-2ggr runt Äl utan problem (surprise surprise).

Han har inte blivit besviken som jag har men har å andra sidan inte heller ens andats om att det skulle vara något jag gör eller inte gör. Barnfrågan är helt och hållet min och jag styr om vi ska eller inte, hur och när. Han vill ha barn och det är hans grundinställning.

Och det är verkligen himla skönt.

Sen är det himla fint att läsa den här tråden och se hur vi alla (nästan) går igenom samma faser med hopp, förtvivlan, tvivlan och önskan.

Förstå hur NORMALA vi är!

:(

Andas. Släpp det fram till efter BIM. Sen kan du lugnt förklara hur man kommit fram till att 7 försök är medel. Jag tror att din sambo också känner press och en stress då ni inte lyckas, och reagerar med att "skylla tillbaka" på dig.

Jag försökte att inte älta något alls med fästmannen. Jag tror att det kan vara hälsosamt att ventilera med andra istället. Vi koncentrerar oss på andra saker tillsammans, och så ventilerar jag på t.ex. buke eller med andra som försöker. Jag släpper liksom inte in gravidstressen i förhållande. Sen är det självklart att vi diskuterar saken nu som då, men då ganska kort, t.ex. "Tycker du att vi ska göra si eller så?" eller "Hur känns det för dig om...?"

Egentligen har jag nog aldrig ojat mig över mens, bim, äl eller nåt annat. Det funkar för oss.
Du verkar så klok. I vissa förhållanden är det säkert något man kan behöva ventilera med varandra beroende på hur tillgången till "ventilationskanaler" ser ut för båda parter och hur man drabbas. Att inse att ena eget förhållande troligen skulle ta stryk av att älta gravidstressen som ändå är en väldigt betydande del i ens tankar är väldigt bra gjort. Jag håller tummarna för att ni lyckas med ivf. Det verkar ju hoppfullt nu :)

Du verkar så klok. I vissa förhållanden är det säkert något man kan behöva ventilera med varandra beroende på hur tillgången till "ventilationskanaler" ser ut för båda parter och hur man drabbas. Att inse att ena eget förhållande troligen skulle ta stryk av att älta gravidstressen som ändå är en väldigt betydande del i ens tankar är väldigt bra gjort. Jag håller tummarna för att ni lyckas med ivf. Det verkar ju hoppfullt nu :)

Nja. Man hör ju om så många som håller på att krascha förhållandet p.g.a. barnlösheten. Jag försöker som sagt att inte alls blanda in barnlösheten i vårt förhållande. Vi vet båda var vi står, och inget ältande kommer nånsin att göra saken bättre. Tvärtom.

För att förtydliga; alltså inte gillar att du har tappat sugen, gillar igenkänningsfaktorn och håller med.
Mmm ibland känns det som en tävling mot kroppen.

Hade nån slags ÄL feeling igår och fick en stund i sängen utan barn och hund. Hade inget utslag på Stickan så det var en ren spontanare. Åh vad Nice att bara göra det för att man ville
Ikväll gjorde jag ett nytt test och precis när jag gick med det till soptunnan som ännu ett neg så ser jag ett svagt rosa streck. Enligt appen ska ÄL vara på söndag så jag får väl se om strecket är starkare då och hur som helst- ja...
Känns som ett vetenskapligt experiment...
Lycka till @fia-lisa jag hoppas det är plus

@em-pirre alltid klok som en bok.
Hur har man kommit fram till att 7 mån är normalt? :o
De flesta blir gravida på försök 1-3. Jag tror det handlade om typ 90 %. Några få behöver typ två år på sig (då är ju något fel, men problemet löser sig av sig själv eller med lite hjälp). Snittet blir 7 månader, även om inte en enda jävel blivit gravid på just sju försök... Sådär kort förklarat.

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6 BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 16/6 BIM 30/6. Försök nr 17 (nr 2 efter MF), 37 år, 1 barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17/6, BIM 1/7. Försök 3, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 22/6 BIM 5/7, Försök nr 6, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 23/6, BIM 8/7. Försök nr 11, 31 år, inga barn
ninsan - ÄL 23/6, BIM 8/7, första ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/7 BIM 21/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
turotur BIM 21/7

em-pirre - Äggplock 26/6, ET 29/6, Testdag?

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Gyn 30/6.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn

@robl har du någon aning om ungefär när ni kommer att börja med IVF?

Nä, ingen aning men är proverna bra skulle hon skicka remiss direkt.
RMC har väl stängt över sommaren så blir nog inte nått möte innan Augusti.
Har inte speciellt mycket övervikt men tänkte ändå försöka gå ner runt 5 kg över sommaren, läste att det kan underlätta :)

Såg att du fått ut många ägg o många befruktade :) Grattis!!
Var går du nånstans?

Nä, ingen aning men är proverna bra skulle hon skicka remiss direkt.
RMC har väl stängt över sommaren så blir nog inte nått möte innan Augusti.
Har inte speciellt mycket övervikt men tänkte ändå försöka gå ner runt 5 kg över sommaren, läste att det kan underlätta :)

Såg att du fått ut många ägg o många befruktade :) Grattis!!
Var går du nånstans?
Jag bor i Finland :D Går hos Ovumia.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 971
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3