En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså @em-pirre 30 blåsor och 23 ägg... !!!! Det är ju helt fantastiskt!!! Du kommer få sååå mga till frysen... Gud vad kul!!!

Var nu bara riktigt vaksam på symptom på överstimulering. Speciellt efter att du fått tillbaka ett embryo. Men jag hoppas att du har fått mkt info om det.

Jag var tydligen ett skolboksexempel. Som vanligt. Har knappt ont alls längre, kissar bra. Hade noll vätska i buken under ingreppet iaf.

Jag korrigerar lite. Idag är det dag 32 och BIM +5 .

Läste på ordentligt om Canesten igår och konstaterade att det borde vara ok om jag inte använde den där införaren. Och oj vilken skillnad det var på vaggitorien mot när jag använde en senast för 15 år sedan!

Det känns som om man kanske kan anta att du visserligen har passage men att äggledarna inte fungerar.

Många syskon blir det ;)

Ja alltså jag var bombsäker på att problemet sitter i att äggen inte släpper igenom spermier. Men så är det ju uppenbarligen inte :D

Det kan ju hända att ingenting fäster, eller att det aldrig sitter längre än några dagar.

Är de fortfarande inne på transfer på måndag, dvs köra 3-dagars odling? För med så mga ägg så kan man ju hoppas att de även odlar några till 5/6- dagars blastocyster. Inte minst för att se lite hur de beter sig.

För min del så fick vi ett antal blastocyster som blev i absolut toppkvalité. Men det var först när de ändrade taktik och satte in ett tvådagars som det blev ett plus (sista gången satte de in två varav båda klarade sig fram till v 6 men sen föll den ena ifrån). Så det verkar vara så olika vilket som fungerar bäst.

Jag tror faktiskt aldrig att jag har hört om ngn som fått alla utom en befruktade! Det är ett helt fantastiskt resultat! Hoppas nu att många fortsätter att dela sig fint!

Ja alltså jag var bombsäker på att problemet sitter i att äggen inte släpper igenom spermier. Men så är det ju uppenbarligen inte :D

Det kan ju hända att ingenting fäster, eller att det aldrig sitter längre än några dagar.

Det är sant men jag håller på fel på äggledarna :)

Är de fortfarande inne på transfer på måndag, dvs köra 3-dagars odling? För med så mga ägg så kan man ju hoppas att de även odlar några till 5/6- dagars blastocyster. Inte minst för att se lite hur de beter sig.

För min del så fick vi ett antal blastocyster som blev i absolut toppkvalité. Men det var först när de ändrade taktik och satte in ett tvådagars som det blelv ett plus (sista gången satte de in två varav båda klarade sig fram till v 6 men sen föll den ena ifrån). Så det verkar vara så olika vilket som fungerar bäst.

Jag tror faktiskt aldrig att jag har hört om ngn som fått alla utom en befruktade! Det är ett helt fantastiskt resultat! Hoppas nu att många fortsätter att dela sig fint!

Ja, det är verkligen otroligt. Biologen var imponerad :D Just nu siktar vi på transfer på måndag kl 13. De ringer må morgon och informerar om hur de delat sig. För mig spelar det ingen roll.

Jag förstår det! :D Det hör ju inte till vanligheterna som sagt!

Nä, man har ju inte en aning utan får lita på experterna. Det är synd dock att alla inte följer samma mall. Även läkarna måste ju oftast pröva sig fram på nya par för att se vilket som fungerar bäst för just dem.

Jag tänkte mest att de närmaste dagarnas utveckling kanske kan ge en fingervisning om vad som felat innan.

Jag tycker det här är ohyggligt spännande! Det märks kanske haha :D. Hoppas sååå att ni ska lyckas på kort tid!!

Jag förstår det! :D Det hör ju inte till vanligheterna som sagt!

Nä, man har ju inte en aning utan får lita på experterna. Det är synd dock att alla inte följer samma mall. Även läkarna måste ju oftast pröva sig fram. på nya par för att se vilket som fungerar bäst för just dem.

Jag tänkte mest att de närmaste dagarnas utveckling kanske kan ge en fingervisning om vad som felat innan.

Jag tycker det här är ohyggligt spännande! Det märks kanske haha :D. Hoppas sååå att ni ska lyckas på kort tid!!

Vi får se. Det kanske aldrig visar sig var felet varit.

Jag kunde inte hålla mig utan gjorde ett RFSU testa tidigt test idag. Och fick ett megasvagt test-streck. Jag ser det utan att vinkla i olika ljus men har svårt att se om det är grått eller i färg. Tog ett billigt test från graviditetskollen också och där måste jag vinkla och stå i rätt ljus för att ens kunna ana något.

Så nu googlar jag som en besatt på spökstreck... Det här med att släppa på besattheten och "slappna aaaaav" går sådär...:meh:

Jag kunde inte hålla mig utan gjorde ett RFSU testa tidigt test idag. Och fick ett megasvagt test-streck. Jag ser det utan att vinkla i olika ljus men har svårt att se om det är grått eller i färg. Tog ett billigt test från graviditetskollen också och där måste jag vinkla och stå i rätt ljus för att ens kunna ana något.

Så nu googlar jag som en besatt på spökstreck... Det här med att släppa på besattheten och "slappna aaaaav" går sådär...:meh:
När var/är BIM?

Testa på måndag annars igen.

:nailbiting::nailbiting:

Men det är ju jättetidigt att testa idag :eek::eek:

En kvinna helt i min smak :up: :D

Håller tummarna!

Jag vet! Eftersom jag inte "fick" testa ÄL i min nya avslappnade stil till det här med att bli gravid (yeah right...) fick jag testabstinens.

Har nu dessutom stirrat på testet igen, så där en 5 h senare. Nu ser man att det är ett rosa streck, men det ju utanför test-tidens giltighet med råge.

Åååh vad jag vill att det ska gå någon dag så att jag kan ta ett nytt test.

Sken(?)gravid-symptomen tog fart lite extra.

Jag vet! Eftersom jag inte "fick" testa ÄL i min nya avslappnade stil till det här med att bli gravid (yeah right...) fick jag testabstinens.

Har nu dessutom stirrat på testet igen, så där en 5 h senare. Nu ser man att det är ett rosa streck, men det ju utanför test-tidens giltighet med råge.

Åååh vad jag vill att det ska gå någon dag så att jag kan ta ett nytt test.

Sken(?)gravid-symptomen tog fart lite extra.
Brukar inte RFSU-testen komma i tvåpack?

I så fall kan du ju testa redan imorgon :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 107
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
2 984
Senast: Roheryn
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 244
Senast: julgrisen
·
R
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka