En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjuk tanke dök upp i huvudet när jag satt på toaletten "Kan inte mensen komma nu så att jag slipper vänta så länge på att vi kan försöka igen". Då är det alltså en sisådär 5-6 dagar kvar till BIM och även om vi inte var megaaktiva (1 gång runt ÄL är ju bättre än ingen gång) så borde det ju finnas någon liten chans ändå. Urk för väntan och ovisshet.

Sjuk tanke dök upp i huvudet när jag satt på toaletten "Kan inte mensen komma nu så att jag slipper vänta så länge på att vi kan försöka igen". Då är det alltså en sisådär 5-6 dagar kvar till BIM och även om vi inte var megaaktiva (1 gång runt ÄL är ju bättre än ingen gång) så borde det ju finnas någon liten chans ändå. Urk för väntan och ovisshet.

En gång räcker.

Han har väl inte räknat fel. Gun sa att vi Kan bli med barn. Men eftersom vi inte blivit trots Pergo, ovitrelle osv så mena hon att vi kan prova o så sitter vi här om 4 år och inget hänt. Så dom rekommendera ivf.
Det är väl det Gunnar tyckt va normalt, att man KAN bli även om det kanske aldrig blir..

Hon rabbla upp massa information men i det stora hela så var det indelat i 4 kategorier.
1, spermier som levde men inte rörde sig alls
2, spermier som rör sig fast inte framåt
3, spermier som rör sig långsamt framåt
4, spermier som rör sig snabbt framåt.

1, 2 & 3 kan inte ta sig fram till ägget så dom räknas bort,
Allt är det bara nr 4 som kan ta sig fram och där ska va minst 3 miljoner efter centrifugering. Där hade sambon bara 0,8 miljoner.

Vi får hoppas på att det blir en fin liten bebis via ivf istället :)
Tack för välkomnandet! Slappnar av nån månad till och ska se till att ha en riktig bra sommar :)
Slappna inte av för mycket bara för då blir man gravid enligt pålitliga källor :angel:

Seriöst: Beklagar resultatet :(
Men kanske det är bättre att trots allt veta vad som är fel? Och att något faktiskt är fel?
Så du slipper bli besviken varje månad när mensen kommer igen och igen och.....

Vilket tur att ni bytte ut Gunnar till en Gun. Risken hade varit att ni bara slösat bort tid i onödan.

Nej, det är okej. Jag har absolut inte för många ägg, men hela buken blir spänd p.g.a. hormonerna. Så äggstockarna spänner, tarmarna spänner... Man kan ju ha väldigt ont av att hålla på att lossa ett ägg (jag brukar ha det) och nu pantar jag på drygt tjugo... Så man är ju lite öm.

Lycka till nu! Det vill bli bra:)

Testa imorgon!? Låter ju misstänkt bra trots att du mår dåligt.

Jag har många av gravidsymtomen innan mensen och mår ofta illa, så jag har inte så bråttom att testa. Speciellt inte nu när jag lyckats hitta ÄL. Så här är det liksom varje cykel och har varit i ett år eller två.
Feberkänningar är ett annat frekvent återkommande symptom.

Och som väntat kom störtfloden idag.:yuck:

Nå hur har det gått???

Mens? Ingen mens??

Du vet om man är osäker så kan man TESTA!!!! O_o

Håller tummarna!

Blöder, mår illa, huvudvärk, spända muskler, illamående och förjävlig mensvärk.
Tyvärr kan jag inte hoppas på att mensen går över fort när jag blöder så här mycket. Kan ta upp till en vecka ändå.

Gun i höstas erbjöd mig piller för blödandet, men efter att ha läst bipacksedeln får de ligga kvar i skåpet. (stor risk för blodproppar i familjen, så jag backar när det står med på varningslistan)

Dags att orka trycka på Gun igen. Även om vi inte kommer in på fertilitetskliniken på en gång så borde de ju kunna hjälpa mig i a f? För jag orkar verkligen inte må så här dåligt var 6:e vecka. Ska inte behöva sjukskriva mig bara för att jag har mens.

Åhhhhh dessa undanflykter! :rage:

Testa kvinna! :nailbiting:

:D:D

Dag 31, BIM +4. Nu har jag satt rekord i cykellängd sedan jag började hålla koll för ca 2 år sedan. Kanske ska jag testa imorgon om mensen inte dyker upp. Men jag vågar verkligen inte ens hoppas (men gör ju det såklart ändå).

Tyvärr kan jag inte hoppas på att mensen går över fort när jag blöder så här mycket. Kan ta upp till en vecka ändå.

Gun i höstas erbjöd mig piller för blödandet, men efter att ha läst bipacksedeln får de ligga kvar i skåpet. (stor risk för blodproppar i familjen, så jag backar när det står med på varningslistan)

Dags att orka trycka på Gun igen. Även om vi inte kommer in på fertilitetskliniken på en gång så borde de ju kunna hjälpa mig i a f? För jag orkar verkligen inte må så här dåligt var 6:e vecka. Ska inte behöva sjukskriva mig bara för att jag har mens.

Ja sjävklart ska du söka hjälp för måendet!

Det skall du verkligen göra för så här skall du inte ha det!

Blä. Morgonillamåendet har börjat igen. Ok om jag varit på smällen... Men det och huvudvärken igår betyder förhoppningsvis att hormonerna börjar vakna igen!

Blä. Morgonillamåendet har börjat igen. Ok om jag varit på smällen... Men det och huvudvärken igår betyder förhoppningsvis att hormonerna börjar vakna igen!
Tänkte trycka på gilla knappen men vet inte om det är helt rätt :p

:up: för att allt kanske börjar fungera
Och :down: för huvudvärk

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 994
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar