Första utomkveds i nov 13. Plussade i oktober, var glad i några veckor, sedan började det göra ont till och från och det kom lite bruna flytningar. Ringde gyn-akuten några gånger men de tyckte det var normalt (...) så jag bokade privat VUL istället. Hann få så ont en gång att jag fick avbryta mitt körpass på jobbet och en gång hemma. Gyn-akuten viftade bort igen.
På det privata VULet var livmodern tom, fick lämna nytt gravtest och sen skickades jag med remiss till Gynakuten, med ett frågetecken på höger äggledare.
Gynakuten hittade till slut embryot högt upp i äggledaren, med hjärtslag (v 8 el 9, minns inte). Lades in och opererades dagen efter. De tog ut äggledaren.
Andra misstänkta Xet var i maj -14, där fick jag smärta redan veckan efter plus, VUL visade inget (samma visa med gyn-akuten och privat VUL). Strulade med hCG som steg och blödningar så till slut skrapades jag och de hittade inga rester av graviditet men det kan ha blött ut.
Tack för att du delar med dig! Visst har du ett barn också redan? När i ordningen kom hen i detta?