En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första utomkveds i nov 13. Plussade i oktober, var glad i några veckor, sedan började det göra ont till och från och det kom lite bruna flytningar. Ringde gyn-akuten några gånger men de tyckte det var normalt (...) så jag bokade privat VUL istället. Hann få så ont en gång att jag fick avbryta mitt körpass på jobbet och en gång hemma. Gyn-akuten viftade bort igen.

På det privata VULet var livmodern tom, fick lämna nytt gravtest och sen skickades jag med remiss till Gynakuten, med ett frågetecken på höger äggledare.

Gynakuten hittade till slut embryot högt upp i äggledaren, med hjärtslag (v 8 el 9, minns inte). Lades in och opererades dagen efter. De tog ut äggledaren.

Andra misstänkta Xet var i maj -14, där fick jag smärta redan veckan efter plus, VUL visade inget (samma visa med gyn-akuten och privat VUL). Strulade med hCG som steg och blödningar så till slut skrapades jag och de hittade inga rester av graviditet men det kan ha blött ut.

Tack för att du delar med dig! Visst har du ett barn också redan? När i ordningen kom hen i detta?

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6 BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 16/6 BIM 30/6. Försök nr 17 (nr 2 efter MF), 37 år, 1 barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17/6, BIM 1/7. Försök 3, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 22/6 BIM 5/7, Försök nr 6, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 23/6, BIM 8/7. Försök nr 11, 31 år, inga barn
ninsan - ÄL 23/6, BIM 8/7, första ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/7 BIM 21/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
turotur BIM 21/7

em-pirre - Äggplock 26/6, ET 29/6, Testdag?

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Gyn 30/6.
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn

Uppdaterade listan lite.
Här är mensen typ över...? :confused:
Skitont innan start och sen störtblödning i 2 dagar och sen nästan inget.
Happ. Lägger till den på listan för de olika varianterna. :mad:

Uppdaterade listan lite.
Här är mensen typ över...? :confused:
Skitont innan start och sen störtblödning i 2 dagar och sen nästan inget.
Happ. Lägger till den på listan för de olika varianterna. :mad:
Men nu var det väl inte så lång tid mellan? Hur lång var denna cykel?
För det var väl denna gången du fick positivt på ältesterna?

RFSUs test inhandlat, burk uppletad och kissad i. Gjort enligt instruktionerna, dock ej morgonurin utan 2,5 h kissfri.

Kontrollinjen är jättetydlig men testlinjen är helt vit. Kritvitt. Inte ens ett spökstreck. Ska för säkerhets skull testa i morgon bitti också.

Känslan när mensen verkar göra intåg inom ett par dygn = :cry: :wtf: :turd:
Uppdaterar listan med nya datum så snart den dragit igång, enligt kroppens signaler dröjer det inte alltför länge :meh:

Vi odlar ännu en dag. Så transfer imorgon eller senast onsdag.

Jag mår ganska illa, men har knappt ont alls ännu. Igår orkade jag vara ute med hunden på hundträff nästan tre timmar. Så skönt!

Som det ser ut nu kommer jag inte hinna jobba mer än ett par dagar innan jag får semester... Jag som har så mycket att göra på jobbet.

Vi odlar ännu en dag. Så transfer imorgon eller senast onsdag.

Jag mår ganska illa, men har knappt ont alls ännu. Igår orkade jag vara ute med hunden på hundträff nästan tre timmar. Så skönt!

Som det ser ut nu kommer jag inte hinna jobba mer än ett par dagar innan jag får semester... Jag som har så mycket att göra på jobbet.

Äter du hormoner nu för att förbereda på transfer? Och hur många ägg sätter man tillbaka? Jag har absolut noll koll vad gäller IVF men tycker det är vansinnigt spännande att få vara med om din resa! :)

Testade igen idag med morgonrutinen, lika noga som igår kväll.

Och idag var det ett tydligt om än svagt teststreck! Så två streck! Vi fattar ingenting! Verkar som halterna av det som mäts inte var tillräckligt starkt för att ge utslag igår.
Yei! Vad spännande! Grattis! :banana:Nu håller vi tummarna för att det sitter där det ska!

Äter du hormoner nu för att förbereda på transfer? Och hur många ägg sätter man tillbaka? Jag har absolut noll koll vad gäller IVF men tycker det är vansinnigt spännande att få vara med om din resa! :)
Jag tar progesteronvagitorier morgon och kväll. Nuförtiden sätter man in bara ett, men om man t.ex. försökt flera gånger och misslyckats kan det hända att man sätter in två (t.ex. som för @Girasol)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 966
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar