En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6 BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 16/6 BIM 30/6. Försök nr 17 (nr 2 efter MF), 37 år, 1 barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17/6, BIM 1/7. Försök 3, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 22/6 BIM 5/7, Försök nr 6, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 23/6, BIM 8/7. Försök nr 11, 31 år, inga barn
ninsan - ÄL 23/6, BIM 8/7, första ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 25/6 BIM 9/7, 27 år, 9:e försöket, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/7 BIM 21/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
turotur BIM 21/7

em-pirre - Äggplock 26/6, ET 29/6, Testdag?

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.Gyn 30/6.
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn

Eftersom jag inte längre väntar på ngn mens eller ägglossning tar jag bort mig från listan. Jag gillar er alla och kommer hänga kvar som läsare - och kanske kommenterare också. Men jag hoppas verkligen jag inte behöver sätta upp mig på listan snart igen!

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 16/6 BIM 30/6. Försök nr 17 (nr 2 efter MF), 37 år, 1 barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17/6, BIM 1/7. Försök 3, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 22/6 BIM 5/7, Försök nr 6, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 23/6, BIM 8/7. Försök nr 11, 31 år, inga barn
ninsan - ÄL 23/6, BIM 8/7, första ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 25/6 BIM 9/7, 27 år, 9:e försöket, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/7 BIM 21/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
turotur BIM 21/7

em-pirre - Äggplock 26/6, ET 29/6, Testdag?

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.Gyn 30/6.
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn

Testade igen idag med morgonrutinen, lika noga som igår kväll.

Och idag var det ett tydligt om än svagt teststreck! Så två streck! Vi fattar ingenting! Verkar som halterna av det som mäts inte var tillräckligt starkt för att ge utslag igår.
Grattis :bump:

Skall du göra ett tidigt (privat) VUL?

(jag hade nog med största sannolikhet gjort ett men det där är ju så olika från person till person :))

Medan det är färsk kan jag bidra med mina "graviditetssymptom" till er andra som fortfarande "känner efter" hela tiden. Och det lär inte hjälpa er. För jag hade precis samma PMS-symptom som vanligt, fram tills BIM. Jag brukar alltid bli lite ledsen när jag några dagar efter ägglossning får ont i brösten, eftersom jag då tänker att det är kört. Jag brukar ha ont i bröst och bröstvårtor i ca 10 dagar fram till mens. Varje gång har jag tänkt att det är kört när PMSen kommer.

Men som sagt, PMS som vanligt fram till BIM. I måndags kändes det som mensen skulle dra igång när som helst. Ont i magen, ömma bröst, svullen och irritabel. På tisdagen var allt som bortblåst. Jag kände mig som jag brukar göra direkt efter mens, "normal" helt enkelt. I helgen har jag känt mig lite svullen, men inget jag tänkt på (jag har ju väntat på mensen plus att andra sommarkläder åkte på som jag inte brukar ha). I morse när jag vaknade mådde jag pyttelite illa. Eftersom jag fått neg på gravtestet kvällen innan svor jag över att jag var skengravid.

Så deppa inte ihop för tidigt i cykeln brudar!

Medan det är färsk kan jag bidra med mina "graviditetssymptom" till er andra som fortfarande "känner efter" hela tiden. Och det lär inte hjälpa er. För jag hade precis samma PMS-symptom som vanligt, fram tills BIM. Jag brukar alltid bli lite ledsen när jag några dagar efter ägglossning får ont i brösten, eftersom jag då tänker att det är kört. Jag brukar ha ont i bröst och bröstvårtor i ca 10 dagar fram till mens. Varje gång har jag tänkt att det är kört när PMSen kommer.

Men som sagt, PMS som vanligt fram till BIM. I måndags kändes det som mensen skulle dra igång när som helst. Ont i magen, ömma bröst, svullen och irritabel. På tisdagen var allt som bortblåst. Jag kände mig som jag brukar göra direkt efter mens, "normal" helt enkelt. I helgen har jag känt mig lite svullen, men inget jag tänkt på (jag har ju väntat på mensen plus att andra sommarkläder åkte på som jag inte brukar ha). I morse när jag vaknade mådde jag pyttelite illa. Eftersom jag fått neg på gravtestet kvällen innan svor jag över att jag var skengravid.

Så deppa inte ihop för tidigt i cykeln brudar!
Låter lite som min första graviditet.PMS:en i mitt fall var dock extrem, det slog verkligen gnistor om mig :o :D och just gnistorna fortsatte genom hela graviditeten, att jag inte blev lämnad är ett under. Vi pratade om det efteråt och jag skäms verkligen :p

Grattis! Hoppas inte att du återvänder i tråden än på något år.

@Whirlie - tack för att du delar med dig av dina symtom som liknar pms. Gav mig visst hopp, även om jag tvivlar.
Och framförallt har jag blivit rädd att det är nåt fel på mig. Att min ägg inte fäster pga nåt, medicin eller sjukdom.

Pratade med sambon häromdagen. Han tyckte att det är ok att jag testar med ÄL-stickor men han vill inte höra om ev symtom på pms eller liknande utan vi tar det som det blir. Ville jag fortsätta testa med graviditetstest så behöver jag inte säga varje gång det är negativt.

Så får ta ut mina tankar och funderingar med buke istället för honom :p

Imorgon är det bim -2, kommer nog testa bara för att :o. Tur stickorna inte kostar multum på nätet.

Tror ni man kan snabba på RMC på något sätt? Har semester 32-35 och hade varit optimalt för min jobbsituation o göra detta när jag är ledig redan.

Har funderat lite nu och har listat ut att jag kommer få
1: ta ledigt mkt från jobbet för att kunna åka fram o tillbaka till kliniken o kanske för att man inte mår bra efter äggplock osv.
2: berätta på jobbet att vi försöker skaffa barn o att det kommer krävas lite mer än bara mys i sänghalmen. MEN, jag har en idiot till chef som säkerligen kommer göra allt för att bli av med mig.. Jag hade tänkt byta jobb efter graviditet men inte innan..

O nu när jag tänker på veckorna så är vi ju snart där! O det va typ redan kört.
Funderar på o skjuta upp semester då kanske..
Hur kan det snart va Juli redan??!!??

Tror ni man kan snabba på RMC på något sätt? Har semester 32-35 och hade varit optimalt för min jobbsituation o göra detta när jag är ledig redan.

Har funderat lite nu och har listat ut att jag kommer få
1: ta ledigt mkt från jobbet för att kunna åka fram o tillbaka till kliniken o kanske för att man inte mår bra efter äggplock osv.
2: berätta på jobbet att vi försöker skaffa barn o att det kommer krävas lite mer än bara mys i sänghalmen. MEN, jag har en idiot till chef som säkerligen kommer göra allt för att bli av med mig.. Jag hade tänkt byta jobb efter graviditet men inte innan..

O nu när jag tänker på veckorna så är vi ju snart där! O det va typ redan kört.
Funderar på o skjuta upp semester då kanske..
Hur kan det snart va Juli redan??!!??

-Du borde ha rätt till sjukledigt, så slösa inte lediga dagar eller semester på detta! Min man fick sjukintyg av min Gunnar i fredags då han lämnade sperma (mannen, inte Gunnar!). Det stod "ingrepp" som orsak till sjukfrånvaro. Iofs är det ju skriven av en gynekolog, så det är ju lite genomskinligt.
-Jag har sjukledigt ännu, och hade absolut inte kunnat jobba idag eller imorgon. Äggplocket var en piece of cake, men efteråt har det inte varit så kul. De fick sticka väldigt många hål inuti mig, så jag är lite öm och svullen.
-Jag borde ha sjukskrivit mig redan innan äggplock, för jag var så fullproppad. Min arbetshälsovårdare vet om allt, och hon hade lovat skriva sjuledigt bara jag ringer henne. Kolla upp arbetshälsovården!
-Du kan göra ultraljud på en klinik nära dig ifall du har långt till den riktiga kliniken. Jag gjorde så, mycket enklare. Nu råkade mina .vul vara på såna tider att det inte störde min arbetstid, men jag hade full rätt att avlägsna mig från arbetsplatsen för vul. Räkna med att det tar ca 30 minuter att räkna ägg.
-Det är inte Juli :rofl:

-Du borde ha rätt till sjukledigt, så slösa inte lediga dagar eller semester på detta! Min man fick sjukintyg av min Gunnar i fredags då han lämnade sperma (mannen, inte Gunnar!). Det stod "ingrepp" som orsak till sjukfrånvaro. Iofs är det ju skriven av en gynekolog, så det är ju lite genomskinligt.
-Jag har sjukledigt ännu, och hade absolut inte kunnat jobba idag eller imorgon. Äggplocket var en piece of cake, men efteråt har det inte varit så kul. De fick sticka väldigt många hål inuti mig, så jag är lite öm och svullen.
-Jag borde ha sjukskrivit mig redan innan äggplock, för jag var så fullproppad. Min arbetshälsovårdare vet om allt, och hon hade lovat skriva sjuledigt bara jag ringer henne. Kolla upp arbetshälsovården!
-Du kan göra ultraljud på en klinik nära dig ifall du har långt till den riktiga kliniken. Jag gjorde så, mycket enklare. Nu råkade mina .vul vara på såna tider att det inte störde min arbetstid, men jag hade full rätt att avlägsna mig från arbetsplatsen för vul. Räkna med att det tar ca 30 minuter att räkna ägg.
-Det är inte Juli :rofl:

usch, stackare. Hur länge är det sen äggplocket?

Problemet är att jag kommer till jobbet - ger mig iväg- kommer hem 40 timmar senare typ.. Så är borta mer än 1,5 dag.
Så om jag behöver va ledig en måndag så måste jag va ledig både måndag & tisdag exempel.

Ska man ha en arbetshälsovårdare på jobbet? Vi har isåfall nog ingen sån. Har inte ens nån facklig eller olycksfallsmänniska. Lite oseriös min arbetsplats.. :S
Jag får se hur jag gör, får kanske ta mig i kragen o berätta för chefen o se vad som händer.. känns svårt att lösa annars!

Nästan Juli ju ;)
Hade ju varit perfekt att få komma på info möte i slutet på Juli o sen köra igång i halva Augusti :)
Annars får jag nästan passa det till julledigheten.

usch, stackare. Hur länge är det sen äggplocket?

Problemet är att jag kommer till jobbet - ger mig iväg- kommer hem 40 timmar senare typ.. Så är borta mer än 1,5 dag.
Så om jag behöver va ledig en måndag så måste jag va ledig både måndag & tisdag exempel.

Ska man ha en arbetshälsovårdare på jobbet? Vi har isåfall nog ingen sån. Har inte ens nån facklig eller olycksfallsmänniska. Lite oseriös min arbetsplats.. :S
Jag får se hur jag gör, får kanske ta mig i kragen o berätta för chefen o se vad som händer.. känns svårt att lösa annars!

Nästan Juli ju ;)
Hade ju varit perfekt att få komma på info möte i slutet på Juli o sen köra igång i halva Augusti :)
Annars får jag nästan passa det till julledigheten.
Plocket gjordes fredag morgon.

Du måste ju inte prata med chefen, men hennes lär ju förstå vad det är fråga om. du hade ju verkligen lite knepiga arbetstider:(

Plocket gjordes fredag morgon.

Du måste ju inte prata med chefen, men hennes lär ju förstå vad det är fråga om. du hade ju verkligen lite knepiga arbetstider:(

Oj! Så många dagar, är det mer än att du är svullet o ömt? Mår du dåligt annars?

Ja, jag får tänka lite på det och se hur jag gör. Ska iallafall ringa och berätta läget för dom på rmc när remissen är skickad. Det kan ju inte skada.
Skulle det va så att dom kanske kan lova en tid i oktober så kan jag ju ha kortare semester i augusti o ta resten då. Ja vi får väl se.. Hade varit bra mycket enklare med en trevlig chef och normala arbetstider :)

Alltså... Hur tänker ni? När är mensen slut?

Den här mensen blev ju inte riktigt som vanligt. Störtblödning i bara två dagar, sen blödningar nästan inget alls och sen lite då och då. Och sen som igår och idag; bara på pappret. Idag mer brunt och lite klumpigt.

Oj! Så många dagar, är det mer än att du är svullet o ömt? Mår du dåligt annars?

Ja, jag får tänka lite på det och se hur jag gör. Ska iallafall ringa och berätta läget för dom på rmc när remissen är skickad. Det kan ju inte skada.
Skulle det va så att dom kanske kan lova en tid i oktober så kan jag ju ha kortare semester i augusti o ta resten då. Ja vi får väl se.. Hade varit bra mycket enklare med en trevlig chef och normala arbetstider :)

Nej, jag mår bra i övrigt. Tarmarna sväller, och jag är öm i alla stick. Lite svag. Idag känns det betydligt bättre dock!

Har du ingen klinik alls nära ditt jobb? Med tanke på VUL då alltså.

@malumbub Jag tänker på samma sätt som när den startar dvs går efter när det är färskt, rött blod. Brunt blod är icke-mens oavsett om det är början eller slutet.

Men tänker du att mensen är över när det slutar komma i trosskyddet eller är mensen slut först när det inte är rött när du torkar dig heller?

Men tänker du att mensen är över när det slutar komma i trosskyddet eller är mensen slut först när det inte är rött när du torkar dig heller?
Mens = rött blod. Spotting = brunt blod. Dag ett i cykeln är då blodet är rött. Mensen är slut då det bara kommer brunt eller ingenting.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 964
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar