En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska spolas efter nästa mens för att se om det finns polyper i livmodern och kontrollera att det går att föra in en kateter, myomet klämmer på livmodertappen. Om det inte går så måste myomet tas bort iaf.

Ivf tidigast i november.

2 folliklar på den ena äggstocken och kanske 3 på den andra.

Nu sade hon det inte rakt ut men spontan (haha) graviditet är mest troligt en dålig idé.

Jag är inte helt säker på hur mycket mer jag orkar, faktiskt.
Beklagar :(

Eftersom tiden riskerar att rinna ut för dig fanns det ingen chans att försöka skörda några ägg redan nu (det verkar ju som om en "vanlig" befruktning är mer eller mindre olämpliga).

Testade med CBs digitala med veckoindikator. Den säger Gravid 1-2 veckor, men jag är på dag 35 med en normal cykellängd på 25-28 dagar. Så jag tycker den borde säga 3 veckor. Blev inte så lugnad som jag hoppats, då ju flera här har fått MF efter för få veckor på indikatorn.

Får testa om 5 dgr/en vecka igen och se vad den säger då.

Jag känner mig fortfarande i "försöker bli gravid-stadiet" och fattar inte riktigt att ngt faktiskt verkar tagit sig!
Jag ville inte skriva något innan och det här är kanske extremt klumpigt av mig att skriva och jag ber jättemycket om ursäkt om jag gör dig ledsen men jag tror ändå att jag borde skriva det.

Jag blev lite misstänksam när det krävdes morgonurin för att du skulle få +. Du har gått så pass länge över BIM så du borde få + även om du kissat 10 minuter innan.

Med tanke på din historia så borde du göra ett VUL. Låga nivåer av HCG kan indikera ett X.

Jag hoppas att jag inte utrycker mig för klumpigt och ber tusen gånger om ursäkt om jag gjorde dig ledsen.

Många kramar :heart

(Kom ihåg nu att allt kan vara helt normalt och att det behöver inte vara något fel)

Ska spolas efter nästa mens för att se om det finns polyper i livmodern och kontrollera att det går att föra in en kateter, myomet klämmer på livmodertappen. Om det inte går så måste myomet tas bort iaf.

Ivf tidigast i november.

Nu sade hon det inte rakt ut men spontan (haha) graviditet är mest troligt en dålig idé.

Åh vad ledsen jag blir för din skull. :(

Finns det inte något ni kan göra för att påskynda processen, typ skörda ägg nu som @Tora skrev och frysa in? Om de nu prompt inte vill göra IVF förrän ett år efter operation är det väl just själva graviditeten de vill vänta med och således borde man ju kunna göra allt annat klart innan, så att inte mer tid rinner ut i sanden. Tänker på dig!

Jag fick gravid 1-2 veckor när det borde stått 2-3. Men är i v 19 och har rul imorgon så det verkar ju ha gått det med trots att den visade "fel". Jag gjorde bara ett enda test. Såg ingen mening med att göra flera, har aldrig riktigt förstått varför man gör fler när man redan fått ett positivt svar.
Som @Tora skrev kan de ge en indikation. Jag hade en aning redan tidigt att det var nåt galet (har i regel alltid haft hyfsat regelbunden mens och testade ungefär på beräknad bim+6 och fick svaaaagt plus). Köpte digitalt och fick gravid 1-2. Testade några dagar senare och strecket var ännu svagare på stickan och någon dag senare fick jag MF. Tack vare att jag anade så starkt och var rejält förberedd hade jag inte hunnit bilda mig en relation till fostret riktigt och därmed var jag helt okej med det hela. Enkelt sätt för mig att hantera situationen :)

Ivf tidigast i november.

*peppkram*

@lil-sis
Usch va jag tycker synd om dig :( skickar många styrkekramar!

Ang mitt jobb så har jag säkert rätt till att va ledig pga läkarbesök osv, men med tanke på min chef och synen på gravida kvinnor är sådär så vill jag helst sköta detta utan att jobbet ska få misstankar.
Jag fråga en gång om det eventuellt fanns något jobb så jag va hemma på arbetsplatsen och slapp åka iväg och då fick jag bara en väldigt sur blick och till svar "Jaså? finns där nån jobbig anledning till att du vill va hemma, då är du kanske på fel företag"
Det är sjukt jag vet, men man vänjer sig lite lixom..

Efter löppasset i förmiddags var det blodfläckar i trosorna och rosa på toapapperet.

Jag har inte kollat ägglossningen denna cykel. Men mina cyklar brukar vara 25-28 dagar långa, med några få undantag uppåt och nedåt (21 - 31) och jag verkar ha äl 15 dgr innan mens (fick + på CBs digitala 17 dgr innan äl så jag tolkar det som att äl är 2 dygn efter det).

Så jag tror som du är inne på Tora, att något är på väg att stötas bort. Jag har haft molvärk i magen igår och idag, typ mensvärk. Har hoppats att det varit "graviditetssymptom", men det känns mer som livmodersammandragningar för att stöta ut.

Hur mycket brukar man blöda och hur länge? Ska jag ställa in mig på en mängd likt min vanliga rikliga mens? Eller mer/mindre? Kommer jag må dåligt i övrigt (om det är ett vanligt MF utan komplikationer)?

Och @Tora , Vad är ett X? Är det "slang" för missfall?

Efter löppasset i förmiddags var det blodfläckar i trosorna och rosa på toapapperet.

Jag har inte kollat ägglossningen denna cykel. Men mina cyklar brukar vara 25-28 dagar långa, med några få undantag uppåt och nedåt (21 - 31) och jag verkar ha äl 15 dgr innan mens (fick + på CBs digitala 17 dgr innan äl så jag tolkar det som att äl är 2 dygn efter det).

Så jag tror som du är inne på Tora, att något är på väg att stötas bort. Jag har haft molvärk i magen igår och idag, typ mensvärk. Har hoppats att det varit "graviditetssymptom", men det känns mer som livmodersammandragningar för att stöta ut.

Hur mycket brukar man blöda och hur länge? Ska jag ställa in mig på en mängd likt min vanliga rikliga mens? Eller mer/mindre? Kommer jag må dåligt i övrigt (om det är ett vanligt MF utan komplikationer)?

:(

Jag hade i mängd som en vanlig mens, men betydligt mer klumpar. Mådde som under en vanlig mens fysiskt, men var såklart väldigt nedstämd och ledsen.

X = utomkvedshavandeskap.

@Tora TLC, vad är det? Blev så nyfiken!
@Whirlie

TLC har visat sig i vissa fall minska risken för missfall. Extra omsorg för att minska oron. Kan tex vara tidiga VUL i princip så ofta kvinnan vill.

Läste mycket om det när jag fick mitt MA. Det har forskats ganska så lite om det men en forskare i Borås som forskar i upprepade missfall har börjat titta på fenomenet.

Skall se om jag kan hitta artiklarna jag läste när jag var "inne i den svängen".

Hittade snabbare än vad jag trodde :D

http://www.viforaldrar.se/bli-gravid/Hans-forskning-om-missfall-kan-oka-chansen-for-drabbade-par

Min blödning var sparsam jämfört med min vanliga mens men rätt utdragen, därav skrapning till slut.

Jag tror jag är gravid :o:D:confused::nailbiting:

Tog ett test imorse. Det visade ett tydligt kontrollstreck men även ett svagt svagt teststreck. Gick och väckte sambon och frågade vad han såg. Hans svar (och alltså helt nyvaken och visst inte riktigt vad han ens skulle titta på): "ett streck, nej två!"

Är helt kallsvettig idag, om det är nervositet eller hormonerna i sig vet jag inte. Sambon är typ paralyserad :p och ska åka och köpa cb-test och så blir det ny sticka imorgon och det testet med.
Tänk om vi båda sett fel, så ledsna vi blir då. Och tänk om vi sett rätt.....

GRATTIS @hemlig ! :banana::banana::banana:

Det är väl klart att ni har sett rätt! Är det synligt så är det synligt. Och är det synligt så är man gravid!
Håller tummarna för att det fortsätter att utvecklas väl!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 963
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar