Köpa häst

Alicia2010

Trådstartare
Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som heter Nirvana.
Här kommer Nirvanas annons:

Annonsen borttagen av moderator.

/Görel mod.

Senast ändrad av en moderator:
För det första skulle jag avråda från att publicera någon annans annons på det här sättet, vet inte om det är tillåtet enligt reglerna här men känns inte lämpligt. För det andra så kan ingen här svara för om en främmande häst skulle passa en främmande människa, det är bättre att du frågar din ridlärare och sedan, med en erfaren hästmänniska, åker och provrider. Gärna flera olika hästar, men om alla är överens om att den första är perfekt så ser jag det inte som en nödvändighet. Skulle också rekommendera att du ber din förälder/ridlärare kontakta säljarna, iaf jag föredrar det framför att barn skriver direkt. Enklare att se att det är mer seriöst då.

Jag har sett annonsen men känner inte hästen. Tycker det verkar vara en guldponny dock! Åk och provrid, känns det bra och hon går igenom besiktningen så kör på! Förutsatt att dina föräldrar är införstådda med vad det innebär och har ekonomin för att klara det (5-10k över per månad som dom kan satsa på hästen).

Se till att stalla upp på ett ställe där du kan få support och där du inte är ansvarig för att ta in och ut andras storhästar. Kolla om din ridskola har plats ledig, eller ett stall där du kan köpa till service. Jag har bättre koll på Luleå än Boden-området men du kan PMa om du vill.

Det är inte okej att citera en annons med text och bild som det gjorts i trådstarten. Detta är därför borttaget. Jag har också tagit bort ett inlögg på grund av att det citerade det borttagna inlägget.
/mod.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 541
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 046
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 180
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 380
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka