Köpa häst vid 50+

Jag är 63, har en häst som jag skaffade som ettåring vid 55 som då nu är 9, en som jag skaffade som ettåring vid 61 (nu 3) och en ganska nyinköpt 11-åring som jag skaffade ifjol. Jag red in den första bäbisen själv (med hjälp förstås, men det var jag som satt på honom) när han var 5. Han var min första unghäst. Har tänkt rida in den andra nästa år.
11-åringen är köpt som tanthäst, så att jag får rida lite kravlöst ibland :love:
Är en rätt feg "tantryttare" med hög känsla för säkerhet och ingen brådska.
Tänker att den dagen jag inte orkar hålla på skaffar jag medryttare/fodervärd, tänker inte sälja någon häst någonsin.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 361
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 699
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 083
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka