En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror jag är gravid :o:D:confused::nailbiting:

Tog ett test imorse. Det visade ett tydligt kontrollstreck men även ett svagt svagt teststreck. Gick och väckte sambon och frågade vad han såg. Hans svar (och alltså helt nyvaken och visst inte riktigt vad han ens skulle titta på): "ett streck, nej två!"

Är helt kallsvettig idag, om det är nervositet eller hormonerna i sig vet jag inte. Sambon är typ paralyserad :p och ska åka och köpa cb-test och så blir det ny sticka imorgon och det testet med.
Tänk om vi båda sett fel, så ledsna vi blir då. Och tänk om vi sett rätt.....
Grattis! Åh så spännande! :banana:

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17/6, BIM 1/7. Försök 3, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 22/6 BIM 5/7, Försök nr 6, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 23/6, BIM 8/7. Försök nr 11, 31 år, inga barn
ninsan - ÄL 23/6, BIM 8/7, första ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 25/6 BIM 9/7, 27 år, 9:e försöket, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/7 BIM 21/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
turotur BIM 21/7

em-pirre - ET 30/6, Testdag12/7

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.Gyn 30/6.
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn

Vi kanske har en liten aning om varför jag inte blivit gravid. De flesta av våra embryon hade saktat av i sin delning och var alltså lite onödigt långsamma. De kommer att försöka odla dem vidare, och på torsdagen så hoppas de kunna frysa in några. Stor risk är att de får kasta alla.

Som tur är fanns det ett snabbt embyro också, det såg riktigt fint ut, och hade under dagen utvecklats ytterligare.

Nu får jag östrogenplåster för att ytterligare förtjocka slemhinnan, samt en exta injektion på torsdagen. Injektionen stöder lutealfasen.

Spännande @ em-pirre! Hoppas verkligen det går bra!
Äl test fråga - hade känning och flytningar ungefär när appen vill ha äl. Men neg på test. Men igårkväll var teststrecken nästan lika starka - inte helt men man såg båda tydligt. Det är två dagar senare än appen. Men om jag gör nytt test ikväll och det är lika svagt eller svagare - vad ska jag tro då? Har man haft äl under dagen eller har den inte kommit än?

Spännande @ em-pirre! Hoppas verkligen det går bra!
Äl test fråga - hade känning och flytningar ungefär när appen vill ha äl. Men neg på test. Men igårkväll var teststrecken nästan lika starka - inte helt men man såg båda tydligt. Det är två dagar senare än appen. Men om jag gör nytt test ikväll och det är lika svagt eller svagare - vad ska jag tro då? Har man haft äl under dagen eller har den inte kommit än?
Gör nytt test imorgon samma tid som det du gjorde idag. Är det svagare kan du anta att ägget släppt. Och ägglossningen kan komma ett par tre dagar senare ibland.

• Gilla
Reactions: Ray
Vi kanske har en liten aning om varför jag inte blivit gravid. De flesta av våra embryon hade saktat av i sin delning och var alltså lite onödigt långsamma. De kommer att försöka odla dem vidare, och på torsdagen så hoppas de kunna frysa in några. Stor risk är att de får kasta alla.

Som tur är fanns det ett snabbt embyro också, det såg riktigt fint ut, och hade under dagen utvecklats ytterligare.

Nu får jag östrogenplåster för att ytterligare förtjocka slemhinnan, samt en exta injektion på torsdagen. Injektionen stöder lutealfasen.

Åh hoppas verkligen att det går vägen, håller tummarna för dig! Känner så väl igen mig i din berättelse. Om du kan så ta ett kort på embryot innan de sätter in det (förutsatt att de visar på skärm såklart), det är rätt kul att ha kvar sen. Mina barn är helfascinerade av att se de små åttacelliga bubblorna (blastocyst kallas det här) som var dem från början!

Det behövs bara Ett bra embryo!!

Spännande. Vad händer om det inte tar sig som planerat? Gör de något annat för att hjälpa embryona?

@Whirlie

TLC har visat sig i vissa fall minska risken för missfall. Extra omsorg för att minska oron. Kan tex vara tidiga VUL i princip så ofta kvinnan vill.

Läste mycket om det när jag fick mitt MA. Det har forskats ganska så lite om det men en forskare i Borås som forskar i upprepade missfall har börjat titta på fenomenet.

Skall se om jag kan hitta artiklarna jag läste när jag var "inne i den svängen".

Hittade snabbare än vad jag trodde :D

http://www.viforaldrar.se/bli-gravid/Hans-forskning-om-missfall-kan-oka-chansen-for-drabbade-par

Mycket intressant läsning! Jag hoppas det är något som det kan forskas vidare på och användas i vården.

Åh hoppas verkligen att det går vägen, håller tummarna för dig! Känner så väl igen mig i din berättelse. Om du kan så ta ett kort på embryot innan de sätter in det (förutsatt att de visar på skärm såklart), det är rätt kul att ha kvar sen. Mina barn är helfascinerade av att se de små åttacelliga bubblorna (blastocyst kallas det här) som var dem från början!

Det behövs bara Ett bra embryo!!

Blastocyster är odlade 5-6 dagar, dvs lite längre än vad man oftast gör i Sverige och Finland.

Läkaren idag förklarade det här med tre försök som landstinget betalar.

Det är tre kompletta med stimulering, äggplock osv.

Har man turen att ha embryon i frysen räknas inte frysåterföringen som ett försök.
Vad bra! Alltid något positivt mitt i all elände. Jag vet att vissa landsting har andra regler.

Har för mig att jag tom läste att något landsting bara bekostade ett försök. Men kan det verkligen stämma? Ett försök är ju ingenting.

Tråkigt att embryona verkar långsamma. Men häääärligt att en liten rackare iaf verkade pigg :D
Både jag och hunden håller tummar här hemma och väntar med spänning på 12/7. Det va kortare ruvartid än jag hört talas om. :)

Vad bra! Alltid något positivt mitt i all elände. Jag vet att vissa landsting har andra regler.

Har för mig att jag tom läste att något landsting bara bekostade ett försök. Men kan det verkligen stämma? Ett försök är ju ingenting.

Ja det är bra.
Men varken läkaren på Linné eller den igår på Ackis tror att jag kommer få särskilt många folliklar vid stimulering utan möjligen en handfull. Så att hoppas på några till frysen då är bara dumt.

Men andra kan ju få fler :)

Jag gillar hur ni har koll på mina embryon! :rofl:

Alltså ett sattes in efter att ha odlats fre-ti. Resten odlas vidare t.o.m. to. Jag vet ärligt talat inte hur långt detta embryot kommit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 963
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar