En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om jag måste lägga ner det här med att aktivt försöka skaffa ett till barn. Längtar så det gör ont i hjärtat, men mår så dåligt varje gång mensen kommer. Sämre för varje gång och den här gången är jag dessutom illamående rent fysiskt av ångest och oro för att det inte tar sig. BLir lipfärdig varje gång det hugger till lite extra av mensvärk, inte av smärta utan för att den där förb...de mensen måste göra sig påmind också.

Frågan är om det verkligen är värt att må så här månad efter månad? Tänk om det inte blir något mer barn? ...och samtidigt är det ju den där längtan. Hur ska man göra för att inte bli galen i processen?

Jag hoppas du plussar, och att jag gör det också, så vi kan hänga i samma föräldrar-tråd igen :)
Det hade varit smått absurt. Trevligt men absurt.... Tycker det verkar som triss tillfälle att plussa direkt efter MF och skulle det hända båda så. .. Var absurt att vi lämnade tråden samtidigt oxå...
Hålla tummarna!

Det hade varit smått absurt. Trevligt men absurt.... Tycker det verkar som triss tillfälle att plussa direkt efter MF och skulle det hända båda så. .. Var absurt att vi lämnade tråden samtidigt oxå...
Hålla tummarna!

Konstigare saker har ju hänt, och det verkar vara lika stor chans att bli gravid direkt efter missfall som att inte bli det. Så allt är möjligt, och jag måste tänka positivt för att inte bli helt knäpp i huvudet över hela barngrejen.

• Gilla
Reactions: Ray
Funderar på om jag måste lägga ner det här med att aktivt försöka skaffa ett till barn. Längtar så det gör ont i hjärtat, men mår så dåligt varje gång mensen kommer. Sämre för varje gång och den här gången är jag dessutom illamående rent fysiskt av ångest och oro för att det inte tar sig. BLir lipfärdig varje gång det hugger till lite extra av mensvärk, inte av smärta utan för att den där förb...de mensen måste göra sig påmind också.

Frågan är om det verkligen är värt att må så här månad efter månad? Tänk om det inte blir något mer barn? ...och samtidigt är det ju den där längtan. Hur ska man göra för att inte bli galen i processen?
Kram! Jag känner med dig, har också en otrolig längtan efter barn nr 2. Jag vet inte hur man ska göra för att inte bli galen under tiden, men tror det är viktigt att försöka leva på som "vanligt" och planera in grejer osv. Det underlättade för mig iaf att ha andra saker att se fram emot.
Jag försökte också hålla mig undan denna tråden litegrann, vet att många känner stöd o hjälp här och det har jag med gjort men jag har nästan blivit lite för besatt om jag har hängt här för mycket, om det är nån som förstår hur jag menar :)

Märkte för en stund sen att jag börjat blöda, ganska mycket och nu börjar det mola på ganska bra. Hade förmodad ägglossning mellan fre-lör så mensen borde verkligen inte komma än...

Ring 1177 Vårdguiden och fråga - bättre och snabbare svar. De kan säkert koppla dig vidare till gynakut om de själva inte kan svara. Återkoppla gärna här sedan.

Det jobbiga är ju- jag gissar att du känner samma stress som jag gör. Man har passerat 35 och vill inte ha för långt mellan barnen etc... Och så går det inte på beställning...
För att inte bli galen tips är jäkligt svårt. Jag gör som med annat i livet. Jag har en dröm och om den verkar tuff att nå fokuserar jag på andra drömmar. Omformulerar målet lite. Just i detta fallet är det tufft eftersom det inte blir barn utan att man anstränger sig lite och just det gör ju att det är svårt att släppa fokus när man dessutom känner tidspress.

Å ena sidan kan det vara en tröst att tänka att det kommer gå om man fortsätter. Att tänka positivt. Men ibland känns det klokt att tänka hur livet blir annars. Så att det finns ett vettigt alternativ... Det är något jag lärt mig på senare tid- man får inte allt man vill ha och om man inte får det måste man släppa taget och flytta fokus på något annat. Om jag inte får ett andra barn så...
Min sambo tycker det är att ge upp men för mig är det vad som håller mig på mattan och jag tänker mer på vad som händer om det inte blir fler barn än vad som händer om det skulle bli det. Försöker ha andra drömmar hur fattiga de än känns. Det finns för mig en gräns när jag inte kommer försöka mer!

Men lägg ner stickor och ÄL koll en månad och fundera lite? Man kan ju ligga lite extra när man tror det är läge för det kan ju hända- hände mig! Men lägg krut på annat ett tag och se om det känns bättre? Kram!

Ja jag ringde rådgivningen, de tyckte det lät relativt normalt såklart. Ska avvakta tills imorgon och tilltar smärtan och blödningen ännu mer ska jag kontakta gynakuten
Ok, men då vet du iaf. Kroppen är skum! Men ofta sköter den saker bra på egen hand. Kolla tempen för säkerhets skull, börjar du få feber får du ringa igen.
Lycka till! Hoppas det går över!

Mensen dröjer men borde komma närsomhelst. Har testat och det går inte att tolka till något annat än negativt. Eftersom ägglossningen var någon dag efter beräknat vore det inte konstigt om mensen blir senare också.

Hur länge ska man blöda eg innan man ringer gyn?

Det är ju uppenbarligen en anovulatorisk blödning men dryga två veckor tycker jag räcker...!

Myt eller sanning det här med att glidmedel försvårar för spermierna och minskar chansen till graviditet? Vi spicear till det ibland och då kan glidmedler åka fram. Älskar den sorten vi har och vill aldrig byta om jag slipper. Och det känns trist att trista ned sexet om jag inte behöver.

Så - bör jag låta bli eller byta sort på glidmedlet till typ ClearBlues eller ngn annan sort framtagen för de som vill bli gravida? Eller är det bara tomma försäljningsknep? På min sort står det inget om ngn spermiedödande tillsats.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 116
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII