Min kompis menade att kortison (vid stress) kan göra det svårt för ägget att fästa.
Sant eller falskt? Ingen aning.
Föds det barn i krig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min kompis menade att kortison (vid stress) kan göra det svårt för ägget att fästa.
Sant eller falskt? Ingen aning.
Men lilla vännen det är för att du inte slaaapnaaar aaav tillräckligt och så tänker du för mycket på det förstår du.
Och just det, du äger inte en tillräckligt söt hundvalp.
Jag beklagar verkligen @lil-sis
Jag håller med @Tora här! Klart att du @lil-sis ska ha en hundvalp! Jag har en här som du kan säkert kan kära ner dig i!! 11 veckor gammal då min tik fick betydligt fler valpar än de 2 som veterinären såg på UL
Bifogar en bild på underverket! Hon kan sitt, nästan ligg, sitt namn och givetvis kom
Bara så att ingen tror nåt så är jag inte allvarlig, (tyvärr) så funkar nog inte att köpa hundvalp! Men söt, det är hon!
Men herregud vilken söt liten godbitJag håller med @Tora här! Klart att du @lil-sis ska ha en hundvalp! Jag har en här som du kan säkert kan kära ner dig i!! 11 veckor gammal då min tik fick betydligt fler valpar än de 2 som veterinären såg på UL
Bifogar en bild på underverket! Hon kan sitt, nästan ligg, sitt namn och givetvis kom
Bara så att ingen tror nåt så är jag inte allvarlig, (tyvärr) så funkar nog inte att köpa hundvalp! Men söt, det är hon!
jag berättade för mina föräldrar om våra IVF-planer, eftersom jag behövde hundvakt under resan idag. Alltå, min mammas kommentar var "Ja, men du har säkert läst på mycket och så? Så du vet om allt det där med bastubad och sånt?"
Jomenvisst. Ett bastubad på tio minuter i veckan är ju naturligtvis orsaken till att jag inte blivit gravid trots två års försök.
Mitt sva? "Jo, jag vet allt om såna där myter."
Jaaaa!!! Drygt ett år sen vi körde igång försöken, dock haft ett uppehåll under del av höst och vinter pga lång flytt o nya jobb. Men nu äntligen är det vår tur!! Jag håller tummarna att pyret vill stanna därinne tills den är färdigbakad. Herregud vilken känsla att få se ett positivt resultat!!!!! Nästan obeskrivbart!
Nu vill jag ha fler plus här i tråden! Det brukar ju hända nåt positivt här i tråden när jag önskar mig det
Jag fick höra av en kompis att jag borde sluta jogga för att bli gravid. Fattar inte var allt kommer ifrån... Jag joggar två dagar i veckan i lugnt tempo, och jag hoppas på att kunna komma ut på ett eller annat sätt om vi blir gravida oxå! Sen är det ju annant om det blir ivf har jag förstått...
En av mina bästa vänner hävdade bestämt att när man slutade tänka på det så blev man gravid. Hon drog även upp den gamla kända med att när man ställer sig i adoptionskö så bara händer det. Jag blev sur och konfronterade henne, berättade om all forskning, barn i krig osv. Hennes svar "ja men jag tror det iaf!" Tro får man ta mig f-n göra i kyrkan!jag berättade för mina föräldrar om våra IVF-planer, eftersom jag behövde hundvakt under resan idag. Alltå, min mammas kommentar var "Ja, men du har säkert läst på mycket och så? Så du vet om allt det där med bastubad och sånt?"
Jomenvisst. Ett bastubad på tio minuter i veckan är ju naturligtvis orsaken till att jag inte blivit gravid trots två års försök.
Mitt sva? "Jo, jag vet allt om såna där myter."
Härligt! Grattis!Jaaaa!!! Drygt ett år sen vi körde igång försöken, dock haft ett uppehåll under del av höst och vinter pga lång flytt o nya jobb. Men nu äntligen är det vår tur!! Jag håller tummarna att pyret vill stanna därinne tills den är färdigbakad. Herregud vilken känsla att få se ett positivt resultat!!!!! Nästan obeskrivbart!
Nu vill jag ha fler plus här i tråden! Det brukar ju hända nåt positivt här i tråden när jag önskar mig det
Jag håller med @Tora här! Klart att du @lil-sis ska ha en hundvalp! Jag har en här som du kan säkert kan kära ner dig i!! 11 veckor gammal då min tik fick betydligt fler valpar än de 2 som veterinären såg på UL
Det där var något av det sötaste jag sett! Blir helt plötsligt väldigt sugen på att skaffa hund.
Grattis @Mois !
Trist till de som inte plussat denna gången. Ni får ha en rolig midsommar i buskarna istället:-)
Får besök av god vän i helgen och ett glas vin sitter ju som en smäck då. Men just nu känner jag mig helt supergravid och mår illa av allt annat än filmjölk och citronvatten. Men för att vara på den säkra sidan- om man inte är på BIM än så är man väl egentligen inte gravid och ett glas vin ska väl inte göra nåt hur som helst ? Låter helt absurt om vi skulle prickat ÄL bara sådär och grav symptom ska ju inte komma så tidigt så det är säkert inget annat än tidigt klimakterie eller hormonmisär.
När är BIM?Grattis @Mois !
Trist till de som inte plussat denna gången. Ni får ha en rolig midsommar i buskarna istället:-)
Får besök av god vän i helgen och ett glas vin sitter ju som en smäck då. Men just nu känner jag mig helt supergravid och mår illa av allt annat än filmjölk och citronvatten. Men för att vara på den säkra sidan- om man inte är på BIM än så är man väl egentligen inte gravid och ett glas vin ska väl inte göra nåt hur som helst ? Låter helt absurt om vi skulle prickat ÄL bara sådär och grav symptom ska ju inte komma så tidigt så det är säkert inget annat än tidigt klimakterie eller hormonmisär.
Tror det är först i v.5 som barnet delar det du äter, åtminstone efter bim, så det är ingen fara.Grattis @Mois !
Grattis @Mois !