En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju helt klart hormonstrul hos dig. Jag tror att det reder upp sig med t.ex. Pergotime.

Har du lika ont varje dag, eller följer det "cykeln"?
Jag har olika ont beroende på tid på dygnet, men mest hela tiden, d v s hela cykeln, nästan. Har enstaka dagar nån gång ibland som inte följer något mönster.

Gjorde gravtest idag mest för att jag kände för det. 2 dagar till bim om jag räknat rätt.
Direkt blev där 1 kontrollstreck och sen kom där upp ett streck till, dock vitt??? såg ett tydligt streck fast inte rosa.
Tog ett test till, samma sak.
Är tester från testlagret. Nån som varit med om samma sak?
Har hört talas om spökstreck som är gråa men inte vita.. stickan är ju också vit så det är väl egentligen den vita färgen runt om som inte är lika stark. Hmm, svårt att förklara.

Gjorde gravtest idag mest för att jag kände för det. 2 dagar till bim om jag räknat rätt.
Direkt blev där 1 kontrollstreck och sen kom där upp ett streck till, dock vitt??? såg ett tydligt streck fast inte rosa.
Har hört talas om spökstreck som är gråa men inte vita.. stickan är ju också vit så det är väl egentligen den vita färgen runt om som inte är lika stark. Hmm, svårt att förklara.

Det är ju ett fält där färgen ska fastna, det kan synas om resten av Stickan blir färgad.

När jag testade positivt på testlagret sticka fick jag bara ett mycket svagt (inte rosa) streck. Testade sedan med CB, både vanlig och veckoindikator. Där syntes det tydligt att jag var gravid. Inget snack om saken. Sen blev det ju MF på det en vecka senare. Men ändå, hade jag varit dig så hade jag köpt ett annat test också. :)

Kram @fia-lisa. Jag försöker hålla mig från att testa. Har samma BIM som du, ÄL +12 idag. Inga känningar utom att livet känns pest (men så känner jag ibland ändå).
Hade pms förra veckan så försöker ställa in mig på att det inte tagit sig, men kommer ändå börja grina när mensen kommer :(

Inte känns det bättre av att vi bara har två försök till på oss i sommar innan sambon börjar veckopendla till Norge igen. Blir liksom inte så stor chans att vi ens ses rätt dagar då :/

När jag testade positivt på testlagret sticka fick jag bara ett mycket svagt (inte rosa) streck. Testade sedan med CB, både vanlig och veckoindikator. Där syntes det tydligt att jag var gravid. Inget snack om saken. Sen blev det ju MF på det en vecka senare. Men ändå, hade jag varit dig så hade jag köpt ett annat test också. :)

Ohh spännande! :bump:

Även jag gråter en skvätt här, Spottning idag som kom nu så mensen lär dra igång riktigt i morgon. Provar intala mig att vi egentligen inte försökt så länge eftersom det tog några månader innan hormonerna från P- medel var ute ur systemet och sedan var det ett par månader där med 40 dagars cykler så jag borde väl kanske bara räkna de tre sista månaderna som ordentliga försök och inte börja känna någon oro än men nog fan gnager det i en att vi inte har använt skydd sedan september i fjol och att det trots det inte varit en tillstymmelse till graviditet :cry:

Inte blir det bättre av att min pappa tjatar som fan på att det borde vara dags för barnbarn, risk att jag kommer börja gråta nästa gång han kommer med någon försynt kommentar :(

Även jag gråter en skvätt här, Spottning idag som kom nu så mensen lär dra igång riktigt i morgon. Provar intala mig att vi egentligen inte försökt så länge eftersom det tog några månader innan hormonerna från P- medel var ute ur systemet och sedan var det ett par månader där med 40 dagars cykler så jag borde väl kanske bara räkna de tre sista månaderna som ordentliga försök och inte börja känna någon oro än men nog fan gnager det i en att vi inte har använt skydd sedan september i fjol och att det trots det inte varit en tillstymmelse till graviditet :cry:

Inte blir det bättre av att min pappa tjatar som fan på att det borde vara dags för barnbarn, risk att jag kommer börja gråta nästa gång han kommer med någon försynt kommentar :(

Jag brukar tänka, när någon frågar, shut the fuck up. Och sen säger jag, jora, det kommer när det kommer. Helst hade jag velat säga STFU högt, det kanske blir så om ett tag när jag inte pallar att höra det länge, haha!

Väntar fortfarande på mensen, dag 37 sedan pillerstopp nu ch vare sig mens eller positivt test. Med min vanliga tur så kommer väl mensen lagom tills vi åker till Mallorca på tisdag.Å andra sidan så kan det ju vara skönt att faktiskt kunna ta sig ett glas vin eller en öl under semesterveckan och det gör jag ju inte om det blivit ett plus. Får försöka se det positiva....

• Gilla
Reactions: Ray
Kram @fia-lisa. Jag försöker hålla mig från att testa. Har samma BIM som du, ÄL +12 idag. Inga känningar utom att livet känns pest (men så känner jag ibland ändå).
Hade pms förra veckan så försöker ställa in mig på att det inte tagit sig, men kommer ändå börja grina när mensen kommer :(

Inte känns det bättre av att vi bara har två försök till på oss i sommar innan sambon börjar veckopendla till Norge igen. Blir liksom inte så stor chans att vi ens ses rätt dagar då :/

Ja, borde hållt mig från att testa tills på fredag, om nu inte mensen dyker upp innan. Då senast måste jag ju testa för att se hur jag ska göra med prog.krämen. Mensvärken har som grädde på moset satt igång, så nu känns det som om jag kommer ha påhälsning av tanten vilken sekund som helst.

Håller tummarna för att du slipper grina pga mens denna gången!

Är det förresten någon som vet om prog.kräm kan störa lutealfasen så den blir kortare? Jag trodde att den skulle bli längre om något...

Ibland är jag obekväm och svarar precis som det är när någon tjatar om att det borde vara dags för fler - vi försöker men att det inte alltid går som man vill. Oftast ler jag dock bara falskt och gråter en skvätt inombords.

Nu var jag också tvungen att testa. Kändes som testet hånade mig "det fattar du väl att det är negativt ditt pucko!!!"...... Japp. Packade mer tamponger i handväskan nu ;)

Nu var jag också tvungen att testa. Kändes som testet hånade mig "det fattar du väl att det är negativt ditt pucko!!!"...... Japp. Packade mer tamponger i handväskan nu ;)
Jag testade äl och det var neg igen. Och jag är noll klokare. Antingen har jag haft den eller inte. Nu vill jag ha menstestet. Om jag räknar mf som en mens så ska det bli i helgen men jag har redan tamponger i fickan...:bump:

Jaha, nähä, här har jag tydligen nojat kring obefintligt sexliv i onödan för min ägglossning tycks ha gått och gömt sig. Den borde ske idag/inatt/imorgonbitti, men inget utslag på äl-stickor och inga som helst känningar i kroppen. Suck.

Har haft lättare mensliknande värk till och från i flera dagar nu så jag tror att den kommer komma punktligt. Brukar inte känna av det så tidigt men det känns väldigt otroligt att det skulle vara något annat :(

Är jättelåg och har redan hunnit gråta på väg till jobbet (för att jag inte ens blev firad med så mycket som ett grattis på mors dag igår).
Inte jag heller, om det är någon tröst. Vi var iväg och fick det upptryckt i ansiktet varpå jag sa "just det, mors dag idag!" och sambon sa "just det. Jag får skicka ett SMS till mamma" ;) vår dotter är 2 så hon vet inte själv vad det är och behöver såklart inte fira det om hon inte vill ens när hon blir äldre.

• Gilla
Reactions: Ray
Jag har aldrig fått det på nått test innan, så blev lite paff.
Dock verkar det som mensen är på G så för mig va det nog inget.. men blev lite hoppfull efter @ninsan s svar ;)

Alltså jag tycker att blanka test alltid har just den där vita randen? Speciellt om man har lite färgad eller koncentrerar urin (Berocca gör urinen orange).

Igår slog det mig att jag tveklöst hinner fylla 35 innan det möjligen tittar ut en knodd.

Det är FEM jävla år efter att jag bestämde mig.

Blä.

Nu ska jag köra lite mer buss och sen motionera ponnyer så att jag inte orkar tänka mer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 123
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar