Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att hormoner gör lite som dom vill, och det är ju inte bara ett enda hormon vi reagerar på, utan också som sagt sjunkningen av en hormon, balansen mellan två hormoner o.s.v. Speciellt östrogen och progesteron behöver ha en bra balans för att vi ska fungera rätt, men nivåerna hoppar ju lite också inom normalspannet.Ok- när man har ingen annan att fråga rn lördagkväll så fråga man här....
ÄL test mäter en hormon som höjs strax innan äl och sen typ försvinner. Innan äl kan man ha lite fysiska känningar men inget jättejobbigt.
Innan mens har man ju ofta mer fysiska känningar men då finns inget hormon man mäter så vad beror egentligen spända bröst etc innan mens på?
Varför har man det ibland och inte alltid?
Mvh noll koll
Vilken liten djungel egentligen.För att hormoner gör lite som dom vill, och det är ju inte bara ett enda hormon vi reagerar på, utan också som sagt sjunkningen av en hormon, balansen mellan två hormoner o.s.v. Speciellt östrogen och progesteron behöver ha en bra balans för att vi ska fungera rätt, men nivåerna hoppar ju lite också inom normalspannet.
Vi har flera gånger i den här tråden varit inne på sms-aviseringar. Typ "Pling" du har nu 24 timmar kvar till ägglossning. Eller "Pling" ägget är nu befruktat osv.Vilken liten djungel egentligen.
Hade varit Nice om man hade haft stickor som kunde förutsäga mensen oxå! Man kan testa om man snart ska ha ägglossning och om man är gravid. Tänk att kissa på en sticka oc se att "oj, om 24-48 timmar kommer mensen, bäst att vara förberedd"
Visst, oftast har man koll ändå- men nu efter missfall har man ju ingen aning om när det händer. Samma när man slutar med piller.
Och mensvärk kan man ju ha typ konstant om man känner efter så det är inte en jättesäker indikator.
Jag har lite accelererande mensvärk, känsliga bröst osv och tänkte att antingen är det ÄL på gång eller mens. Gjorde äl test som var negativt och gissar att det är det andra på gång. Är för "snål" för att bara fortsätta testa ÄL när det lika gärna kan ha varit- eller ta flera veckor så jag tänkte ju börja nästa cykel när det liksom finns något att gå på. Nu får jag gå med tamponger i fickan hela tiden....
Jaaa vilken bra idé !!!!!Vi har flera gånger i den här tråden varit inne på sms-aviseringar. Typ "Pling" du har nu 24 timmar kvar till ägglossning. Eller "Pling" ägget är nu befruktat osv.
Vilken liten djungel egentligen.
Hade varit Nice om man hade haft stickor som kunde förutsäga mensen oxå! Man kan testa om man snart ska ha ägglossning och om man är gravid. Tänk att kissa på en sticka oc se att "oj, om 24-48 timmar kommer mensen, bäst att vara förberedd"
Visst, oftast har man koll ändå- men nu efter missfall har man ju ingen aning om när det händer. Samma när man slutar med piller.
Och mensvärk kan man ju ha typ konstant om man känner efter så det är inte en jättesäker indikator.
Jag har lite accelererande mensvärk, känsliga bröst osv och tänkte att antingen är det ÄL på gång eller mens. Gjorde äl test som var negativt och gissar att det är det andra på gång. Är för "snål" för att bara fortsätta testa ÄL när det lika gärna kan ha varit- eller ta flera veckor så jag tänkte ju börja nästa cykel när det liksom finns något att gå på. Nu får jag gå med tamponger i fickan hela tiden....
Men efter pillerstopp eller missfall vet man inte..Fast om man har koll på ägglossning så vet man ju? Förutsatt att man följt med lutealfasen i några cykler.
Förutsatt att kroppen har ett mönster man kan följa.Fast om man har koll på ägglossning så vet man ju? Förutsatt att man följt med lutealfasen i några cykler.
Det är nog väldigt ovaligt att lutealfasen är speciellt mycket längre än ett par veckor, så man vet ju rimligtvis ungefär med något dygns noggrannhetFörutsatt att kroppen har ett mönster man kan följa.
Gun. En bra sådan.Vem vänder man sig till när man vill ha hjälp med hormoner/idiottuttar?
Mors dag är vara komersiellt trams. Och ännu en grej att skryta om på fejjan/insta när man visar vilken "fin människa " man är som säger snälla saker till familjen. Alternativt vilken lyckad mamma man är som har barn som säger snälla saker till familjen... Kräks på alla utspel om bästa och finaste hit och dit.Idag är ingen bra dag. Fick för mig att testa med ett "testa-tidigt-test" som har en känslighet av 10 mIU/ml och det var hånfullt blankt. Visserligen bara ÄL+10 idag, men tänker ändå att ett så känsligt test borde vis iaf en skugga om det nu skulle vara någonting på gång. Dessutom har jag pms-symtom i en klass jag inte haft på många, många år. Är jättelåg och har redan hunnit gråta på väg till jobbet (för att jag inte ens blev firad med så mycket som ett grattis på mors dag igår). Dessutom hungrig och sugen på något så jag tryckte i mig dubbel frukostmacka idag och mår nu istället illa. Det är tur att vädret matchar mitt humör med gråa moln och regn.
De gånger jag pratat om min ömhet med Gun har mina problem viftats undan. Vårdcentralen vill inte ta i det heller, utan hänvisar till Gun. Känner mig så väldigt nonchalerad och inte tagen på allvar.Gun. En bra sådan.
Mors dag är vara komersiellt trams. Och ännu en grej att skryta om på fejjan/insta när man visar vilken "fin människa " man är som säger snälla saker till familjen. Alternativt vilken lyckad mamma man är som har barn som säger snälla saker till familjen... Kräks på alla utspel om bästa och finaste hit och dit.
Själv fick jag beordra en teckning från barnet och en frukost från sambon. Barnet undrar varför jag fyller år igen och varför barn fyller år mindre än mammor och sambon upplyste mig om att han inte köpt nåt eftersom hans mamma är utomlands och inte bjuder på middag iår. Känner mig lite som Ack Värmland ibland .
I eftermiddag kommer solen ska du se !
De gånger jag pratat om min ömhet med Gun har mina problem viftats undan. Vårdcentralen vill inte ta i det heller, utan hänvisar till Gun. Känner mig så väldigt nonchalerad och inte tagen på allvar.
Hade tänkt kontakta Gun på nytt efter denna cykel, när ja testat efter ÄL två gånger per dygn, så att jag har lite mer att komma med. Fast då är väl alla på semester...