En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi velar fram och tillbaka båda två, och idag blir det väldigt svårt att få till det, har en 17 månader gammal son som man inte bara lämnar själv för lite raj-raj :o sen jobbar sambon natt, så vi får väl försöka få till det imorrn på nåt sätt :p

En snabbis på toan duger, och det tar ju 2 min om mannen bara ska göra sitt.
Hur tror du vi får till sexet här hemma med två ungar ibland? :p
Vi ska "bara" ta en dusch tillsammans ibland, mitt på ljusa dan :angel:
Men dom klarar ju sig själva i 20 min, dom är lite äldre än din :)
Men sysselsätt den lille i två minuter och kör på om ni vill tycker jag! :up:

Idag kom min remissbekräftelse från reproduktionscentrum. Får tid efter sommaren.

Så nu kan jag flytta till Linné oavsett eftersom det blir ett vårdgarantiärende.

Men jag blir lite ledsen eftersom jag hade hunnit få tid hos Linné innan sommaren om de bara erkänt kötiden när jag ringde.

2 minuter?

• Gilla
Reactions: Ray

Hehe, ja fast vi både behöver och vill nog ha lite mer tid än så :p

Det beror givetvis på hur snabb ens man kan vara. Har man ingen möjlighet till en snabbis så funkar ju inte två min på toan om mannen behöver längre tid på sig. Men ja, här tar det då max två minuter om vi bara kör för att få honom att komma.

Idag kom min remissbekräftelse från reproduktionscentrum. Får tid efter sommaren.

Så nu kan jag flytta till Linné oavsett eftersom det blir ett vårdgarantiärende.

Men jag blir lite ledsen eftersom jag hade hunnit få tid hos Linné innan sommaren om de bara erkänt kötiden när jag ringde.
Att dom skall krångla så :mad:

Ha ha ha! Samma här. Snabbisar är klart underskattade :D

Det beror givetvis på hur snabb ens man kan vara. Har man ingen möjlighet till en snabbis så funkar ju inte två min på toan om mannen behöver längre tid på sig. Men ja, här tar det då max två minuter om vi bara kör för att få honom att komma.
Här är vi nog ganska så synkade två min brukar räcka för båda (vilket nog är tur om man har fyra barn under 7 år :D)

Uppdatering, BIM i början av nästa vecka, otroligt ömma tuttar men det har hänt förut. Tog ett ÄL test idag som var helt blankt, visst är det så att ÄL test brukar visa positivt strax innan BIM om man är gravid? Är det alltid så?

Hur som så råkade min sambo slå mig (hunden gjorde utfall mot en annan hund så sambon ryckte tillbaka honom i ren reflex men då råkade jag stå där så "rycket" blev ett slag på mig istället) ORDENTLIGT i magen,läs rakt över äggstockar och livmoder, så jag vek mig dubbel och tårarna bara spruta. Så sjukt ont! Känns just nu som om jag ha gjort ett par hundra sittups. Så kanske tur att de inte tagit sig.

Har det funnits nån på tråden som fått plus efter runt 12 försök?
Ja vi! Första barnet tog ett år aktivt försökande. Innan avbrutet samlag i 7 år tror jag. Andra barnet drygt ett år efter uttag av kopparspiral. Vi prickade varenda j-a ägglossning och så rätt vad det var hände det. Jag har aldrig varit gravid någon annan gång.

Håller tummarna för att det händer något snart för er!

Mvh Miks

Jag har inte tänkt på det tidigare, men helt plötsligt gick ett ljus upp! Jag utökade ju min "flock" av 2 halvblod med en shettis sista januari och vips var jag gravid i mars... Måste alltså köpa en till häst så kan jag skippa allt trams med ÄL-tester osv.
Är det därför jag inte ens får mens nu, jag har ingen häst alls efter att ha lämnat ut min på foder pga tidsbrist.

Jag har inte tänkt på det tidigare, men helt plötsligt gick ett ljus upp! Jag utökade ju min "flock" av 2 halvblod med en shettis sista januari och vips var jag gravid i mars... Måste alltså köpa en till häst så kan jag skippa allt trams med ÄL-tester osv.

Den jag hämtar har jag ju tyvärr köpt för flera år sedan :cry: Och jag har inte råd att sko fler.

Ska få massage på torsdag, avslappning liksom ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 123
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• NPF- diagnoser och dagens skola
  • Hudvårdstråden 2
  • Sytråden del 4