Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att det är nyttigt att det är öppet att det inte går på första försöket för alla. Det är lite hysh pysh om att det är problem med att få barn. Ju mer vi pratar om det desto fler puckade myter kan vi döda tillsammans och kanske, bara kanske, kan man få slippa en del puckade kommentarer.Jag är mest rädd att alla som är i början av bebisgörandet ska bli nojiga av mina bekymmer :-)
Jag tror att det är nyttigt att det är öppet att det inte går på första försöket för alla. Det är lite hysh pysh om att det är problem med att få barn. Ju mer vi pratar om det desto fler puckade myter kan vi döda tillsammans och kanske, bara kanske, kan man få slippa en del puckade kommentarer.
Mvh Miks
Ja det är sorligt men tyvärr vanligtEn vän till mig och hennes man har försökt ett tag nu och de kommer att påbörja IVF nu i höst. Han skäms och vill inte att någon ska veta om att de inte har kunnat få barn på naturlig väg. Det gör mig så ledsen
Ja viss begränsad hjälp. Vet du om du ägglossar?Beklagar @Hyldeblomst . Så tråkigt!
Själv så väntar jag på BIM. Funderar på om jag ska ta ett test imorgonbitti, BIM är nu i dagarna. De andra gångerna jag har testat så har mensen kommit typ direkt så det känns inte riktigt lönt. Borde kanske spara stickorna tills jag faktiskt är över BIM. Suck, detta eviga spekulerande och funderande.
Någon som har koll på sk sekundär barnlöshet, finns det hjälp att få? Att det finns hjälp att köpa tar jag för givet Vi har ju passerat ett år nu, dock har vi inte aktivt försökt under alla årets månader (kört på "säkra perioder" under en tid).
För övrigt så blev vår dotter till på sk säkra perioder
En kvalificerad gissning är att många är så pass nojiga ändå så din extra noja gör vare sig till eller frånJag är mest rädd att alla som är i början av bebisgörandet ska bli nojiga av mina bekymmer :-)
Jag hade tagit ett imorgon på förmiddagen för säkerhets skull.
Förlåt men synsk GunnarTack @Mois . Den här gången finns inget att "skylla på", förutsättningarna var nog så bra de kunde bli. Som på beställning kommer "tänk om något är fel, tänk om det inte GÅR"-tankar Får höra med Gunnar vad han tror om ägglossningsprovet och om de tänker hitta på något mer. Troligtvis inte, med tanke på att det jag fick höra sist var "du blir nog gravid snart". (Så bra, jag har en SYNSK Gunnar. Det borde han kunna ta extra betalt för!)
Tills vidare håller jag tummarna för er som står på tur med BIM!
= tumhållningssmiley?
Åh vad hemskt! Dels må dåligt av att det tar tid och mycket möda att få en bebis och dessutom gå runt och vara nojjig för att någon ska komma på att bebisen är så otroligt efterlängtad att man är villig att pantsätta hus, ta banklån, ta sprutor, käka mediciner, låta doktorer klämma, känna och ställa diagnoser. Deras kommande bebis är ju en liten krigare som som redan innan den fötts är en liten hjälte! Han ska vara stolt över att de orkar och vill! Hoppas han vågar prata om det när det lagt sig och de inte är mitt uppe i det!En vän till mig och hennes man har försökt ett tag nu och de kommer att påbörja IVF nu i höst. Han skäms och vill inte att någon ska veta om att de inte har kunnat få barn på naturlig väg. Det gör mig så ledsen
Yes, ägglossning varje månad. 12 dagar innan mens. Några månader förra året hade jag problem med mellanblödning ca 6 dagar efter Äl, men det har varit lugnt den senaste tiden. Håller tummarna för att mellanblödningen håller sig bortaJa viss begränsad hjälp. Vet du om du ägglossar?
Åh vad bra skrivet! Jag vill mest bara inte känna pressen och att bli tyckt synd om ifall det aldrig tar sig. Men jag kanske måste berätta för några och det känns ok. Läste i infomaterialet att man skulle undvika skakidrotter som löpning och ridning i ett antal veckor, så mina närmaste ridkamrater kanske börjar undra annars.Åh vad hemskt! Dels må dåligt av att det tar tid och mycket möda att få en bebis och dessutom gå runt och vara nojjig för att någon ska komma på att bebisen är så otroligt efterlängtad att man är villig att pantsätta hus, ta banklån, ta sprutor, käka mediciner, låta doktorer klämma, känna och ställa diagnoser. Deras kommande bebis är ju en liten krigare som som redan innan den fötts är en liten hjälte! Han ska vara stolt över att de orkar och vill! Hoppas han vågar prata om det när det lagt sig och de inte är mitt uppe i det!
Mvh Miks
Håller verkligen med. Samtidigt kanske det är tufft innan man vet om det kommer gå med ivf och att det kommer frågor man inte önskar sig? Hela processen måste ju vara jättejobbig på alla plan. Det ser man ju bara bland de som försökt länge och dessutom gå på massa läkarbesök osv. Inte avundsjuk. Jag hade nog inte heller pratat högt om det.Åh vad hemskt! Dels må dåligt av att det tar tid och mycket möda att få en bebis och dessutom gå runt och vara nojjig för att någon ska komma på att bebisen är så otroligt efterlängtad att man är villig att pantsätta hus, ta banklån, ta sprutor, käka mediciner, låta doktorer klämma, känna och ställa diagnoser. Deras kommande bebis är ju en liten krigare som som redan innan den fötts är en liten hjälte! Han ska vara stolt över att de orkar och vill! Hoppas han vågar prata om det när det lagt sig och de inte är mitt uppe i det!
Mvh Miks
Åh vad bra skrivet! Jag vill mest bara inte känna pressen och att bli tyckt synd om ifall det aldrig tar sig. Men jag kanske måste berätta för några och det känns ok. Läste i infomaterialet att man skulle undvika skakidrotter som löpning och ridning i ett antal veckor, så mina närmaste ridkamrater kanske börjar undra annars.
Jag förstår absolut att man inte vill släppa in massor av människor rakt in i sängkammaren och berätta hur det går eller inte! Det var därför jag hoppades på att han kan känna sig lite tryggare när det lugnat ner sig.Håller verkligen med. Samtidigt kanske det är tufft innan man vet om det kommer gå med ivf och att det kommer frågor man inte önskar sig? Hela processen måste ju vara jättejobbig på alla plan. Det ser man ju bara bland de som försökt länge och dessutom gå på massa läkarbesök osv. Inte avundsjuk. Jag hade nog inte heller pratat högt om det.