En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara att beställa nya ägglossningsstickor. Känns motigt idag.

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Cynthia - ÄL 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Mikatela - ÄL 15/5 BIM 31/5. 27 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
hemlig ÄL 20/5, BIM 3/6. Försök nr 2, snart 32 år, inga barn
robl - ÄL 20/5 BIM 3/6 Försök nr 13, 24 år, inga barn
Is - ÄL 20/5 BIM 3/6, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr 4 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
paprika - ÄL 23/5 BIM 3/6, Försök nr 5, 28 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 22/5, BIM 5/6. Försök nr 16 (nr 1 efter MF), 37 år, 1 barn
MEJ84 - ÄL 25/5, BIM 10/6. Försök nr 10, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 28/5 BIM 13/6, Försök nr 22, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 30/5 BIM 13/6, Försök nr 10, 28 år, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 1/6 BIM 15/6, Försök 2, 30 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6 BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 14/6 BIM 28/6. Försök nr 5 efter missfall, 31 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
ninsan - inväntar ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
supersonic - Avvaktar den här cykeln, 27 år, 1 barn (född -14)

Jag är mest rädd att alla som är i början av bebisgörandet ska bli nojiga av mina bekymmer :-)
Jag tror att det är nyttigt att det är öppet att det inte går på första försöket för alla. Det är lite hysh pysh om att det är problem med att få barn. Ju mer vi pratar om det desto fler puckade myter kan vi döda tillsammans och kanske, bara kanske, kan man få slippa en del puckade kommentarer.

Mvh Miks

Beklagar @Hyldeblomst . Så tråkigt!

Själv så väntar jag på BIM. Funderar på om jag ska ta ett test imorgonbitti, BIM är nu i dagarna. De andra gångerna jag har testat så har mensen kommit typ direkt så det känns inte riktigt lönt. Borde kanske spara stickorna tills jag faktiskt är över BIM. Suck, detta eviga spekulerande och funderande.

Någon som har koll på sk sekundär barnlöshet, finns det hjälp att ? Att det finns hjälp att köpa tar jag för givet ;) Vi har ju passerat ett år nu, dock har vi inte aktivt försökt under alla årets månader (kört på "säkra perioder" under en tid).

För övrigt så blev vår dotter till på sk säkra perioder :D

Jag tror att det är nyttigt att det är öppet att det inte går på första försöket för alla. Det är lite hysh pysh om att det är problem med att få barn. Ju mer vi pratar om det desto fler puckade myter kan vi döda tillsammans och kanske, bara kanske, kan man få slippa en del puckade kommentarer.

Mvh Miks

En vän till mig och hennes man har försökt ett tag nu och de kommer att påbörja IVF nu i höst. Han skäms och vill inte att någon ska veta om att de inte har kunnat få barn på naturlig väg. Det gör mig så ledsen :cry:

Hittade en massa ägglossningstest som jag glömt bort att jag hade, tänkte att jag ville kolla om nåt händer över huvud taget och det tycker jag väl att det gör? Tror mig luskat ut att man kan avläsa dom som negativa med stegring?

En vän till mig och hennes man har försökt ett tag nu och de kommer att påbörja IVF nu i höst. Han skäms och vill inte att någon ska veta om att de inte har kunnat få barn på naturlig väg. Det gör mig så ledsen :cry:
Ja det är sorligt men tyvärr vanligt :(

Hittade en massa ägglossningstest som jag glömt bort att jag hade, tänkte att jag ville kolla om nåt händer över huvud taget och det tycker jag väl att det gör? Tror mig luskat ut att man kan avläsa dom som negativa med stegring?

:up:

Jag hade tagit ett imorgon på förmiddagen för säkerhets skull.

Beklagar @Hyldeblomst . Så tråkigt!

Själv så väntar jag på BIM. Funderar på om jag ska ta ett test imorgonbitti, BIM är nu i dagarna. De andra gångerna jag har testat så har mensen kommit typ direkt så det känns inte riktigt lönt. Borde kanske spara stickorna tills jag faktiskt är över BIM. Suck, detta eviga spekulerande och funderande.

Någon som har koll på sk sekundär barnlöshet, finns det hjälp att ? Att det finns hjälp att köpa tar jag för givet ;) Vi har ju passerat ett år nu, dock har vi inte aktivt försökt under alla årets månader (kört på "säkra perioder" under en tid).

För övrigt så blev vår dotter till på sk säkra perioder :D
Ja viss begränsad hjälp. Vet du om du ägglossar?

:up:

Jag hade tagit ett imorgon på förmiddagen för säkerhets skull.

Ja jag har fyra stycken kvar tror jag, kommer testa upp allihopa och se vad de säger :p
Men det indikerar ivarjefall att allt kanske är i ordning ändå, har ju beräknad ÄL på lördag och det är väl kanske t.o.m ÄL-äggviteflytningar jag har! Kommer som sagt inte bli något aktivt försök denna gång men vore en väldig lättnad om kroppen beter sig inför framtida försök :grin:

Tack @Mois . Den här gången finns inget att "skylla på", förutsättningarna var nog så bra de kunde bli. Som på beställning kommer "tänk om något är fel, tänk om det inte GÅR"-tankar :meh: Får höra med Gunnar vad han tror om ägglossningsprovet och om de tänker hitta på något mer. Troligtvis inte, med tanke på att det jag fick höra sist var "du blir nog gravid snart". (Så bra, jag har en SYNSK Gunnar. Det borde han kunna ta extra betalt för!)

Tills vidare håller jag tummarna för er som står på tur med BIM!
:up: = tumhållningssmiley? :D

Tack @Mois . Den här gången finns inget att "skylla på", förutsättningarna var nog så bra de kunde bli. Som på beställning kommer "tänk om något är fel, tänk om det inte GÅR"-tankar :meh: Får höra med Gunnar vad han tror om ägglossningsprovet och om de tänker hitta på något mer. Troligtvis inte, med tanke på att det jag fick höra sist var "du blir nog gravid snart". (Så bra, jag har en SYNSK Gunnar. Det borde han kunna ta extra betalt för!)

Tills vidare håller jag tummarna för er som står på tur med BIM!
:up: = tumhållningssmiley? :D
Förlåt men synsk Gunnar :rofl:

Åh vad hemskt! Dels må dåligt av att det tar tid och mycket möda att få en bebis och dessutom gå runt och vara nojjig för att någon ska komma på att bebisen är så otroligt efterlängtad att man är villig att pantsätta hus, ta banklån, ta sprutor, käka mediciner, låta doktorer klämma, känna och ställa diagnoser. Deras kommande bebis är ju en liten krigare som som redan innan den fötts är en liten hjälte! Han ska vara stolt över att de orkar och vill! Hoppas han vågar prata om det när det lagt sig och de inte är mitt uppe i det!

Mvh Miks

Ja viss begränsad hjälp. Vet du om du ägglossar?
Yes, ägglossning varje månad. 12 dagar innan mens. Några månader förra året hade jag problem med mellanblödning ca 6 dagar efter Äl, men det har varit lugnt den senaste tiden. Håller tummarna för att mellanblödningen håller sig borta

Åh vad hemskt! Dels må dåligt av att det tar tid och mycket möda att få en bebis och dessutom gå runt och vara nojjig för att någon ska komma på att bebisen är så otroligt efterlängtad att man är villig att pantsätta hus, ta banklån, ta sprutor, käka mediciner, låta doktorer klämma, känna och ställa diagnoser. Deras kommande bebis är ju en liten krigare som som redan innan den fötts är en liten hjälte! Han ska vara stolt över att de orkar och vill! Hoppas han vågar prata om det när det lagt sig och de inte är mitt uppe i det!

Mvh Miks
Åh vad bra skrivet! Jag vill mest bara inte känna pressen och att bli tyckt synd om ifall det aldrig tar sig. Men jag kanske måste berätta för några och det känns ok. Läste i infomaterialet att man skulle undvika skakidrotter som löpning och ridning i ett antal veckor, så mina närmaste ridkamrater kanske börjar undra annars.

Mvh Miks
Håller verkligen med. Samtidigt kanske det är tufft innan man vet om det kommer gå med ivf och att det kommer frågor man inte önskar sig? Hela processen måste ju vara jättejobbig på alla plan. Det ser man ju bara bland de som försökt länge och dessutom gå på massa läkarbesök osv. Inte avundsjuk. Jag hade nog inte heller pratat högt om det.

Åh vad bra skrivet! Jag vill mest bara inte känna pressen och att bli tyckt synd om ifall det aldrig tar sig. Men jag kanske måste berätta för några och det känns ok. Läste i infomaterialet att man skulle undvika skakidrotter som löpning och ridning i ett antal veckor, så mina närmaste ridkamrater kanske börjar undra annars.

Håller verkligen med. Samtidigt kanske det är tufft innan man vet om det kommer gå med ivf och att det kommer frågor man inte önskar sig? Hela processen måste ju vara jättejobbig på alla plan. Det ser man ju bara bland de som försökt länge och dessutom gå på massa läkarbesök osv. Inte avundsjuk. Jag hade nog inte heller pratat högt om det.
Jag förstår absolut att man inte vill släppa in massor av människor rakt in i sängkammaren och berätta hur det går eller inte! Det var därför jag hoppades på att han kan känna sig lite tryggare när det lugnat ner sig.

Jag höll tyst om när vi försökte få barn. Men nu efteråt har jag inga problem alls att berätta att barn är svårplanerade. Det kan även en random pappa på dagisgården få höra när han förfasar sig över att dottern är född 29/12!

@Whirlie Berätta om du känner dig bekväm! Annars kan du skylla på att du drattat på ändan och brutit svanskotan och inte får rida på ett halvår :up: Dra till med ett halvår så slipper du känna dej stressad att ljuga ihop något nytt om det inte funkar direkt för er. "Åh nej men idag känns svanskotan illa" " oj idag går det riktigt bra med svanskotan" "aj aj aj, det är den där svanskotan igen". ;)

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 119
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar