En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Välkommen i tråden!

Nja, det kan vara helt normalt. Oftast är man mer regelbunden än så, med lite kortare cykel, men det behöver inte alls betyda nånting. En cykel som klassas som normal är 21-35 dagar med variation på 3-4 dagar, så lite i överkant är du ju förstås. Jag säger som vanligt: testa med äl-test från dag tio. Eller i ditt fall kanske dag 14-25.

Är det alltid olika, eller är varje cykel så olik? Hur ofta har du 39 dagar?
Tack!

Mina fyra senaste cykler har varit 33,32,39,38 och innan det var en cykel på 55. Slutade m piller i augusti men använt (använder) kondom. När jag precis slutat var de cyklerna på 29-27 dagar.

Det att cyklerna var bättre efter p-pillerstoppet tyder ju faktiskt lite på att det kan finnas någon liten störning. Men jag tror inte att du inte har ägglossning alls, utan främst att den är lite oregelbunden.

Som sagt, testa med stickor några cykler, så ser du ju ifall och när du har ägglossning. Är det så att du inte hittar någon ägglossning kan du ju genast ta kontakt med gyn och förklara läget. Vid störningar behöver man inte vänta ett helt år innan man får hjälp med utredning.

Finns det någon knapp man kan stänga av funderingar/analysering/känslor kring kropp och graviditet på? Och är det någon som vet om prog.kräm kan ge graviditetssymtom? Just nu är jag nämligen antingen skengravid eller så ger krämen biverkningar som liknar graviditetsstecken. Är nämligen konstant törstig och kissenödig (hänger ju iofs ihop...), fick tom gå upp och gå på toa mitt i natten i natt och senast det hände var när jag var gravid för 5 år sedan. Har ömma bröst (eller ffa bröstvårtor), trött (som visserligen kan bero på en att sonen varit sjuk och stökat lite), känslig för lukt (var tvungen att försöka tvätta bort min parfym tidigare idag eftersom jag kände den så starkt) och även molvärk.

Jag VET att det är alldeles för tidigt för att det skulle kunna vara riktiga symptom eftersom det är max 5 dagar sedan ÄL så dessvärre återstår ju bara skengravid eller biverkningar och det skulle vara skönt om det var biverkningar så att min kropp/hjärna inte hittar på så här mycket krångel helt apropå. ;)
Jag känner som du...
Metall i munnen, törstig, magkramp, kan inte äta yoghurt med blåbär, vill inte ha kaffe.
Och jag har noll koll på Äl såklart men har bara hunnit ha sex en gång sen det slutade blöda så det är ju typ noll sannolikhet att det skulle blivit nåt av det liksom. Och det är bara 3 dagar sedan så ja...lite tidigt att ens noja sig. ...
Har inte nån anledning att vara skendräktig ens... Men det behövet man väl inte iofs

Ta
Det att cyklerna var bättre efter p-pillerstoppet tyder ju faktiskt lite på att det kan finnas någon liten störning. Men jag tror inte att du inte har ägglossning alls, utan främst att den är lite oregelbunden.

Som sagt, testa med stickor några cykler, så ser du ju ifall och när du har ägglossning. Är det så att du inte hittar någon ägglossning kan du ju genast ta kontakt med gyn och förklara läget. Vid störningar behöver man inte vänta ett helt år innan man får hjälp med utredning.

Tack :)! Då följer jag nog ditt tips!

Progesteron kan ge ömhet i brösten, flytning, vätskeansamling i kroppen, huvudvärk, livmoderkramper.
Blev lite fnissig när jag tänkte på hur oglamoröst det är att försöka bli gravid; man fipplar med urinprov alldeles för ofta, analyserar sekret, har obligatoriskt sex (oavsett egentlig lust) på "rätt" dagar och nu smackar jag dessutom på kräm som gör att man kan svullna och få ont i olika kroppsdelar. Ljuva liv. :p

Jag känner som du...
Metall i munnen, törstig, magkramp, kan inte äta yoghurt med blåbär, vill inte ha kaffe.
Och jag har noll koll på Äl såklart men har bara hunnit ha sex en gång sen det slutade blöda så det är ju typ noll sannolikhet att det skulle blivit nåt av det liksom. Och det är bara 3 dagar sedan så ja...lite tidigt att ens noja sig. ...
Har inte nån anledning att vara skendräktig ens... Men det behövet man väl inte iofs
Testade du negativt efter missfallet? När då?

Jag känner som du...

Njä det räcker med sex en gång vid rätt tillfälle.

Men 3dgr är lite kort tid för symptom ;)

Finns det någon knapp man kan stänga av funderingar/analysering/känslor kring kropp och graviditet på?
Om du hittar en, så ber jag ödmjukast att du delar med dig av var den finns!
BIM i morgon eller övermorgon och jag är SÅ trött på mig själv. Har testat några dagar (för jag har stickor och saknar självdisciplin...) och resultatet har varit så oerhört negativt att jag önskar att hjärnan bara ville vara snäll och inse och gilla läget.
Har inte heller några symptom, annat än sådant som lika gärna kan vara ren inbillning. Eller mens på väg. Försöker avleda tankarna genom att se till att vara upptagen med jobb och annat, men det hjälper inte nämnvärt.

Som grädde på moset ringde Gunnars mottagning och vill att jag hör av mig och talar om vilken dag jag får mens, för blodprovet som skulle påvisa ägglossning eller inte ville inte vara tillförlitligt. Så klart!
Så, allt sammantaget, ingen större anledning för optimism här.

Ömma tuttar här idag. Brukar inte ha det, men förra cykeln hade jag det innan mens. Brukar normalt inte ha det men nu vet jag att kroppen gillar att luras så vågar inte få upp förhoppningarna alltför mycket... Bim borde vara på lör eller sön. Om jag gissar rätt dag på äl fick vi i alla fall till det tre dagar innan, så finns väl en liten chans...

Vi fick till det dag innan positivt utslag på ÄL test och dagen efter.... Det borde ju vara ett bra försök? Jag fick av Gun order om varannan dag sexande på dag 12, 14,16,18. Så det blev dag 14 och 16 för oss. Mannen har en riktig man-cold, tror ni att vi ska pumpa ut den sista energin av honom ikväll på dag 18, eller kan jag tolka det som att eftersom ÄL varit är det för sent?

Vi fick till det dag innan positivt utslag på ÄL test och dagen efter.... Det borde ju vara ett bra försök? Jag fick av Gun order om varannan dag sexande på dag 12, 14,16,18. Så det blev dag 14 och 16 för oss. Mannen har en riktig man-cold, tror ni att vi ska pumpa ut den sista energin av honom ikväll på dag 18, eller kan jag tolka det som att eftersom ÄL varit är det för sent?
Har du fått negativt på ältestet?

Då tycker jag att du ska testa nu.
Nu har jag testat och det var negativt.
Har fortfarande metallsmak i munnen och nu drar det lite i brösten oxå. Men brösten kan jag känna lite innan mens oxå vissa gånger. Smaken i munnen är konstig dock men kan ju bero på förkylning eller nåt sånt?

Inga mirakel den här månaden heller. Jag funderar på om jag ska flytta ned mig till nedre listan eller ta bort mig helt då det inte verkar funka på naturlig väg och HSGn inte visade ngn passage.

Är vi inte flera här som remitterats till IVF? Finns intresse att tjata om det i en annan dedikerad tråd?

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Cynthia - ÄL 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL 15/5 BIM ca 29/5, Försök nr 4 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/5 BIM 31/5. 27 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
hemlig ÄL 20/5, BIM 3/6. Försök nr 2, snart 32 år, inga barn
robl - ÄL 20/5 BIM 3/6 Försök nr 13, 24 år, inga barn
Is - ÄL 20/5 BIM 3/6, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr 4 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
paprika - ÄL 23/5 BIM 3/6, Försök nr 5, 28 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 22/5, BIM 5/6. Försök nr 16 (nr 1 efter MF), 37 år, 1 barn
MEJ84 - ÄL 25/5, BIM 10/6. Försök nr 10, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 28/5 BIM 13/6, Försök nr 22, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 30/5 BIM 13/6, Försök nr 10, 28 år, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 1/6 BIM 15/6, Försök 2, 30 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6 BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
ninsan - inväntar ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
supersonic - Avvaktar den här cykeln, 27 år, 1 barn (född -14)

Inga mirakel den här månaden heller. Jag funderar på om jag ska flytta ned mig till nedre listan eller ta bort mig helt då det inte verkar funka på naturlig väg och HSGn inte visade ngn passage.

Är vi inte flera här som remitterats till IVF? Finns intresse att tjata om det i en annan dedikerad tråd?

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Cynthia - ÄL 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL 15/5 BIM ca 29/5, Försök nr 4 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/5 BIM 31/5. 27 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
hemlig ÄL 20/5, BIM 3/6. Försök nr 2, snart 32 år, inga barn
robl - ÄL 20/5 BIM 3/6 Försök nr 13, 24 år, inga barn
Is - ÄL 20/5 BIM 3/6, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr 4 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
paprika - ÄL 23/5 BIM 3/6, Försök nr 5, 28 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 22/5, BIM 5/6. Försök nr 16 (nr 1 efter MF), 37 år, 1 barn
MEJ84 - ÄL 25/5, BIM 10/6. Försök nr 10, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 28/5 BIM 13/6, Försök nr 22, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 30/5 BIM 13/6, Försök nr 10, 28 år, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 1/6 BIM 15/6, Försök 2, 30 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6 BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
ninsan - inväntar ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
supersonic - Avvaktar den här cykeln, 27 år, 1 barn (född -14)
Tråkigt - men hoppas IVF fungerar bra för dig.
Tycker inte du ska flytta ur tråden. Den är väl för alla som vill ha barn :)!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 118
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar