En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hoppade över att försöka den här månaden, det händer lite saker i vårt liv just nu och vi känner att vi väntar till nästa månad. Då vet vi om vi ska ta upp försöken igen eller om vi istället väntar till hösten.

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL 15/5 BIM ca 29/5, försök nr 4 efter missfall, inga barn
Whirlie - ÄL 12/5 BIM 26/5. Försök nr 12, r, inga barn.
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Mikatela - ÄL 15/5 BIM 31/5. 27 år, inga barn
hemlig ÄL 20/5, BIM 3/6. Försök nr 2, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 23/5 BIM 3/6, Försök nr 5, 28 år, inga barn
robl - ÄL 20/5 BIM 3/6 försök nr 13, 24 år, inga barn
Is - ÄL 20/5 BIM 3/6, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr 4 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 22/5, BIM 5/6. Försök nr 16 (nr 1 efter MF), 37 år, 1 barn
MEJ84 -ÄL 25/5, BIM 10/6. Försök nr 10, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 28/5 BIM 13/6, Försök nr 22, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 30/5 BIM 13/6, försök nr 10, 28 år, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
KattenKorven - ÄL 1/6 BIM 15/6, försök 2, 30 år, inga barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, försök nr 2, 30 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
ninsan - inväntar ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
supersonic - Avvaktar den här cykeln, 27 år, 1 barn (född -14)

Jag går ju runt och hoppas på att det ska ha tagit sig på första försöket efter pillerstopp, när jag inte ens vet om jag haft äl. Hoppet är det sista som överger människan sägs det och det stämmer nog väldigt bra.
Haha, jag har upptäckt att gravid och bakfull har många likheter. Gå på fest som chaufför och man känner sig bakfull nästa dag - för att man är trött typ... Och ha oskyddad sex och man känner sig gravid nästa dag.
Jag tror/hoppas något är på gång eftersom jag har molvärk i magen. Känns lite som ÄL ?

Och nu har jag den där äckliga metall smaken i munnen. Skendräktig alltså
Undrar om hormonerna spelar mig ett spratt eller om det har med förkylningen att göra.
Båda mina graviditeter har börjat med metall i munnen och jag brukar inte ha det annars.

Det är fullt möjligt att det är ägglossning på gång! Vi håller tummarna!

Jag jag hoppas verkligen det, vore väldans skönt om alla hormoner kunde rätta sig in i ledet igen :grin: blir nog inget aktivt försök denna månad ändå , blev rekommenderade att vänta ivarjefall tre men skulle känna efter själva. Och vi vill smälta allt ett tag till, har evetuellt lite husköp och annat trevligt framför oss så det passar nog bra att vänta lite. Om det nu går :sneaky:

När skulle ni visa och kloka här inne säga att jag hade ÄL (dvs när släppte ägget?) Jag har ju inte tidigare fått så här tydliga utslag på ÄL-test så jag känner mig lite vilsen. FYI så visade CB digital med dubbel hormonindikator blinkande gubbe från den 14/5 och fast glad gubbe den 21/5 (och 22/5).
Vissa av em-stickorna saknas på bilden men hade inte möjlighet att ta hem dem de dagarna. De är dock i styrka som samma dags morgon-test.

F6755C66-9D4D-45E2-B3D7-A7034458FC9E_zpsup2sbq2k.jpg.html

Något som kan ställa till det är faktiskt åldern. Tex börjar man äta p-piller när man är 20 och slutar när man är 30 (ett ganska vanligt scenario). Under de tio åren har det hunnit hända en massa saker i kroppen. Plötsligt fungerar inget som man kommer ihåg det. Tiden har en tendens att ställa till det för kvinnokroppar.

Sen är det enormt många "Det är normalt". Ytterst irriterande!!!!!! :mad:

Speciellt när min magkänsla säger mig att det mesta faktiskt skall fungera ganska så snabbt annars är risken att det kommer att krångla.

Dock finns det några få som faktiskt är lite trögstartade. Problemet är att dessa få trögstartade individer där allt fungerar efter låååång tid gör att många får vänta på hjälp onödigt länge eftersom det är "Sååååååååå normalt" (vilket det alltså egentligen inte är).

Ok, det köper jag. 30 närmar sig ju rätt saftigt och jag har i och för sig tuggat sen 14 år, med undantag för några avbrott genom åren. Gunnar sa att det fanns en ärftlig komponent i det hela men jag vet inte. Vad jag vet är iaf de närmaste i min släkt löjligt fertila och blöder och har ägglossning ungefär som skalmans klocka.

När skulle ni visa och kloka här inne säga att jag hade ÄL (dvs när släppte ägget?) Jag har ju inte tidigare fått så här tydliga utslag på ÄL-test så jag känner mig lite vilsen. FYI så visade CB digital med dubbel hormonindikator blinkande gubbe från den 14/5 och fast glad gubbe den 21/5 (och 22/5).
Vissa av em-stickorna saknas på bilden men hade inte möjlighet att ta hem dem de dagarna. De är dock i styrka som samma dags morgon-test.
F6755C66-9D4D-45E2-B3D7-A7034458FC9E_zpsup2sbq2k.jpg.html

Din bild syns inte. klicka på IMG i photobucket, och lägg in länken rakt i texten,så borde bilden synas. Enligt vad du skriver borde äl ha skett 23.5 eller sent 22.5.

Gunnar sa att det fanns en ärftlig komponent i det hela men jag vet inte. Vad jag vet är iaf de närmaste i min släkt löjligt fertila och blöder och har ägglossning ungefär som skalmans klocka.

PCO kan även ärvas från pappans sida. Då har han oftast tecken på hög testosteronhalt, t.ex. att han började tappa hår tidigt. Så är det i mitt fall. Jag har PCO men min mamma och mina halvsystrar (som har en annan pappa) är helt normalfertila.

Alla dina tester är negativa, men jag hade ändå tänkt att äl skett 23.5 @fia-lisa
De var lite starkare innan de torkade (och blev fotade) 21/5 EM och 22/5 morgon var helt klart positiva. 21/5 morgon var nästan positivt.

Tänker att eftersom det såg ut som om LH började sjunka mellan 22/5 morgon och EM om ÄL skedde där emellan?

snart dags att starta igång bebisverkstad här... Funderar dock över min cykel. Ganska oregelbunden, varierar från 32-39 dagar. Skulle ni säga att det är normalt? Eller är risken att något är fel? Gjorde ett VUL i höstas och då såg allt normalt ut, men sånt kan väl ändras? Är rädd att jag inte har ägglossning eller så....

De var lite starkare innan de torkade (och blev fotade) 21/5 EM och 22/5 morgon var helt klart positiva. 21/5 morgon var nästan positivt.

Tänker att eftersom det såg ut som om LH började sjunka mellan 22/5 morgon och EM om ÄL skedde där emellan?
Ah, så är det antagligen, jag trodde att de låg i ordningen em, morgon och inte tvärtom. De låg liksom i par.

snart dags att starta igång bebisverkstad här... Funderar dock över min cykel. Ganska oregelbunden, varierar från 32-39 dagar. Skulle ni säga att det är normalt? Eller är risken att något är fel? Gjorde ett VUL i höstas och då såg allt normalt ut, men sånt kan väl ändras? Är rädd att jag inte har ägglossning eller så....

Ett par dagar är inget konstigt.

Börja med stickor ;)

Väntar på bim o som vanligt så känns det som att mensen är på väg eller så är det tidiga tecken på en graviditet som man kan inbilla sig några dagar innan mensen drar igång. Man blir så trött på sig själv, att man orkar hoppas o tro varje gång. Suck!

@Ravishing cykel mellan 32-39 låter högst normalt tycker jag.

Välkommen i tråden!

Nja, det kan vara helt normalt. Oftast är man mer regelbunden än så, med lite kortare cykel, men det behöver inte alls betyda nånting. En cykel som klassas som normal är 21-35 dagar med variation på 3-4 dagar, så lite i överkant är du ju förstås. Jag säger som vanligt: testa med äl-test från dag tio. Eller i ditt fall kanske dag 14-25.

Är det alltid olika, eller är varje cykel så olik? Hur ofta har du 39 dagar?

Ordningsministern i mig var tvungen att sortera om ordningen i listan lite... ;)

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Cynthia - ÄL 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Whirlie - ÄL 12/5 BIM 26/5. Försök nr 12, r, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL 15/5 BIM ca 29/5, Försök nr 4 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/5 BIM 31/5. 27 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
hemlig ÄL 20/5, BIM 3/6. Försök nr 2, snart 32 år, inga barn
robl - ÄL 20/5 BIM 3/6 Försök nr 13, 24 år, inga barn
Is - ÄL 20/5 BIM 3/6, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr 4 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
paprika - ÄL 23/5 BIM 3/6, Försök nr 5, 28 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 22/5, BIM 5/6. Försök nr 16 (nr 1 efter MF), 37 år, 1 barn
MEJ84 - ÄL 25/5, BIM 10/6. Försök nr 10, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 28/5 BIM 13/6, Försök nr 22, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 30/5 BIM 13/6, Försök nr 10, 28 år, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 1/6 BIM 15/6, Försök 2, 30 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
ninsan - inväntar ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
supersonic - Avvaktar den här cykeln, 27 år, 1 barn (född -14)

Rent hypotetisk fråga!
Om en kvinna blir gravid på första ägglossningen efter missfall- kan det faktura att kroppen nyss varit gravid göra att man känner av symptom tidigare än vanligt?

Rent hypotetisk fråga!
Om en kvinna blir gravid på första ägglossningen efter missfall- kan det faktura att kroppen nyss varit gravid göra att man känner av symptom tidigare än vanligt?

Faktura? :p

Inte för att jag har något riktigt svar, men misstänker du graviditet? Jag tror inte att kroppen skulle vara känsligare för symtom efter missfall, men däremot kanske ÄL inte har inträffat när du trodde och att du således skulle vara längre gången än beräknat och därför har "tidigare" symptom?

Finns det någon knapp man kan stänga av funderingar/analysering/känslor kring kropp och graviditet på? Och är det någon som vet om prog.kräm kan ge graviditetssymtom? Just nu är jag nämligen antingen skengravid eller så ger krämen biverkningar som liknar graviditetsstecken. Är nämligen konstant törstig och kissenödig (hänger ju iofs ihop...), fick tom gå upp och gå på toa mitt i natten i natt och senast det hände var när jag var gravid för 5 år sedan. Har ömma bröst (eller ffa bröstvårtor), trött (som visserligen kan bero på en att sonen varit sjuk och stökat lite), känslig för lukt (var tvungen att försöka tvätta bort min parfym tidigare idag eftersom jag kände den så starkt) och även molvärk.

Jag VET att det är alldeles för tidigt för att det skulle kunna vara riktiga symptom eftersom det är max 5 dagar sedan ÄL så dessvärre återstår ju bara skengravid eller biverkningar och det skulle vara skönt om det var biverkningar så att min kropp/hjärna inte hittar på så här mycket krångel helt apropå. ;)

Finns det någon knapp man kan stänga av funderingar/analysering/känslor kring kropp och graviditet på? Och är det någon som vet om prog.kräm kan ge graviditetssymtom? Just nu är jag nämligen antingen skengravid eller så ger krämen biverkningar som liknar graviditetsstecken. Är nämligen konstant törstig och kissenödig (hänger ju iofs ihop...), fick tom gå upp och gå på toa mitt i natten i natt och senast det hände var när jag var gravid för 5 år sedan. Har ömma bröst (eller ffa bröstvårtor), trött (som visserligen kan bero på en att sonen varit sjuk och stökat lite), känslig för lukt (var tvungen att försöka tvätta bort min parfym tidigare idag eftersom jag kände den så starkt) och även molvärk.

Jag VET att det är alldeles för tidigt för att det skulle kunna vara riktiga symptom eftersom det är max 5 dagar sedan ÄL så dessvärre återstår ju bara skengravid eller biverkningar och det skulle vara skönt om det var biverkningar så att min kropp/hjärna inte hittar på så här mycket krångel helt apropå. ;)
Progesteron kan ge ömhet i brösten, flytning, vätskeansamling i kroppen, huvudvärk, livmoderkramper.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 116
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII