En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså ååååhhh vad det är segt att vänta på BIM. Har bara gått några dagar efter ÄL och det känns som en evighet innan det är någon idé att kissa på pinne igen. Varför är försöka skaffa barn förenat med så s...ans mycket väntande? :crazy:

No kidding :meh: Har bim i helgen som kommer och det är seeegt. Även om jag tror att chanserna var små den här månaden. Vill bara att tiden ska gå snabbt till nästa äl :p
Det börjar bli så himla segt med all väntan... Känns som det är det enda man gör...

En fundering kring det här med PCO/PCOS. Vad är det som gör att kroppen helt plötsligt bestämmer sig för att "nej, men nu får jag för mig att vajsa till det lite med hormonerna"? Jag hade t.ex. innan p-piller mens som en klocka i alla år. Kunde fan klocka den på timmen både när den kom och gick, ägglossning lika så. Några år med hormoner och sen verkar det vara kaos :confused:
Allt ska vara så jäkla normalt hela tiden.
Har hormonerna ingenting att göra med saken? Känner att jag måste lägga om mitt vetenskapliga-artikel-sökande den kommande tentaveckan till något helt annat område.

Jag är så trött på att besvär som endast drabbar oss kvinnor inte tas på allvar. Är så trött, inte bara på mina egna vägnar, att allt ska vara så jäkla normalt hela tiden. En klapp på axeln eller huvudet och ett "lilla gumman" och så är det bra sen :mad:

Väntar också på bim. Vi prickade ju ÄL på bästa sätt, så är nervös. Upptäckte också att sambon är nästan ännu mer nervös, han som alltid varit lite "det blir när det blir" :D Han undrade om jag känt nåt och när jag kan testa.

En fundering kring det här med PCO/PCOS. Vad är det som gör att kroppen helt plötsligt bestämmer sig för att "nej, men nu får jag för mig att vajsa till det lite med hormonerna"? Jag hade t.ex. innan p-piller mens som en klocka i alla år. Kunde fan klocka den på timmen både när den kom och gick, ägglossning lika så. Några år med hormoner och sen verkar det vara kaos :confused:
Allt ska vara så jäkla normalt hela tiden.
Har hormonerna ingenting att göra med saken? Känner att jag måste lägga om mitt vetenskapliga-artikel-sökande den kommande tentaveckan till något helt annat område.

Jag är så trött på att besvär som endast drabbar oss kvinnor inte tas på allvar. Är så trött, inte bara på mina egna vägnar, att allt ska vara så jäkla normalt hela tiden. En klapp på axeln eller huvudet och ett "lilla gumman" och så är det bra sen :mad:
Något som kan ställa till det är faktiskt åldern. Tex börjar man äta p-piller när man är 20 och slutar när man är 30 (ett ganska vanligt scenario). Under de tio åren har det hunnit hända en massa saker i kroppen. Plötsligt fungerar inget som man kommer ihåg det. Tiden har en tendens att ställa till det för kvinnokroppar.

Sen är det enormt många "Det är normalt". Ytterst irriterande!!!!!! :mad:

Speciellt när min magkänsla säger mig att det mesta faktiskt skall fungera ganska så snabbt annars är risken att det kommer att krångla.

Dock finns det några få som faktiskt är lite trögstartade. Problemet är att dessa få trögstartade individer där allt fungerar efter låååång tid gör att många får vänta på hjälp onödigt länge eftersom det är "Sååååååååå normalt" (vilket det alltså egentligen inte är).

Vi får se om det blir något försök denna månaden. :(
Beräknad ÄL om två dagar och vi har ännu inte haft sex. Jag har ådragit mig en mindre skada pga en liten olyckshändelse, känner mig ledsen och har ont. Har totalt noll och ingen sexlust. Och lite känslan av att det är ju ingen idé i alla fall, jag blir ju inte gravid.

Vi får se om det blir något försök denna månaden. :(
Beräknad ÄL om två dagar och vi har ännu inte haft sex. Jag har ådragit mig en mindre skada pga en liten olyckshändelse, känner mig ledsen och har ont. Har totalt noll och ingen sexlust. Och lite känslan av att det är ju ingen idé i alla fall, jag blir ju inte gravid.
Skickar en liten kram till dig :)

Långdraget blodbad det här men nu är det fortfarabde färskt blod och så lite slemhinna, den första som kom var typ gråaktig :crazy:

Så även om det inte tar sig i sommar (haha) så bör jag ha en regelbunden cykel så det går att planera behandling iaf.

Den känslomässiga berg- och dalbanan har startat igen, jag orkar verkligen inte. Det är tur att ungponnyn blir roligare och roligare att rida. Mindre kul att den andra stuckit med vagnen så fodervärden for av och bröt armen. Inte för att det berättat det för mig men ändå...

Fortfarande ingen mens men negativt på graviditetstest. Bara att vänta vidare. Trodde nog att jag hade ägglossning runt den 9-10 maj, fick för mig att det kändes så i kroppen, men jag vet ju inte kan ju bara ha lurats. Men om det var så borde ju en graviditet synas nu eller hur?

Fortfarande ingen mens men negativt på graviditetstest. Bara att vänta vidare. Trodde nog att jag hade ägglossning runt den 9-10 maj, fick för mig att det kändes så i kroppen, men jag vet ju inte kan ju bara ha lurats. Men om det var så borde ju en graviditet synas nu eller hur?

Mest troligt ja men hur säker är du på ägglossningen?

Nu blir det lite intimt så skulle man vara lite känslig ska man kanske inte läsa vidare :cautious:

Som jag redan skrivit så hade jag två dagar efter avslutad mens en kortare blödning som övergick i brunt i två dagar. Igår var det ytterst lite, idag inget på förmiddagen men nu när jag var på toaletten som kom det en stor slemklump O_o detta har ju varit första mensen efter ett MA så jag vet inte riktigt än hur min cykel ser ut men är den normal ska ägglossning ske runt lördag nån gång, kan det ha med den att göra eller kan det fortfarande vara "rester" efter mitt MA?
Tilläggas kan att jag känt mig lite, euhm, extra pilsk de senaste dagarna :o

BIM idag. Det torde vara omöjligt att något skulle tagit sig då jag a) troligtvis har igenkorkade äggledare och b) (om det nu behövs ngt b) inte "fick" ha sex pga infektion under en hel månad, och nog började sexa först efter äl (dock på beräknad äl enligt appen, men den stämde inte de två månader jag testade med stickor).
ÄNDÅ kan jag inte låta bli att gå runt och känna efter! Hoppet är det sista som dör! Jag har mått lite illa från och till under helgen och känt mig allmänt konstig i magtrakten. Och jag tänker kanske-kanske kommer det ÄNDÅ ta sig på 12:e försöket. Suck! Vad trött jag blir på mig själv!

• Gilla
Reactions: Ray
Jag går ju runt och hoppas på att det ska ha tagit sig på första försöket efter pillerstopp, när jag inte ens vet om jag haft äl. Hoppet är det sista som överger människan sägs det och det stämmer nog väldigt bra.

• Gilla
Reactions: Ray
Nu blir det lite intimt så skulle man vara lite känslig ska man kanske inte läsa vidare :cautious:

Som jag redan skrivit så hade jag två dagar efter avslutad mens en kortare blödning som övergick i brunt i två dagar. Igår var det ytterst lite, idag inget på förmiddagen men nu när jag var på toaletten som kom det en stor slemklump O_o detta har ju varit första mensen efter ett MA så jag vet inte riktigt än hur min cykel ser ut men är den normal ska ägglossning ske runt lördag nån gång, kan det ha med den att göra eller kan det fortfarande vara "rester" efter mitt MA?
Tilläggas kan att jag känt mig lite, euhm, extra pilsk de senaste dagarna :o

Det är fullt möjligt att det är ägglossning på gång! Vi håller tummarna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 116
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar