En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen ÄL här. En liten indikation att det kunde kanske vara på gång för några dagar sedan, men sen har det varit blankt igen.
*suck*

Just nu mår jag skit. Mår skit över att det inte blev nått försök denna cykel, för jag har noll och ingen sexlust just nu. Brottas med känslan av att det ändå inte är någon idé.
Jag har regelbunden cykel, ägglossning varje månad enligt stickor, vi har sex... jag vet att det kan ta betydligt längre tid. Men just nu har jag bara känslan av att liksom, varför ens försöka.
Och samtidigt är jag så ledsen nu, för iom uteblivet sex är det inte ens minsta chans att jag blir gravid denna cykel. Inget att ens lite lite hoppfullt fundera över. Ingen bebis. Denna gång heller.
Jag blir fan deprimerad av att försöka bilda familj. Kanske likabra skita i det, satsa på hästen. Och resa mer.

@Flutterdash - satsa på hästen och res säger jag! Och ha sex när andan faller på. Och försök igen när det känns bättre i livet. Låt inte livet vänta liksom! Man kan bli knäpp för mindre här i livet.
Hoppas det vänder mot ljusare tider:)

Mens var fint men nu räcker det.
För första gången någonsin så säger jag att jag kan ta över den.

Nu är det 35 dagar sedan jag tog sista pillret och fortfarande ingen mens i sikte. Jag är heller inte gravid tog ett test i morse med 10 mml känslighet som otvetydigt var negativt. Jag som innan sonen var bortskämd med en klockren cykel på 25 dagar

För första gången någonsin så säger jag att jag kan ta över den.

Nu är det 35 dagar sedan jag tog sista pillret och fortfarande ingen mens i sikte. Jag är heller inte gravid tog ett test i morse med 10 mml känslighet som otvetydigt var negativt. Jag som innan sonen var bortskämd med en klockren cykel på 25 dagar

Låter lite som för mig. Testade negativt på BIM efter jag tagit ut spiralen och väntade och väntade på att mensen skulle komma men sen testade jag på dag 51 igen och var gravid. Hoppas det blir samma för dig :)
Jag hade äl en vecka senare än jag trodde trots symptom, enligt ulet på bebisen i vecka 12. Men det stämde med dagen vi hade sex så därför tror jag på det. Enda dagen vi hade sex den veckan nämligen.

Just nu mår jag skit. Mår skit över att det inte blev nått försök denna cykel, för jag har noll och ingen sexlust just nu. Brottas med känslan av att det ändå inte är någon idé.
Jag har regelbunden cykel, ägglossning varje månad enligt stickor, vi har sex... jag vet att det kan ta betydligt längre tid. Men just nu har jag bara känslan av att liksom, varför ens försöka.
Och samtidigt är jag så ledsen nu, för iom uteblivet sex är det inte ens minsta chans att jag blir gravid denna cykel. Inget att ens lite lite hoppfullt fundera över. Ingen bebis. Denna gång heller.
Jag blir fan deprimerad av att försöka bilda familj. Kanske likabra skita i det, satsa på hästen. Och resa mer.

Jag planerar livet utefter hur det ser ut nu, dvs utan barn. Ponnyn är anmäld till div utställningar, engelska ridklasser och kvalitets. Jag planerar att kvala ungponnychampionaten nästa år osv.

Blir jag gravid ändrar jag planerna vid RUL typ. Om det ens behövs.

Jag förstår dig verkligen. Sex ska vara roligt och något man har lust att göra. Det blir lika fel oavsett varför man försöker tvinga sig till att ha sex.

Jag hoppas att du trots allt kan försöka fortsätta med ditt övriga liv, satsa på hästen och ta nya tag när lusten kommer tillbaka. För tillbaka kommer den, förr eller senare.

Kramar!

Deppigt här också. Trots att vi fick till det på bra tider vet jag ju att sannolikheten är låg att det blev nåt eftersom det inte blivit på de 9 försöken innan... Jag har haft ÄL och vi har sexat vid bra tider innan också! Har det funnits nån på tråden som fått plus efter runt 12 försök?

Deppigt här också. Trots att vi fick till det på bra tider vet jag ju att sannolikheten är låg att det blev nåt eftersom det inte blivit på de 9 försöken innan... Jag har haft ÄL och vi har sexat vid bra tider innan också! Har det funnits nån på tråden som fått plus efter runt 12 försök?

Jag fick plus på försök 15 (som tyvärr slutade i MF). Och då hade vi kört med ÄL-stickor, tempat, kollat sekret osv. ganska länge (inte alla 15 eftersom jag inte föreställde mig att det skulle vara så här svårt och från början körde på som vanligt med lite extra veckan det borde vara ÄL. Vi har ju faktiskt har ett barn sedan innan och den gången gick det smidigt.)

Borde ju inte trott annat men...nu kan jag ju inte slå bort tankarna på att göra ett försök när hormonerna verkar vara på vår sida, men är det dumt och borde vi vänta åtminstone en menscykel till för att kolla att alls känns okej?
Hade ju en mellanblödning veckan före mensen drog igång, även en två dagar innan. Mensen var normal och höll i sig i fem dagar, fick dock en liten blödning två dagar eftet slut men den övergick snabbt till brunt och äggviteaktig. Så, hur skulle ni gjort, provat och hoppats att det gick vägen och bra eller väntat en cykel till för att vara på den "säkra" sidan?

Borde ju inte trott annat men...nu kan jag ju inte slå bort tankarna på att göra ett försök när hormonerna verkar vara på vår sida, men är det dumt och borde vi vänta åtminstone en menscykel till för att kolla att alls känns okej?
Hade ju en mellanblödning veckan före mensen drog igång, även en två dagar innan. Mensen var normal och höll i sig i fem dagar, fick dock en liten blödning två dagar eftet slut men den övergick snabbt till brunt och äggviteaktig. Så, hur skulle ni gjort, provat och hoppats att det gick vägen och bra eller väntat en cykel till för att vara på den "säkra" sidan?

Jag hade legat, såfort jag får positivt på mina ÄL-stickor så kommer mannen inte få en lugn stund. Jag frågade Gun om jag skulle vänta efter missfallet, och hon sa att vi kunde vänta gärna en mens om vi ville. Men eftersom jag har så långa och oregelbundna cykler så var det ok att börja direkt. Jag uppfattade det som att hon mest tänkte på mitt mående, om det blir ett missfall igen, direkt.

Jag har uppfattat det som att det här med att vänta 3 månader endast är för att man ska vara med mentalt. Blir man gravid är kroppen "klar" med missfallet, i annat fall tar det sig inte. En ytterligare anledningen att vänta efter missfall är för att det ska vara lättare för Gun att tidsbestämma graviditeten mht senaste mens.

Känner du dig redo mentalt och sugen så tycker jag du ska köra! Själv valde jag att vänta tills jag fått en mens och så körde på vi ÄL som följde (för en vecka sedan).

Som dom andra skrivit tidigare: Känner du dig redo så kör på :)

Som dom andra skrivit tidigare: Känner du dig redo så kör på :)

Vi velar fram och tillbaka båda två, och idag blir det väldigt svårt att få till det, har en 17 månader gammal son som man inte bara lämnar själv för lite raj-raj :o sen jobbar sambon natt, så vi får väl försöka få till det imorrn på nåt sätt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 121
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset